Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jaja, det er vel mest bare for å legge ut noe, og fordi jeg nettopp skreiv den til skolegreiene. Synd vi bare kunne ha en side. ;)



Tittel: Den 4. parallell: Maria-eksperimentet
Forfatter: Kjetil Johnsen
Forlag: Gyldendal
Utgitt: 2011


Maria-eksperimentet er den fjerde og siste boken som blir utgitt av bokserien Den 4. parallell. Boka er på 313 sider. Handlingen foregår hovedsakelig i vår tid, men Emma drar også tilbake i tid når hun reiser gjennom parallellene.

Forfatteren skriver veldig ungdommelig i språket, og man kan kjenne igjen mange av følelsene som blir involvert. For hvert kapittel bytter han hvem som skal være jeg-personen, men ikke på en forvirrende måte. En virkelig actionfylt bok, men også små stunder hvor det er tid til følelser og tanker. Boka er underholdende, spennende og romantisk. Når jeg først begynte å lese, så kunne jeg så vidt legge fra meg boken.

----------------------------------------------------------------------------

Boken handler om Emma Thomas på 17 år som har havnet midt oppi et parallellsurr. Som liten reiste hun for første gang til en annen nesten identisk parallell mens hun satt i bilen sin sammen med moren, faren og lillebroren. Hun husker nesten ingen ting av dette, men etter hvert klarner minnene mer og mer, og hun begynner å forstå ting.

Siden Emma har evnen til å reise mellom dimensjoner og selvsagt er det mange som er på jakt etter disse evnene, som vil ta Emma. Men hun har stadig flaks og slipper unna. I bok nummer to møter hun krigeren Caine i en parallell hvor Hitler har tatt over verden. Han følger med henne på reisene hennes og de to utvikler følelser. Der møter hun også en eldre versjon av seg selv som hjelper henne. Men en gang hun reiser mellom parallellene kommer hun hjem til seg selv og familien. Eller..? Hun syns alle på basen midt ute i Nevada ørkenen hvor hun bor oppfører seg så rart, som om ingen ting har skjedd. Sansene sier at noe er gærent, og det er det.

Plutselig forstår hun at faren hele tiden har hatt en finger med i spillet, og jo nærmere hun kommer sannheten, jo mer forstår hun at ikke bare hun er i fare, men hele menneskeheten...
  • 0
Veldig bra! aldri hørt om bøkende da
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Bra blogg, men holder meg til realistiske krim bøker
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Virket som en spennende bok
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!