Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Takket være min kompis Stian (Andzel her på Gamereactor), så fikk jeg en ide på en bloggserie. Som dere for lengst har fått med dere, så er jeg en gamer og gjerne bruker litt av fritiden min til å spille spill på PC-en eller konsollene mine. Opp igjennom årene har jeg spilt mange spill, veldig mange spill og det er spill som jeg har hatt stor kjærlighet til og som jeg så absolutt kunne ha tenkt meg oppfølgere til.

En av de spillseriene som hos meg vekker sterke minner er uten tvil Command & Conquer. Jeg husker så godt den dagen spillet ble lansert. Jeg dro ned til Elkjøp, stod der forventningsfull mens køen stadig ble mindre og mindre. Året var 1995, dagen 31. august. Jeg gikk bort til spillhyllene i butikken, tok opp det tykke pappcoveret til spillet og så bak på bildene. Siklet rant i strie strømmer ut av munnvikene mine. Dette var spillet jeg hadde ventet på og gledet meg som bare det til å kunne dra på hybelen å spille.

Vel tilbake på hybelen og 400 kroner fattigere, slo jeg på min Compaq Pressario DX2 66MHz PC, åpnet coveret forsiktig og lot den gode luften av nytt spill med manualer formelig spre seg i rommet. Jeg var i ekstase og bannet på at PC-en ikke startet fort nok. Trykket på CD-rom knappen og ut kom skuffen, ut med platen fra coveret og rett i CD-romen. Endelig var tiden kommet og jeg skulle sette meg ned med et spill som til den dag i dag har betydd utrolig mye i min spillhistorie.

Westwood Studios het utvikleren og fra den dagen Command & Conquer slapp ut til oss gamere, fra den dagen var jeg solgt til denne serien hvor det har blitt utgitt ni spill og tilleggspakker. Det siste spillet dukket opp 18. mars 2010 og fikk tittelen Command & Conquer 4: Tiberian Twilight og i det spillet savnet jeg den skikkelige basebyggingen som disse spillene var så kjent for samt det å samle resurser.

Hva var så årsaken til at jeg husker spesielt Command & Conquer så godt. Det første var grafikken (grafikkhore som jeg var/er), det andre var spillbarheten og mulighetene med å bygge bygninger, bygge opp en stor hær med soldater og kjøretøy og for det tredje, spillet var revolusjonerende da det kom med fete animerte mellomsekvenser kombinert med ekte skuespillere og en underholdende/spennende historie. Ingen andre spill hadde dette og som igjen fikk oss spillere klistret til skjermen fra første sekund.

Så nå går jeg og håper på at et nytt Command & Conquer-spill snart ser dagens lys og at det kan bli likt f.eks. Blizzards Starcraft 2, men selvsagt i ånden av Command & Conquer. Jeg elsker basebygging og jeg elsker å kunne bruke mine taktiske egenskaper på å angripe fienden slik jeg vil og da helst med en gedigen hær. Jeg ønsker meg masse fete mellomsekvenser som setter historien i et godt søkelys. Får jeg et slikt nytt Command & Conquer-spill så blir jeg hoppende glad.

Hvem vet? Kanskje jobber nå Electronic Arts med et nytt Command & Conquer-spill og kanskje har de hørt på hva vi fansen ønsker og lager et spill slik vi kjenner det fra de gode gamle dager fra denne populære serien. Jeg håper så inderlig!

HER er et klipp fra det aller første Command & Conquer som kom til PC 31. august 1995! Mye har skjedd på den grafiske delen og nå håper jeg på å kunne gjenoppleve gamle minner med et nytt spill!

Er det en spillserie du gjerne ville ha sett en oppfølger til og som du verken har sett eller hørt noe til de siste årene?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg savner en oppfølger til Half-Life 2 og til God of War 3....

Command & Conquer 1 var ganske bra, og første gang jeg spilte det var i 2009, og det det beste strategi spillet jeg noen gang har spilt!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Jeg elsket strategi spill, kan huske å ha spillt såne type spill. Men probleme er at det var litt lett for meg, så derfor likte jeg sjakk så godt.
Play chess and win. The intermediate
  • 0
Jeg savner oppfølgeren til Call of Cthulhu. Det var annonsert to av dem, men studioet ble lagt ned... Bethesda var utgiverne. Kanskje de gjort noe med det?
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
Et nytt spill i Lost kingdoms serien hadde jeg ikke takket nei til, en av mine favoritt serier til Gamecube.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Kommer ikke på så mange spill jeg kunne tenke meg oppfølgere til, som ikke allerede får det i nær fremtid.

Conker's Bad Fur Day, kanskje.
Eller om de bare legger ut en HD oppdatert versjon av orginalen på XBL.
Live & Reloaded er også en mulighet (og det lå jo på XBL en stund), men jeg likte multiplayeren bedre i orginalen.
  • 0
Enig med deg der TK, Multiplayeren var best på orginalen, en HD oppdatert versjon hadde ikke vært å forakte.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
C&C har jeg aldri spilt, men et spill jeg vil ha oppfølger på:
Mirror's fuckin' Edge!!
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Mirrors edge, Jak and Daxter og selvfølgelig Half Life 2
Yes
  • 0
Tommy Kvaernerud!!!
Hvordan viste du at jeg skulle til å si det!
Kunne virkelig tenke meg Conker's Bad Fur Day (orginale N64) nå som jeg faktisk ikke er så langt unna aldersgrensa
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Star wars battlefront 3, nuff said
What is dead may never die
  • 0
En real oppfølger til Banjo Kazooie og Banjo Tooie, Timesplitters 4, Mirrors edge 2.

Kommer ikke på fler sånn i farten, men vet det er mer jeg ønsker.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Vil ha en skikkelig Star Wars: Knights of the Old Republic III.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!