Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det finnes de som synes at et spill koster for mye penger, mens andre som synes det er helt greit å betale rundt 500-600 kroner for et spill. Denne diskusjonen har pågått lenge og man blir ikke helt enig i hva som er fornuftig å ta for et spill.

En kompis av meg sjekket ut Citites XL 2012, et spill han gjerne ønsker seg, men da han fikk se prisen ble han noget skremt. Selvsagt er det en stor feil på nettsiden hvor spillet kunne kjøpes. Det hadde vært moro og sett om butikkjeden hadde oppdaget feilen selv eller om at man virkelig måtte betale så mye for spillet. Dessverre tror jeg nok det siste. Med denne prisen, så snakker vi kostbart spill.

Hvordan synes du spillprisene er her i Norge og synes du det er for mye å betale rundt 600 kroner for et spill? Har du opplevd å vært så dum og betalt alt for mye for en vare uten at den har hatt den verdien du var ute etter?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Synes det er ekstremt!
Greit nok at de er dyre å lage, men det er ikke dyrere å lage spill enn å lage en film. Så de trenger ikke å selge dem så sykt dyre heller. Hadde spill kostet ca 350 kr nytt tror jeg de hadde tjent mye mer på det.

Lagt til 2011-10-20 18:42:
Ja, jeg har vært så dum å betale for mye for en vare. Uff. Hater den følelsen når man er så fornøyd med kjøpet, men senere finner ut at produktet ikke var verdt de mange hundre kronene du betalte. Gjorde for eksempel engang et bomkjøp til 900 kr.

Lagt til 2011-10-20 18:44:
"Det hadde vært moro og sett om butikkjeden hadde oppdaget feilen selv eller om at man virkelig måtte betale så mye for spillet. Dessverre tror jeg nok det siste"

Du tror vel virkelig ikke at spillet vil kosta 211 011 kr? For det kommer ingen til å kjøpe.
  • 0
I Sverige koster de dyreste spillene 699 svenske kroner. Derfor foretrekker jeg bare å kjøpe godteri i Sverige.
"Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt." Abraham Lincoln
  • 0
Spill er dyre ja, men det er sykt dyrt å lage spill. Om man vil ha spill så må man betale det utgiverne vil ha betalt.
  • 0
Kjøper bare brukt på Gamestop for under 250kr, hvorfor ikke?
Men ja, spill er en dyr hobby/levestil/lidenskap. MEN det er 100% verdt det
Betalete 400 spenn for Happy Feet til PS2 etter jeg så filmen, og siden da har jeg alltid sjekket med GR
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
www.biit.no
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Nye spill koster gjerne mye, men etter vert så koster spillet mindre. De tenker at de fleste kjøper spillet når det er nytt eller for de det kommer andre nye spill.

Er ganske nøye med hvilke spill jeg kjøper.
Play chess and win. The intermediate
  • 0
Skjekker alltid med GR sånn at det ikke blir et bomkjøp. Sløser derfor sjeldent med penger på spill.
Safety first!
  • 0
Spill er litt dyrt, men blir vel billigere ved nedlastning istedenfor plate...bate det at jeg liker platene mine...
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Koster mindre i dag da, flere SNES og N64 spill kostet jo fine 799+
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Jeg kjøper aldri hva som helst.
Kjøper kun det jeg vil ha veldig
Siste impulskjøp var Assassins Creed II for 100 kr. Angrer ikke et sekund!
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Vent litt, er ikke dette Elkjøp-prisene?
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Synes spill har en grei pris, dog det hadde ikke gjort noe for min del om de var litt billigere.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
210 tusen for et spill er da vell ingenting det..?

Nei da . Men helt ærlig kjøper jeg maks for 500, men da skal det være et godt eller etterlengtet spill. Hvis ikke venter jeg til det faller i pris!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Spill er ikke spesielt dyre, men enkelte spill som koster 500 kroner bure ikke koste mer enn 300 kroner. Blir ganske feil når utviklere som laget et spill med en 3-7 timer lang SP skal kreve 500 kroner på release.

Synest egentlig spill burde selge SP og MP delen sin seperat. Føler liksom at SP og MP stort sett er to helt forskjellige spill og blir derfor litt teit at man må betale for noe man ikke bruker.
  • 0
500kr er det som er vanlige lanserings-prisen da 600kr kommer etter første dagen

Synes spill burde være billigere Senke prisen ned til 400 hadde vært supert
  • 0
  • Zook
  • Zook
Hvis du betaler 600 for et spill leter du rett og slett ikke godt nok. Det finnes alltids en butikk i Norge som selger nye spill for 400-500 kr. Elkjøp har ofte lanseringspriser på 350-400 kr for storspill, noe jeg syns er skikkelig bra.
You're sleeping over, right?
  • 0
Jepp, finnes mange gode tilbud rundt omkring på spill Zook og 600 kroner var kanskje å sette det litt ut på spissa som vi sier her og Elkjøp er nok blant de som kjører meget gode priser inn i mellom
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Elkjøp selger 349 på konsoll og 299 på PC, tror jeg.

Men har alltid klaget på spill priser da det økte fra 500 til 600.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Nye spill er altfor dyre,med en prislapp på 500.kr og oppover.
Skulle gjerne kjøpt meg flere nye spill på realese dato,men pga de høye prisene og lav inntekt,så må jeg prioritere og da må jeg ofte velge om jeg vil ha det eller det spillet nå og vente med og kjøpe det andre.
Er derfor jeg handler så mye spill når de blir satt ned til f.eks 350.kr,da har jeg råd til og kjøpe flere spill og da prioriterer jeg det,fremfor og kjøpe ett nytt ett til 499.kr.
(Med unntak av noen få titler,som Skyrim...)
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!