Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Å bli skuffet er noe som skjer fra tid til annen. Heldigvis er det av sjeldenhetene og ikke ofte det skjer, men når det først skjer så kan det virkelig påvirke en.

Vi som spiller kan også bli skuffet, spesielt om det spillet man har ventet på ikke oppfyller de forventningene man har satt seg. For et spill koster tross alt fra 400 til 600 kroner og for noen er dette mye penger. Da er det trist om det spillet man nettopp har brukt sine dypt oppsparte penger på kanskje ikke er så bra som først håpet.

Med at jeg tar opp dette temaet i en blogg, så ble jeg faktisk litt skuffet her om dagen. Ikke av et fullstendig ferdig spill, men betaen av Battlefield 3. For selv om jeg er meget stor fan av Battlefield-serien og har vært det siden Battlefield 1942 blr lansert, så innfridde ikke betaen av BF3 slik jeg hadde håpet.

Selvsagt kan det komme av at det brettet som var valgt, Operation Metro ikke var det beste, men at det også inneholdt en del bugs m.m. Skal jeg være helt ærlig, så var faktisk betatesten av Battlefield: Bad Company 2 med brettet Port Valdez mange ganger bedre og hadde mye mindre bugs og bedre flyt. Betaen til BF3 kjentes virkelig uferdig ut og førte til mer irritasjon enn glede med å spille. Følte du det samme med betaen eller synes du den var helt grei?

Når sant skal sies, så gleder jeg meg fortsatt like stort til Battlefield 3 dukker opp om nøyaktig 8 dager fra i dag av og jeg kjenner sommerfuglene begynner å svirre forvirret i magen av ren spenning på hvordan spillet er. Jeg gleder meg stort til enspillerdelen og den biten jeg kommer til å bruke mest tid på, nemlig flerspillerdelen hvor jeg håper på å kunne få spilt sammen med mange av dere.

Har du noen gang blitt skuffet av et spill som du har brukt dine dyrebare penger på? Når ble du sist skuffet? Ble du skuffet over betatesten av BF3 og førte den skuffelsen til at du er mer skeptisk til spillet i sin helhet?

Her er klipp jeg anbefaler dere å se og som min venn og redaktør i Gamereactor Sverige har lagd -> 5 year old drives Nissan GT-R
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg holder meg igrunn langt unna COD, Battlefield og lignende, eneste jeg spiller litt casual er Team Fortress 2 som overhode ikke skuffer

Men sist jeg ble dypt skuffa over et spill, det står mellom GTA 4 og Final Fantasy XIII, men jeg tror faktisk at GTA 4 må bli den største skuffelsen for min del. Fra GTA 3 til San Andreas så trodde man igrunn at det var umulig fra spill til spill at Rockstar skulle greie å toppe seg selv, og når da GTA 4 så var kanskje en del, ihvertfall inkludert meg nesten sikre på at Rockstar skulle toppe hele driten, var blitt for godt vandt for å si det slik.

Det skuffelsen utspilte seg i for min del var vel at det nå var et spill som prøvde å ligne litt for mye på virkeligheten, de prøvde å gjøre kjørefysikken mer realistisk, noe som endte opp med at man føltes ut som om man styrte bilen med demperene istedenfor å faktisk svinge med hjulene, Byen skulle ligne så mye som overhode mulig på New York, og ble derav monoton og kjedelig, ingen drastiske forandringen fra bydel til bydel. På en måte greide spillet å kjennes stort og tomt ut, hvor forgjengerene, spesielt San Andreas var tettpakka og over the top så det holdt. Vet mange likte GTA 4, men det var mange av oss som ble dypt skuffa over hele affæren.

Final Fantasy XIII er også en serie som lider av for store forventninger. Men det spillet var ikke så fundamentalt galt som det GTA IV endte opp med å bli for min del, det hadde ihvertfall et bra combat system og til tider fantastisk design, svakhetene var karakterer man ikke husker 5 minutter etter at man skrur av spillet, og vannvittige strekninger med beine streker på kartet. Hadde de drysset på med sideveier her og der så hadde spillet kjentes langt mindre monotont. Når det først åpna seg opp etter 25 timer (for min del) så ble det et fantastisk spill, men så når det noen timer senere snevrer seg inn igjen så blir man bare forbanna. De aller fleste satt vel igjen med følelsen av at vi fikk halvparten av et spill, noe som utviklerene selv har sagt mer eller mindre at det var også.
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Har ikke testet betaen, for jeg har et par hakk under null interesse for BF3.
Har ikke lært meg å like multiplayer enda, så jeg tviler på at dette noen gang havner i min hylle.
Singleplayeren i denne typen FPS, er sjelden bra, så det byr ikke på mer kjøpelyst akkurat.

Har jeg noen gang blitt skuffet?
Definitivt.
Jeg er den typen gamer som må prøve nye spill hele tiden, da spiller man ofte langt under gjennomsnittlig gode spill.
Men det føles ikke som så mye av en skuffelse, fordi det for meg gjør de gode spillene, så uendelig mye bedre.

Men om vi snakker skuffelse av typen "skulle ønske jeg ikke kjøpte det til fullpris" så må det bli Mass Effect 2.
Forventningene mine var enorme etter det superfantastiske førstespillet, så når jeg selv fikk oppleve hva de hadde gjort i nummer to, var det omtrent som å få et slag i trynet.
Det føltes som en helt annen serie.

Og etter det jeg har sett og hørt fra ME3, har jeg nesten ikke lyst på det lenger...

Andre skuffelser av den typen er, GTA IV, Crackdown 2, Dragon Age 2, Fable III og Bioshock 2.
  • 0
Nå er jo OM en veldig dårlig del av BF3. Dessuten sies det at betaen var en ekstremt mange måneder gamlere versjon, har hørt at selv Alphaen var nyere. Var omtrent ingen bugs i Alphaen, selv om noe ikke fungerte skikkkelig der heller.
Vil ikke tro du blir skuffet, når du prøver de skikkelig rå banene som kommer! OM var virkelig ikke en Battlefield bane, så jeg synes ikke at hele spillet skal bli bedømt utifra det!
  • 0
Jeg hadde gledet meg enormt til The Force unleashed 2, men ble enormt skuffet. Fullførte det på rundt 5 timer (?)

600 kroner rett i dass
  • 0
Har ikke giddet å teste BF3 betaen. Så langt i år har jeg bare blitt skuffet over et spill, nemlig Brink. For et makkverk.
  • 0
Jeg fikk nesten ikke spilt betaen, så hvorvidt jeg er skuffet eller ikke kan jeg dessverre ikke si.

Uansett: Nå høres jeg sikkert skikkelig teit ut, men et spill jeg ble ganske skuffet over er Fallout: New Vegas. Fallout 3 er favorittspillet mitt gjennom tidene, og jeg synes New Vegas manglet feelingen 3'ern hadde. Omgivelsene ble i lengden litt platte, og atmosfæren ble ikke så bra som jeg trodde den ville bli.

Ikke et dårlig spill likevel, forventet bare mye mer.
  • 0
Jeg likte betaen jeg spilte den veldig mye, DICE kunne godt ha valgt en bedre bane, men etter hvert så begynte jeg og like operation metro... faktiskt
  • 0
"Betaen til BF3 kjentes virkelig uferdig ut og førte til mer irritasjon enn glede"

Fuckin' A!
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
BF3 betaen skuffet

Anyways så skal det forhåndsbestilles den 21.!
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Hvis du ser bort i fra alle bugsa (og de var det plenty med), likte jeg BF3 betaen veldig godt! Virker mye bedre enn Bad Company 2 spør du meg.

Mine største skuffelser som en gamer må være Fifa 07(x360), GTA IV, Mass Effect og Fable 3.

Fifa 07 var det første fifa spillet som skulle inkludere den helt nye ea motoren. De lovde ultra realisme og en kraftig forbedret ball-fysikk. Det vi derimot ble servert var et fotball spill uten noe sans for fart. Pasningspillet var helt på trynet. Gikk ikke an å sentre annet enn lumpe pasninger. Resten av spillet føltes på samme måte. Alt gikk så forbanna tregt at jeg ble gal. EA hadde tydligvis forvekslet realisme, med tregt. Dette spillet ødela Fifa serien for meg. Jeg hadde siden Fifa 99 kjøpt alle fifa titlene som hadde kommet ut siden den gang, men jeg stoppet etter Fifa 07. Heldigvis har EA skjerpet seg kraftig, og jeg kjøpte faktisk Fifa 12 for ikke så lenge siden fordi jeg ble så imponert over demoen.

GTA IV gikk en retning serien aldri burde ha tatt. Grafikken er ekkel og kjedelig. Det setter virkelig en demper for atmosfæren i spillet. Følte heller ikke at det var så veldig mye morsomt å gjøre i byen. Oppdragene (ihvertfall på begynnelsen) var veldig repeterende. Plukk opp Person X på plass A og kjør til plass B for å sette av Person X. Men jeg må være ærlig og fortelle at jeg har lyst til å gi GTA IV en sjanse, dette takket være Red Dead Redemption. Kontroll setupen er egentlig ganske lik, og ettersom jeg har spilt mye RDR vil jeg nok synes GTA IV blir litt morsommere.

Mass Effect... ZzZZZzzzzzzZ

Jeg var en stor fan av Fable 2, men oppfølgeren skuffet veldig. Føles ut som du ikke gjør noenting selv, du blir geleidet på alt mulig. De har tatt bort det nesten alt av det lille som var av RPG elementer fra Fable 2, for en tabbe! Og spillet promoterte seg med at når du først ble konge, var da virkelig spillet begynte! Vell, det var da jeg sluttet å spille det. Grusomt kjedelig. Håper fortsatt på en Fable 4, for jeg liker Fable serien veldig godt sånn egentlig.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Er ikke like hypp på BF3 som jeg har vært. Men gleder meg likevel.
  • 0
Mistet hyppen på BF3 etter Betaen det vil jeg innrømme...

Og ja jeg har kastet bort mange penger på spill som faktisk ikke fortjener det..
Call of Duty WAW og BO, AC: Brotherhood, Star Wars The force unleashed 2, Sniper ghost: W osv...

Det er altså mange spill som slegger som varmt hvetebrød, men ikke fortjener det.

Men jeg tror ikke som en stor BF fan, at BF3 skuffer mer en andre titler i år.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
That car............
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Fra det jeg så hjemme hos en kompis så syntes jeg BF3 virket ganske bra (han har bare en kontroll ). Gleder meg like mye som alltid!

En gang så kjøpte jeg King Kong, Blacksite og Sonic Unleashed i en 3 for 450kr pakke. Det skulle jeg ikke ha gjort. King Kong er et av de desidert VERSTE spilla jeg har vært borti.
Blacksite var gøy til tider, men desto lengre man kom inn i det desto verre ble spillet
Sonic Unleashed var det eneste OK spillet, men skulle heller ha satsa alle spenna på Colors som var ute da (januar i år)
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Selv om jeg ble litt skuffet over betaen, så betyr ikke det at jeg ikke gleder meg til BF3 slippes om 8 dager. Er så spent og spillet kommer til å bli spilt på hundrevis av timer og jeg kommer til å bli like hekta på dette som jeg ble på de andre Battlefield-spillene Så dette kommer til å bli kongebra - tro meg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Ble skikkelig skuffa når jeg kjøpte Lost planet 2 for 400kr. Det er det dårligste pillet jeg noen gang har brukt mine dyrebare kroner på.

Når det gjelder BF3 betaen synes jeg den var grei. Fikk egentlig ikke spilt så mye, men så er det knakende likegyldig hvor dårlig den er. Den er bare en smakebit på the real thing.
Jeg var her
  • 0
Vis man har høye forventninger så blir man nok skuffet ja, men det er jo bare en beta da.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Skal kjøpes selv om.
  • 0
Synes betaen var helt grei, men ikke noe spektakulært. Har blitt skuffet før, men det er meget sjeldent, skjedde mest før da jeg kjøpte på impuls.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Enig med deg, i grunn... Men for meg var egentlig følelsen mer en bekymring enn følelsen av skuffelse. Det er fordi det bare er en beta, og betaen er jo laget nettopp for å avdekke og fikse slike spill. Tviler også på at et høyprofilert spill som Battlefield 3 vil bli fullt av bugs..
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Har egentlig bare litt hype fordelt utover flere spill. Derfor er jeg usikker på hva jeg skal kjøpe i år.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
rage skuffet meg, kjøpte pc versionen. Repeterende og kjedelig. På det tekniske også, ustabil grafikk og problemer med drivere
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Betaen var litt meh. Har mista lysten på krigsspill, så kan ikke si det falt i smak.
Når det kommer til skuffelser, så er nok det Ratchet & Clank: Size Matters. Ble overlykkelig når jeg så det skulle komme en PS2-port. Dessverre var ikke denne noe særlig bra. :/
Let the voice of love take you higher
  • 0
Virker som den generelle oppfatningen er at betaen ikke var så bra. Noen andre som tror BF3 blir utsatt? Selv er jeg ingen fan av Battlefield-serien og skal heller ikke ha dette.

Spill jeg kommer på i farten som har skuffet meg er GTAIV og det første Bad Company. ^^
Just kill him with your awesome
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!