Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Fortsatt lar snøen vente på seg hvor flere og flere skientusiaster blir mer og mer frustrerte. Nå skulle vi hatt full vinter mener de fleste. Sørpå har de på en måte hatt et snev av vinter med frost på bakken og kjørlige temperaturer. Lengre nord har det vært lite som har minnet om at vi er i en vintermåned hvor vi har hatt temperaturer på opp i mot 10 grader. I Troms og Finnmark har de delvis fått Kong Vinter på besøk, men også her kommer og forsvinner snøen.

I mine føringer kom snøen til Snåsa den 6. november i fjor og fra den datoen lå snøen helt frem til våren. I slutten av november hadde vi faktisk flere kulderekorder med temperaturer ned mot minus 30 grader. Dette kommer nok ikke til å skje i år og snøen har virkelig latt vente på seg. Til og med i fjellet er det veldig lite snø for årstiden, derfor er denne høsten for mange litt merkelig.

Vi skal ikke glemme at for noen år siden så hadde vi grønn jul her på Snåsa og det kan fort skje selv om jeg tror vi vil ha rundt 10-15 cm snø når julen ringes inn. Ellers vil tiden fremover være preget av at vestvindsbeltet har godt grep om været og sørger for at tidvis mild luft som igjen vil sørge for lite snø. Inn i mellom slår kaldere ishavsluft til med snø, men den vil forsvinne like fort som den dukker opp. Så vi må nok et stykke ut i desember før snøen på skikkelig vis dukker opp i år noe som gjelder det meste av landet.

Ville du hatt snø nå eller synes du det er like greit at den ikke har dukket opp ennå? Hvor mye snø tror du det vil ligge hos dere når julen ringes inn klokken 17:00 på julaften?

Slik så det ut på Snåsa den 15. desember i fjor!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Snø på juleaften hadde ikek gjort meg noe, men akkurat nå klarer jeg meg fint uten. Er ganske varmt her på vestlandet, så vil tro at det tar sin tid før snøen kommer, om den kommer i det hele tatt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg vet ikke nøyaktig når snøen kom i fjor, men jeg håper selv at den kommer hit til østlandet nå snart. Det er så deilig med kulda og snøen, og jeg hadde satt pris på en skikkelig skitur eller fem(ten(tusen)). I alle fall er snø på juleaften en nødvendighet!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Så lenge snøen er her i desember, er jeg fornøyd. Da har jeg akkurat det som skal til for å komme i skikkelig julestemning.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Who needs that shit anyway
Men må ærlig innrømme at jeg savner det litt, istedet for å måke vei fvor kattene og stier i hagen må jeg waste 299kr måneden på fuckin Spents. Hell
Også er det stemningsfult med snø rundt juletider
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Snø er et tve-egget sverd. Jeg hater den og liker den. Det er deilig å stå opp, og bare se all snøen som kommer fram med lyset. Det må være snø på julaften. Ellers klarer jeg meg fint uten, kan ikke kjøre så fort med bil f.eks.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Snøen er grei å ha i enkelte tilfeller, men generelt foretrekker jeg et litt varmere klima.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Klarer meg uten snø nå, men det er best for Moder Jord at det er snø inne Julaften!
Safety first!
  • 0
  • 192
  • 192
Skulle gjerne hatt snøen for lysets sin del. Er så himla mørkt for tiden. Også krever jeg snø rundt juletider.

Men det trenger ikke å bli så veldig kaldt forde da... Liker ikke kulde...
Get ready for a better you
  • 0
Ta det med ro Bernt. Snøen kommer.

Vis jeg skal være ærlig vil jeg ikke ha snø og det er på grunn av kulden, men det koselig med snø om julen.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Ozonlaget herper hele jula
Yes
  • 0
  • 192
  • 192
ad0123:

Ozonlaget har fint lite med global oppvarming å gjøre...
Get ready for a better you
  • 0
Her i vestfold har det ikke snødd en eneste gang ennå. Også var jeg på fjellet idag 900 meter over havet, og det var ikke noe snø der. Det var bare is på vannet.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Mangler julestemningen uten snø.
  • 0
kom til Harstad, du Bernt!
Spartans never die. They're just missing in action.
  • 0
Hehe - kanskje det ja Calhoun. Fått snø der i nord altså

Til helgen kommer snøen med kuldegradene her i sør også, men hvor langt sør er jeg litt usikker på i og med at det blir pålandsvind den første tiden. Da ligger Østlandet i le, men vi får se om ting forandrer seg. kanskje blir det snø til første søndag i advent likevel for de fleste av oss
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
bor du på en bakke Bernt?

Njaa, så lenge snøen klarer å komme før jul så synes jeg at det går fint
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!