Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er helg igjen, og snart har enda en helg passert uten at jeg har endret hverdagen noe særlig. Jeg har ikke skrevet en ordentlig blogg på lenge, men jeg vurderer å starte opp igjen "TW&R" som 2.0 - men mange andre har tatt idéen min, og utbedret den. Det er det jeg liker med folk, forskjellige folk og kreative hoder. Jeg laget en enkel shit, for å summere litt opp hva som skjedde på siden, med mine egne innspill. Jeg ga opp etter en stund, fordi jeg følte jeg ikke fikk nok tilbakemeldinger, og det var ikke noe for meg å holde på med, hvis 10 personer klikket inn på hver blogg, og kanskje 1 kommentar ble hver blogg begravet med. Jeg snakker ikke om at jeg ga helt opp på nettopp dette som et endelig faktum, men det spiller en stor rolle. Folk ble mindre aktive på blogger, anmeldelser, nye kreative tråder og mindre aktive i trådene på forumet. Jeg hadde ikke mye nytt stoff å publisere for de leserne jeg hadde.

Som jeg nevnte, så har folk tatt ideen og gjort den bedre. Morten Bækkelund startet en offisiell oppsummering av publiserte tekster fra Gamereactor redaksjonen, og står for de fleste nyheter på siden nå for tiden.
Tommy Kvaernerud har publisert 5 "Brukerblogger", hvor han trekker frem gode blogger fra et tidsrom på 1-2 uker.

Noen har trukket frem medlemsanmeldelser og diverse andre ting som oppsummerer hva vi gjør her på forumet.

Jeg vil ikke prøve å fremstå som "han som startet det", det kan hende jeg er, men noen har gjort det før meg, og ideen har ikke bare slått ned fra åpen himmel ned i huet på meg. Jeg tok det faktisk rett og slett fra RWJ, som bare trekker frem 3 videoklipp og har 5 millioner subscribers på YouTube.
Jeg hadde ikke noen intensjon av å få 50 subscribers fra forumet her, som leste hver blogg og var "tilhengere". Men det er så enkelt å reproduserer andres tekster, og få suksess på det selv. Slik som RWJ, som bare tar andres videoer, og lager en video om hvor dumme/artige videoene er, og tjener fett på dette.
Hvis man bare lager et samlingsted, så kan det funke enkelt og greit.

Anyways, just wanted to let you know. Nettsiden holder på å dø ut, Chat 4.0 er den mest aktive tråden på hele forumet med sikkert 25 kommentarer, per 1 kommentar på hvilken som helst annen tråd.(med unntak av Spill forumet) Og det er bare de samme 10-15 personene som snakker sammen og prøver å trolle hverandre. Det er rett og slett barnslig, latterlig og totalt bortkastet tid. Men, fortsett med det, fordi det holder ihvertfall noe aktivitet i gang her på forumet.

Jeg mener selv at alle disse i "eliten" som kjeder seg, og bare kødder, ødelegger for nye brukere og nåværende brukere, som blir lei og gir til slutt faen. Kommer du virkelig til å få noen venner over nettet, ved å rakke ned på de, svarer folk med piss og le av de, selv om det ikke er noen ting å le av, eller kødde med.
Du må da snart innse selv, at du er like stor "nerd" som alle andre på forum rundt omkring. Du sitter da foran pcn, og skriver på siden selv, så hvorfor skal du bruke tiden din på å rakke ned andre, når du selv liker å lese/skrive gode tekster. Jeg forstår ikke helt hvor Internett kulturen er på vei hen.
Som alle andre anbefaler, så må du forandre deg selv, for å forandre noe annet eller andre.


Ukens spørsmål: Hvem i helvete er Kraigo?

Og du forstår vel dette selv, hvis denne nye brukeren er blitt den mest kjente brukeren på nettsiden på én måned, og får mer oppmerksomhet enn alle andre. Vi ødelegger community vi har bygd, og noen må få orden på det.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Siterer Noral:
Ukens spørsmål: Hvem i helvete er Kraigo?


Han er den kuleste brukeren vi har hatt på lenge.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Det er noe jeg ikke enda har forstått, er all den rosen som Kraigo mottar ironi eller liker dere han faktisk så godt? For meg ser han bare ut som et troll som vil ha oppmerksomhet. Please, do tell.
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Hvem?
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Ja hvem? Overser slikt som det men takk for å minne meg på å bli mer aktiv, tar en tur på forumet. Og Chat 4.0 har så jævlig mye spam, unnskyld for språket men det er jo sant.
  • 0
Hadde faktisk tenkt å bruke lik eller liknende tittel på min neste blogg Når det angår Kraigo så vet jeg personlig ikke om jeg liker han eller ikke. En side av meg er så uendelig irritert over sånne folk en annen har lyst til å trolle han for å trolle.

Jeg prøver å være seriøs og skrive meningsfulle innleg og blogger. Jeg ser hav du klager på da hele tråder i forum kan bli ødelagt av trollende idioter og folk som ikke ser lenger en sin egen nesetipp. Noe må gjøres og som en sang jeg minnes av Michael Jackson: "Im starting with the man in the mirror"
Jeg var her
  • 0
"Anyways, just wanted to let you know. Nettsiden holder på å dø ut."

Føler det samme, og har hatt flere teorier på hvorfor det er og blir slik, men nå for tiden så virker det bare som at folk ikke er så utrolig interessert lenger. Det er ihvertfall hvordan det virker på meg.

Jeg husker da Halo 3 hadde kommet ut og til og med et år etterpå så var den forumtråden veldig aktiv, men se på Reach. Det er jo helt dødt der jo!

Alle de mest aktive trådene nå er jo "lek" tråder, chat tråder og trådene til de mest populære spillene, men selv tråden for de mest populære spillene er ikke så veldig aktiv og den aktiviteten som er der er ofte useriøs og usammenhengende.

Se på BF3 tråden. Skal vedde på at nesten halve tråden er prat om hvordan CoD suger og BF er "epic" osv. Det er rett og slett for dumt.

Sånn jeg ser det er Dark Souls tråden en av de mest seriøse trådene som er aktive nå og vi er kanske 4-5 stk som prater og hjelper hverandre videre. Her er det veldig lite trolling og nesten alle kommentarer er seriøse. Dark Souls tråden er en av de få grunnene nå til at jeg gidder å stikke innom GR for tiden.

Det virker rett og slett som at folk har mistet gnisten. Før så diskuterte vi jo høyt og lavt om altmuligrart og oftere da om spill. Da det var kanskje mye fanboy trolling da og, men de ble raskt satt på plass av seriøse veteraner.

PS3 vs 360 diskusjonen varte jo en god stund og den var kanskje meningsløs, men den beviste at folk virkelig interesserte seg for det de drev med.

Men sånn er det ikke nå, og jeg vet ikke hva vi skal gjøre med det... Å bare bli mer aktiv er litt vanskelig om man mangler den naturlige drivkraften bak diskusjoner, samtaler og genuin interesser for hobbyen sin. Så lenge folk mangler dette eller evnen til å dele sin mening med andre så kommer forumet til å dø ut.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Hva kalte du ham sa du? Krako?

Men er enig med deg. GR har blitt et utrolig lite aktivt sted atm. Før ble det jo postet 10 kommentarer i minuttet, nå er det vel et par kommentarer hvert 5'te minutt ...

Lagt til 2011-11-19 11:02:
kEV_91"Det er noe jeg ikke enda har forstått, er all den rosen som Kraigo mottar ironi eller liker dere han faktisk så godt? For meg ser han bare ut som et troll som vil ha oppmerksomhet. Please, do tell."

Tenker det samme, og tror mesteparten av all rosen han får er ren ironi. GR er skjelden så blide og rosende mot nybegynnere her, og han her, Kraige (No offence), er vel ikke akuratt den smarteste, eller kuleste i gjengen. Ikke det at jeg kaller meg smart eller kul selv da, but still. Just look at him.
  • 0
Sikkert en av de beste bloggene jeg har sett her på forumet på en god stund. Må si meg enig i alt du tar opp. Når det kommer til ukens spørsmål så gir jeg faen, hadde jeg styrt forumet hadde mange av brukerene vært loooong gone.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Er ganske enig med deg her. En stund siden jeg har sett en så god blogg vis jeg skal være ærlig. Det er en grunn til at jeg ikke har lagt denne Kraigo fyren til venn....

Likte mye bedre den gamle GR vi hadde for 1 år siden. Nå er det bare få forum tråder som som er aktive og seriøse.

Som Crazy Kraken sier er Dark Souls en mer seriøs tråd enn de andre. Synes også AC: Revelations tråden har funket veldig bra.....

Håper det blir bedre i tiden fremover.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
For å være usaklig: Dette innlegget var 10 ganger bedre en det siste fra Kraigo
For å være saklig: Veldig bra blogg, er 100% enig med @albaga. Jeg har ikke vært medlem her før i år, men jeg har fulgt med en god nok stund til å huske gamle GR
Vi får gjøre vårt beste for å skape en bedre community (selv om den er bra nå og da)
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
lol
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Noral, for meg ser serriøst profilbildet ditt nesten ut som et slags øye.
Altså i forumrammen.
  • 0
Tja, kanskje mye av grunnen til at GR forumet har sluknet litt er fordi vi er midt i sesongen for alle storspillene, så folk er vel opptatt med Skyward Sword, Skyrim, Saint's Row, BF3, MW3, Assassin's Creed, osv.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Jeg vet ikke om flere føler det som meg, men i den siste tiden har jeg ikke opplevd samme hysteriet rundt spill. I MW2 - og Reach-perioden var jeg veldig hypet og kunne lett bidra med noe på forumet, men for tiden er min spillinteresse blitt mer konsentrert mot eldre titler, og jeg verdsetter singleplayer høyest. Disse spillene vil jeg helst oppdage selv uten å lese om dem i forumtrådene, og da blir det lett til at jeg blir lite aktiv på forumene. Har gjort det til en regel å ikke besøke en forumtråd om et spill fra release til jeg har fullført spillet, og dette er også et hinder for aktiviteten min.

Likevel har jeg stor tro på at forumet kan blomstre opp igjen etter hvert som flere detaljer rundt neste generasjon kommer ut.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Vel, jeg har aldri sett på meg selv som en elite-bruker her på GR. Jeg har vært her en stund, og jeg prøver alltid å være så saklig som jeg kan. Nå er jeg riktignok tilbake, men hvem vet hvor lenge?
Det er bare noe med GR som gjør at jeg ikke klarer å bli her over lengre tid. Det er liksom ikke så viktig...

Jeg skal PRØVE å være mer aktiv nå, og med det, kommer både blogger og forumtråder.
Vi får se om det funker
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Mye sannhet i det du og de andre sier her.

Jeg hadde et håp tidligere i høst om at aktiviteten ville ta seg opp igjen, men den fortsetter stadig å gå nedover.
Nå kan det gå timer mellom hver gang en tråd blir kommentert på.

Har prøvd å gjøre mitt for å lage litt liv og i en periode funket det, med Konkurranse for kreative sjeler og diverse andre ting.
Men nå er det ingen som deltar der lenger og økningen i aktivitet på bloggsiden varte bare en kort stund før den skjøt mot bakken igjen.

Ser også at det knapt er aktive kjentfolk igjen. Og de som er, sier ikke stort lenger.
Derfor kommer alt av fjas og trollerier tydeligere frem og folk mister enda mer lysten på å være her.

Og det syns jeg er veldig synd.
Har vært her i snart seks år og har opplevd mange dødperioder.
Men det har definitivt ikke vært en som denne før.
Nå har det vært for stilt i altfor lang tid.

Men hva skal en gjøre?
Mine forsøk holdt bare så lenge og de andre som prøver seg blir som regel oversett helt til fordel for noe idiotgreier.

Kjenner sjøl jeg gradvis mister interessen for å være her. Og det har ikke noe med mangel på spillinteresse eller noe slikt, for den er sterkere enn noen gang.
Men det er for mye fjortistullball og trollerier her nå, for ikke så snakke om den overdrevne mengden teite krangler og klaging.

Det at vi er inne i en periode med masse storspill har nok sitt å si, men forumet har ikke blitt slik nå den siste måneden, det har vært sånn siden hvertfall tidlig sommer.

Kommer selvfølgelig til å bli værende, men det er ikke noen grunn til å bli sittende ved pc'n i time etter time lenger, for fjortisrør har jeg ikke noe til overs for og det som faktisk er verdt å bruke tid på, ser en så lite til at det er lest og kommentert på iløpet av fem minutter.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg har løpende vurdert å forlate GR for en stund i lang tid. Jeg er lei av å gå innom chat-trådene for å se krangling. Når det er sagt så vil jeg ikke si at jeg er noen elite-bruker eller messias som aldri gjør feil. Hvorfor er folk så fryktelig hårsåre tenker jeg noen ganger på.

Hva gjelder Dark Souls tråden så synes jeg den er seriøs, men lite aktiv. F.eks så kan jeg skrive et innlegg, gå å spille, komme tilbake etter en 3-4 timer og der finner jeg bare 1 ny kommentar.

Jeg er en del og leser på PS3trophies.org. Et godt og aktivt forum nesten døgnet rundt. Internasjonalt. Tror kanskje at den eneste grunnen til at jeg fortsatt er her er fordi jeg trenger å snakke spill på norsk også.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg har ikke tenkt over det. GR er det eneste forumet jeg er på, så aktiviteten får bare gå sin gang tenker jeg. Jeg har ikke noe å sammenligne med, så jeg antar alle svingninger i aktivitet er naturlig og forventet.

Er jeg misfornøyd med aktivitetsnivået? Vel...

Jeg skriver en blogg i ny og ne, og prøver i disse å by opp til debatt og diskusjon. Som regel får jeg inn rundt 10-15 kommentarer. Vanligvis er de saklige og gode, og jeg er i og for seg fornøyd det, både mengde og innhold. Det er stort sett blogger jeg skriver, og ofte handler de om noe annet enn spill, eventuelt tar de opp spill "i en større sammenheng".

Nå nylig startet jeg opp en lek på forumet, GameReactors store dilemma-spalte. Denne trodde jeg skulle få luft under vingene ganske fort. Det putrer og går riktignok, men det går skuffende lang tid mellom hver kommentar. Det kan jo selvfølgelig ha noe med at konseptet ikke appelerer, jeg vet ikke...

Hadde du noe i mot [lek]-tråder, eller poengterte du bare at disse var de mest aktive i dag?

Så må jeg spørre: Er det lurt å gjøre oss bevisst på at "GR holder på å dø". Det kan ikke muligens skade mer enn gjøre nytte? Selvfølgelig må man identifisere problemet før man kan komme med mottiltak, men ta meg f.eks. Til nå har ikke jeg sett på GR som et slappt sted. Nå vet jeg at noen mener det, og tydeligvis er mange enige. Nå kommer sikkert jeg til å tro at GR er dødt også... Dessverre.

Neida, jeg (og dere) får bare henge i å bidra med gjennomtenkt, saklig, interessant, og hyggelig innhold. Men nå nærmer det seg eksamen, jul og nyttår, så jeg kan på ingen måte love (eller kreve) noe.

PS: Kraigo blogger. Dette er blogging i ordets rette forsand... Jeg hater det!

Jeg blogger ikke. Jeg skriver.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Noral:
Nettsiden holder på å dø ut


Det samme sa man i fjor, og året før der, og året før der igjen. Det har stort sett blitt sagt med jevne mellomrom fra jeg begynte på forumet for snart seks år siden. Jeg synes ikke det ligger så mye i det. Blogger i dag får eksempelvis like mye om ikke enda mer kommentarer enn de gjorde for tre-fire år siden. Det samme gjelder det med at "eliten" klager. Hvem er eliten? Jeg ser folk som klager på at "veteraner" klager (noe som også jeg har opplevd med jevne mellomrom oppgjennom årene), men ser ikke så mye til veteraner som klager.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Har selv følt at GR har vært mye mindre aktiv i det siste ja, det er også ekstremt mye krangling, ofte er det også mellom de samme brukerne. Dette hjelper jo heller ikke med å holde aktiviteten oppe, i tillegg så er det langt ifra et godt førsteinntrykk for nye brukere.

Jeg var en gang en relativt aktiv bruker selv i 2008-2010, både som den forrige brukeren min (K_R_I_S), og på starten av den nåværende brukeren. Men jeg syntes forumet stadig virker mye mindre appellerende, og jeg føler at jeg stadig foretrekker spill.no sitt forum overfor dette. Selv om det er en del folk som er noe useriøse, så er det ihvertfall mye større aktivitet der, og jeg føler også at det er en del mer fredelige diskusjoner og betraktelig mindre krig i det forumet.

Å forlate forumet har jeg aldri vurdert, men om jeg slutter å poste og delta i diskusjoner noe man ikke skal se bort i fra.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Eg begynte å poste her ganske nylig, og grunnen til at eg ikkje deltar mykje i forumet er rett og slett fordi dei fleste forum diskusjonene er veldig useriøse, og eg kommer på GR for dei meir seriøse tekstene. Men det er godt mulig eg kommer til å prøve å delta på forumet framover også
Ghostintor out-
  • 0
Jeg har bare skrivd én blogg i uken. Vil ikke si at jeg spammer dere. Var aktiv den første helgen jeg begynte på Gamereactor, men har holdt meg unna forumene etter det. Liker du ikke bloggen min, kan du la være å lese den. Hvis du er misunnelig på meg, så syns jeg synd på deg. Det er din skyld at du ikke skriver like bra som meg. Hvis du vil på toppen får du arbeide ordentlig, ikke prøve å dytte ned de som er der.

Ukens spørsmål: Veldig original å ta med en slik tanke. Veldig bra at du var den første på Gamereactor som kom opp med denne begivenheten. Men svaret på det spørsmålet er at Gamereactor trengte en motsetning til deg. Derfor kom Kraigo. Kraigo er motsetningen til deg, og han er kul.

Lagt til 2011-11-19 20:46:
Og hvorfor har alle engelske sitater egentlig? Dette er en norsk side. Blir kvalm av hvordan engelsk tar over Norge.
- Kraigo. Ut
  • 0
Det Kraigo sa, akkurat nå. Grunnen til at han er den kuleste brukeren her.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Alle er vi uniker brukere og vi alle prøver på best mulig måte å holde skuta flytende. Problemet nå før jul er alle de store spillene som kommer, tentamener, eksamener, prøver m.m. og dette tar mye tid. Selv er det travelt med mange telefoner og prøver å få gjort noe med annonsesalget i Finland. Jeg er kativ på forumet inn i mellom og prøver med beste evne og være det, men når travelheten slår til, så blir det dessverre lite å se til meg.

Jeg lover også å prøve å jobbe med å være mer aktiv, men sliter med alt for få timer i døgnet. Det jeg virkelig lover er å være aktiv når jeg kan og sørge for at forumet vårt er et koselig sted å være på og hvor vi kan skrive om alt mulig. For jeg vet at dere andre brukere er meget flink og har mye å bidra med av både erfaring er og kunnskaper. Bruk dette og vi kan få til et godt forum

Nok en god blogg Noral og jeg håper du også kan være med å bidra slik at communitiet fortsatt kan være et godt sted
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!