Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har drømt om denne dagen. Lengtet etter den. Jeg har tenkt på hvordan det ville være å holde Skyrim I hendene mine. Holde spillet jeg har ventet på siden 2006 I mine egne hender.

Det føles herlig å holde spillet I hånda. Det føles..fantastisk. Men likevel er det noe som ikke helt stemmer. La meg fortelle.

Jeg spilte Oblivion for første gang I 2006. Det er over 6 år siden. Jeg var 10 år da, og Oblivion ga meg en spillopplevelse som fremdeles ikke har blitt overgått. Da jeg var ferdig med spillet, tenkte jeg dette: "Herregud, gleder meg til Oblivion 2!"

Og jeg har ventet. Siden 2006. I desember 2010 ble min tålmodige venting belønnet med den offisielle annonseringen av Skyrim, og jeg begynte å gråte av glede. Endelig kommer det. Oppfølgeren til mitt favorittspill noensinne er mindre enn et år unna...

På 11 usle måneder har forventninger bygget seg. Vokst. Det har ikke gått en dag uten at jeg har tenkt på hvordan det ville være å få det, spille det. Men det er kun de siste ukene ting har forandret seg: Istedet for at forventningene har gått opp, som de burde, har jeg sett mindre og mindre frem til det.

Hva har skjedd? Jeg vet ikke for sikkert, men har noen teorier;

Jeg vet at Skyrim ikke vil levere en like stor spillopplevelse som den jeg fikk servert I Oblivion. Jeg er forberedt på det. Oblivion kom til meg fra ingensteder; jeg prøvde det helt tilfeldig på min brors Xbox, som vanligvis var travelt opptatt med det, da han var ute. Jeg visste absolutt ingenting om det. Jeg hadde ikke sett bilder, gameplay, lest informasjon. Jeg visste engang ikke hvilken sjanger det var. Skyrim er en helt annen sak. Jeg har vokst siden 2006. Jeg følger mer med. Jeg har visst om Skyrim lenge før denne dagen. Jeg har sett gameplay, sett bilder og lest masse informasjon. Da det gikk opp for meg at jeg ødela for meg selv da jeg så en 20-minutters gameplay-video for noen måneder siden, sluttet jeg med en gang og se og lese mer, men det var for seint. Jeg har ødelagt opplevelsen, føles det ut som. Jeg vet alt om dragene, factions, mye om gameplayet..det føles som om ingenting vil komme som en overraskelse.

Tanken på hva som vil skje etterpå, når jeg har prøvd det ut, skremmer meg. Jeg har ventet siden 2006 på et spill. Nå har jeg det. Hva nå? Dagene fortsetter som vanlig, og alt jeg tenker på, er mer skole og kjedelige dager. Tanken på at jeg snart skal spille mitt mest etterlengtede spill bryr jeg meg ikke om. Jeg trodde jeg skulle føle meg bedre denne dagen, som om noe hellig, noe utrolig bra skulle skje. Men jeg føler meg ikke annerledes.

Kan det være sant? Kan ventingen på Skyrim overgår selve opplevelsen? At jeg har brukt så mange år, måneder, uker, dager, timer, minutter og sekunder på å tenke på dette spillet, bygge opp forventninger, at den totale opplevelsen rett og slett ikke kan overgå det? Om ikke lenge får jeg svaret.

Sånn som jeg ser det nå, vil Skyrim gi meg noe. Det vil gi meg tanker. Enten vil det være helt fantastisk, eller så vil det skuffe meg noe grenseløst. Jeg håper virkelig på førstnevnte, men jeg vet nå at Skyrim kanskje ikke er det mesterverket jeg hadde I tankene. For det vil ikke være Oblivion, uansett hvordan jeg ser på det. Det kan ikke gi meg slike minner og opplevelser. Vil noe I det hele tatt overraske meg? Eller vil alt komme på et løpende bånd mens jeg sier "sett det før.." inni meg.

På mange måter gruer jeg meg til å spille Skyrim snart. Med en gang tittelskjermen blomstrer opp på TV-en min, vil ventingen offisielt være over. Og jeg hater det.

Collector's Edition er helt fantastisk, forresten. Alduin hilser.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg vil si at Skyrim har knust Oblivion på alle måter.
Og det kommer fra en som har hatt Oblivion på førsteplass på beste spill noensinne listen siden første gang jeg spilte det, har over 1500 timer i spillet og ikke har latt seg imponere av spill på samme måte siden da.

I begynnelsen likte jeg ikke alle endringene, men etter et par timer, var alt helt utmerket og jeg klarer knapt å legge det fra meg.

Detaljnivået er helt sykt, og jeg snakker ikke om grafikken, men alle småting som er med på å gjøre verdenen mer levende.
Og variasjonen... wow!

Jeg vil kalle Skyrim det perfekte spill.
Det har alt jeg kunne tenke meg og tusen ting til.
35 timer så langt og jeg føler jeg ikke har begynt på spillet enda.
Og når jeg kikker bort på den massive, uåpnede guiden til spillet, så tror jeg det er fakta.

Kan like gjerne stryke samtlige spillkjøp i 2012, for Skyrim er alt jeg trenger i lang, lang tid.
  • 0
Slik er det når spillet blir hyppet, og man leser/ser alt om det.

Jeg klarte heldigvis å unngå dette ved Sonic Generations, ved å skaffe meg så lite Info som mulig om spillet.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Blir mange timer i Skyrim framover.
  • 0
Jeg har penger til å kjøpe det idag. Men jeg tror at jeg får det til bursdagen min snart. Så da kan jeg ikke kjøpe det har så inderlig lyst på det.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Jeg skjønner hvor du kommer fra. Oblivion er/var også mitt favoritt spill noensinne. Det blåste meg vekk når broren min kjøpte det i 2006, hadde aldri forventet hva jeg fikk servert - det var helt magisk. Jeg har aldri vært så hypet til et spill sånn som det jeg var til Skyrim, og jeg har også vært veldig redd i det siste for at det ikke skulle overgå mine forventninger. Heldigvis er Skyrim helt fantatsisk til nå! Det tar litt tid å bli vandt til noen av endringene, men du digger bare spillet enda mer nå som jeg har tilbrakt litt tid med det. Men det tar nok en stund før jeg kan komme med en ærlig uttalelse om hva jeg synes om spillet ettersom det er så mongoloid stort!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
  • 192
  • 192
Veldig god blogg! Har fått denne følelsen flere ganger, dog trolig i mindre grad enn den du har hatt nå. Har heldigvis blitt veldig flink til å disponere hvor mye tid jeg bruker på å se, lese og høre om spill, slik at jeg ikke kan alt om spillet når jeg får det.

Men forventninger til et spill er det vanskelig å gjøre noe med... Dessverre.
Get ready for a better you
  • 0
Jeg har også Skyrim. Har hatt det siden i går. Har ikke prøvd det enda. Kan ikke prøve det for halv 10 i kveld. Det er trist.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Til PS3....Good Boy!!
Phew, jeg trodde dette skulle bli en haha-jeg-har-Skyrim-f***-deg-blogg
Ble VELDIG overrasket, på en god måte!
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Lurer på hvorfor jeg er her nå.... men tar jo bare en 5 mins pause fra Skyrim så det går jo greit. Skyrim er awesome!
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Gratulerer! En ganske god blogg også!

Skal selv få spillet snart som julegave.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Du prøver altfor hardt, mann.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg liker at du er skeptisk til at det kommer til å være så fantastisk. Jeg mener, alle mener at det er awesome og tidenes spill, men det vil ikke stemme for alle. Er bra noen faktisk er litt nervøse for at det ikke kommer til å være så fantastisk.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Er bare i level 5 men jeg kan allerede se hvor stort og fantastiskt spillet er
Yes
  • 0
Skyrim er mange ganger bedre enn Oblivion syntes vertfall jeg da! Elsker den nordiske settingen, føler meg ganske hjemme i det på en måte. Og drager er også digg da
"Lag's a bitch, then you die"
  • 0
er level 25 nå !! det er strålende spill!
men det er litt trist at det er så kort spill :/
BRA blogg!
er helt enig at jeg har venta så lenge på det !
  • 0
Enjoii, trist at det er et kort spill? WTF? Dummeste jeg har hørt.

Btw, da jeg fikk Oblivion elsket jeg det. Problemet var bare det at ... ja, det ble kjedelig. Jeg syntes det var et kjedelig spill. Guildsa var mye bedre enn main quest også, synes jeg.
Derimot er Skyrim episk. Fantastisk. Vidunderlig. Elsker hvert minutt av det.
  • 0
Har spilt skyrim 1 time nå og det er det beste spillet jeg har hitil

Tommy har ganske rett skyrim har knust oblivion lett!
This is how i role motherfuckers!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!