Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Har du blitt lurt noen gang til å tro at det du nettopp gikk med på var konge uten å lese det som stod med små skrift eller det som ikke stod noe om i det hele tatt?

Før eller siden blir vi lurt, selv jeg har gått på limpinnen og blitt sittenden fast mange ganger opp igjennom årene og jeg kommer garantert til å bli lurt i tiden fremover også.

Er det noe jeg ikke har blitt lurt av den siste tiden så er det mobiloperatørenes febrilske jakt etter nye kunder hvor den ene etter den andre lover oss fri mobilbruk om det er sms-er, databruk eller hva det måtte være. Faktisk gjelder dette tilbudet ut året og sågar noen tilbud litt ut i neste år.

Det jeg lurer på er, hva blir prisen etter gratis-bruken? Det sier faktisk ikke reklamene noe om og her kan vi bli skikkelig lurt om vi ikke undersøker dette nærmere. Makan til lureri spør du meg og en slesk måte å dra med seg nye kunder inn på diverse abonnementer.

Hva mener du om dette og er produsentene lite kritiske når det kommer til å lure oss forbrukere? Har du noen gang blitt ført bak lyset på grunn av manglende opplysning om et produkt du har kjøpt? Hvem er verst til å lure kunder til å kjøpe sine produkter?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Strømpebukseforhandlere!!! De forteller deg ikke at man må slite ræva av seg for å få de på og at det er derfor man går ned 1 str eller 2
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Blir ikke så ofte lurt av slike ting.
Skeptisisme kan være bra.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Er skeptisk av person, så jeg har aldri blitt "lurt".
Er veldig nøye på å få med alle detaljer og tenke to ganger før jeg gjennomfører en handel eller hva det nå måtte være.
  • 0
Er noe for godt til å være sant... og så videre...
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Blir aldri lurt, er som TK, meget skeptisk av person.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg følte meg lurt en gang etter et kjøp på Ebay, og pakken endte opp med å koste fire ganger så mye på grunn av sendingskostnader.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Jeg ble kraftig lurt av Elkjøp for noen år tilbake. Det var en jul og de hadde sendt ut en reklameavis med diverse gode tilbud. Endel fristende datautstyr. Siden det var endel andre i familien som skulle ha ting troppa vi opp utenfor butikken 3.juledag i håp om å slå kloa i noen gode tilbud. Bl.a en printer jeg hadde sett meg ut på tilbud. Da butikken åpna storma vi inn. Printeren jeg skulle ha var "utsolgt" selv om dette var første salgsdag. Jeg forhørte meg med betjeningen og de forslo en anna printer på "salg". Det var nesten samme pris og den så bra ut så jeg slo til. Et par uker etterpå var jeg innom samme butikk og "salget" mitt var satt ned med flere hundre kroner. Etter dette har jeg vært svært skeptisk til alt av tilbudsannonser jeg kommer over.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Ang. mobiloperatører atm. så har Telenor en kampanje som varer i tre måneder med fri bruk for 249. Men deretter er det 249 i måneden med kun 300 sms og 300 ringeminutter.

Talkmore derimot har fri bruk frem til April for 199,- i måneden, og deretter er det samme pris men med 500 minutter og 500 sms. Ser dere forskjellen?

I løpet av et helt år vil det altså lønne seg med tilbudet som ikke høres best ut. Og siden det ikke er bindingstid vil kanskje det beste være å variere litt etter kampanjene?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Ble nesten lurt en gang, da jeg gikk inn på youtube. Er bombe-sikker på at jeg skrev youtube riktig, forresten. Da jeg kom inn på youtube ble jeg etter et par sekunder omdirigert til en side som sa at jeg har vunnet en iPad, og bare trengte å svare på et enkelt spørsmål. Siden jeg hadde blitt omdirigert fra selveste youtube, og siden jeg var blitt omdirigert på så ganske legit ut, var det nesten så jeg falt for det.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!