Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hva brenner jeg for? Hva lever jeg for? Hva er grunnen til at jeg står opp om morgenen? De fleste har noe eller noen de brenner for, det som får de opp om morgenen. Mål, drømmer, venner, kjæreste, karriere, eller kanskje en hobby? Jeg har i mange år sett etter lidenskapen min, og når jeg ga opp trakk jeg meg ned til spill og filmer.

Spill og filmer? Er det drømmen min? Sitte på rumpen å se på filmer, eller spille spill resten av livet mitt ? Nei, faktisk ikke. Det har vært noe på sidelinjen av meg hele tiden mens jeg har sett etter lidenskapen min. Siden jeg var baby har jeg hatt denne tingen rundt meg. Nemlig ... Musikk... Sjokkert? Egentlig ikke jeg heller.

Hvorfor musikk? Hvorfor ikke dikt, eller tegning? Jeg har alltid hatt drømmen å stå på en scene å spille musikk, ikke rap, eller pop. Nå snakker jeg om rock, metall. Jeg ville kunne dele opplevelsen med en gjeng, også kalt en gruppe, eller et band. I Tromsø er det dessverre vanskelig å finne folk som faktisk er så opptatt av musikk som meg, og vil spille i et band, men jeg har nå startet et band med en venn, men jeg tror ikke ting går sin vei med bandet fordi han har dilla på Call of Duty...

Jeg som kjent spiller et instrument kalt BassGitar. Jeg begynte å spille bass i sommer, og jeg skjønte der og da at det var dette jeg ville gjøre. Jeg har vist lenge at musikk var min største interesse, men jeg har aldri tatt for meg å faktisk gjøre noe for å ta tak i drømmen min. Hvorfor? Fordi et instrument er som oftest dyrt, og jeg har aldri spart opp til et. Nå som jeg har fått for meg et instrument jeg fikk fra faren min, når han fant ut at jeg faktisk sparte til en bassgitar fordi jeg ville begynne å spille ble han så glad at han lot meg først låne en av hans mens jeg var hos han, så ut av det blå ble den røde bassgitaren hans min.

Som jeg sa tidligere har jeg hørt på musikk siden jeg var en liten gutt, og det vil si at når jeg ble født hørte jeg på vuggesanger og barneviser. Når jeg var 4-5 år hørte faren min mye på Kiss, og jeg følgte med på den trenden i huset. Musikktankene mine fra den alder og opp til jeg var 11 år er kanskje fjern for meg, men fra jeg var 11 år fortsatte jeg å se etter musikk jeg likte. Jeg endte opp med musikk som Guns N Roses, Metallica, AC/DC, Iron Maiden, og Slipknot. Skjorter fra de bandene ble kjøpt inn. Da jeg ble 13 gikk jeg videre med musikken min, og utvidet den til litt rap også, selv om rap aldri ble min ting ble søskenbarne mitt hektet på det. Vi har vært ulike hele livet våres, og jeg er eldst, med et halvt år AKKURAT.

Når jeg var 13 år oppdaget jeg musikk som for eksempel My Chemical Romance, Foo Fighters, og Muse, og det var da jeg begynte å utvide mer og mer. Når jeg var 14/15 vokste musikksmaken sin mer, og jeg begynte å høre på KoRn, Escape the Fate, Avenged Sevenfold, Five Finger Death Punch, Killswitch Engage osv. Og nå er jeg 16 år og jeg har utviklet musikksmaken min sykt mye. Jeg finner nye band hver uke som jeg hører på, og når jeg hører jeg mer enn en sang. Nå hører jeg rytmen, trommene, bassen, gitaren, og skildrer forskjellig type sang, stemmebruk. Jeg analyserer sangene i hodet, og det hjelper meg å lære de på bassgitaren min.

Jeg har ofte på forumet og andre plasser fått en emostatus fra andre brukere fordi jeg elsket bandet My Chemical Romance for et år siden eller noe, og jeg vil bare nevne. Jeg er ikke emo av noen grader. Jeg har INGEN kutt eller arr som kommer fra at jeg har kuttet meg. Jeg var litt nedenom i fjor, men livet har endret seg veldig mye for min del. I fjor var grunnen til skrivemåten min var lav selvtillit, og mye teite tanker som jeg hadde. Ikke det at jeg noen gang gjor noe for å skade meg selv. Jeg hørte på My Chemical Romance i den perioden ja, men jeg hadde vært fan av de siden 2008 og min triste periode var i 2010. Jeg er ikke emo som sagt, men livet har ikke vært enkelt med tanke på flytting, og nederlag jeg hadde i fjor.

Jeg takler ikke fjortizmusikk sånn seriøst. Da snakker jeg ikke om Emoband osv. Nå snakker jeg om musikk som for eksempel «Justin Bieber», «Jonas Brothers», «Miley Cyrus» osv... Jeg har venninner som hører på sånt, og jeg blir gal sakte men sikkert. De klarer ikke engang å lage gode navn lenger. Se eksemplet med gruppa «LMFAO». Hva faen er det for et navn? Det er langt fra den type musikken jeg brenner for. Jeg har lagt min grense med Skrillex på ENKLE sanger. Det skal mye til for at jeg klager på andre typer musikk, men der gikk det faktisk en grense for meg. Justin Bieber hadde vært 100 ganga bedre hadde det ikke vært for alle 14-15 åringe jenter som sitt å beskytter alt man sier negativt mot han....

Nå har jeg kommet fra en blogg om hva jeg lever for til hva jeg hater, men det er enkelt nok hva jeg lever for. Å lage musikk... Jeg har laget noen bassriff, men ikke noe jeg vil dele enda, men jeg har skrevet noen sanger, og en av de likte jeg veldig godt. Den er ikke perfekt men jeg likte teksten på den.

Den heter så mye som «Be Somebody» av Venom Johnsen ( som er navnet mitt inennfor musikkbransjen så langt den har kommet )

Be Somebody
By - Venom Johnsen

Every day
For the past 10 years
I'd walked down
The same street
Thinking, whats become of me

Am i gonna be somebody
Am i gonne turn somebody
Am i gonna live forever
Am i just dead to everybody

Thoughts, memories and lives
Going past my head
Death, and murderes
Are laying in my hands
Guilt, dreams and death
Are bothering me
Blood, and souls
Are hunting me down

Are you gonna be somebody
Are you gonna turn somebody
Are you gonna live forever
Or dead by my hands

Just what have become of me
Just a lonely wolf
(lonely wolf)
No one ever bothered about me.....
(bother about me)

Are we gonna be somebody
Are we gonna turn somebody
Are we gonna live forever
Or just die in our arms

Or just die in our
Or just die in
Or just die
Just die
Die..


Hva syntes du?

Hehe skrevet på en busstur i Tromsø. ( noe som bloggen http://www.gamereactor.no/blog/Venom140/25264/ kan minne litt om)

Da har jeg vel opptatt tiden din lenge nok?
Nja kanskje det, men før du kommer til kommentarfeltet vil jeg vise dere noen linker til sanger.

Jeg oppdager ofte nye band for min egen del, både emoband, softrock, vanlig rock og andre godsaker, ta en titt og se om det er noe du liker av de her

Black Veil Brides-Knifes and Pens (Emoband)
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=gFD
CHdKbKBY


Theory of a Deadman - Lowlife (Kjent skuespiller i videoen)
http://www.youtube.com/watch?v=29RnY0H7cj4&ob=av2e

Shinedown - If you only knew
http://www.youtube.com/watch?v=xY0HCKOmrW0&feature=chann
el_video_title


Og andre sanger jeg bare syntes dere skal ta en kikk på

Five Finger Death Punch - Under and over it
http://www.youtube.com/watch?v=ZLk75fFXqH4&ob=av2n

Muse - Feeling Good
http://www.youtube.com/watch?v=CmwRQqJsegw

Daughtry - Crawling Back to You
http://www.youtube.com/watch?v=g2WJ3mhjgHA&ob=av2e

Q
Hva er din lidenskap?
Spiller du noen instrumenter?
Funnet noen gode band eller sanger i det siste?
Hva syntes du om sangen min?
Noen som har tips til Growling? Styrer mye for å lære det nå for tiden

Venom
*MacGyver Theme*
  • 0
Interessant blogg! Jeg har en lidenskap! Synging / Growling. : ) har gjort det i snart 5 år.

http://www.youtube.com/watch?v=e229-Yd5Rl4

Fyren med den røde skjorta er meg
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Musikk er nok en av mine lidenskaper også, men til forskjell med deg så hører jeg på alt mellom himmel og jord. Mange av de linkene du la opp her synes jeg var bra musikk og som jeg hører på nå

Sangen din var bra og likte den godt

Marlboro Red -> Veldig bra dette der også

Nok en kongebra blogg Venom140
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Er veldig glad i musikk, men spill og anime er nok mine store lidenskaper. Spiller ingen instrumenter.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Mange gode kommentarer her ja
*MacGyver Theme*
  • 0
-Hva er din lidenskap?

Tegning og maling (captain obvious strikes again)
Har holdt på med det så lenge jeg kan huske og har kommet til et punkt hvor jeg kan leve av det.
Skal også starte opp en skikkelig greie etterhvert så jeg kan ta imot bestillinger fra resten av norge/verden, for hittil har det stort sett bare vært bestillinger i nærområdet.
Uansett, å være kreativ er en viktig del av mitt liv og det å hele tiden utfordre seg selv for å ikke miste interessen.

-Spiller du noen instrumenter?

Plukket opp min første gitar for ca 14 år siden, så det har blitt hovedinstrumentet mitt.
Ved siden av den er det banjoen som får trimmet seg. Fantastisk festlig å lage banjoversjoner av andre låter.

Kan også spille et knippe andre instrumenter.
Bass, piano, trommer osv.
Men det er gitar og banjo som er de jeg bruker mest tid på.
Har spilt med noen lokale musikere på diverse låvefester og andre tilstelninger.
Bare coverlåter da, så jeg har ikke noe orginalt å komme med.
Men det har vært ålreit.
Hadde en drøm om å spille i band en gang, men den la jeg fra meg for noen år siden.
Nå spiller jeg mest for meg sjøl, til den musikken jeg hører på.

Bass er forøvrig et awesome instrument, elsker lyden.
Har ikke eid en sjøl siden jeg solgte min for noen år tilbake, men jeg vurderer stadig å kjøpe en ny.

-Noen som har tips til Growling? Styrer mye for å lære det nå for tiden

Jeg ler meg nesten ihjel hver gang jeg hører en låt hvor growling er inkludert.
Klarer ikke ta det seriøst.
Høres ut som gremlins med magekramper...
  • 0
Banjo skal jo være veldig vanskelig...

Hahahahahha jeg så en video hvor en dude skulle vise at han growlet, og mens han sto å forklarte leste jeg en kommentar : Jaah Jaah Jaah... just like a german orgasm... så kom han til growlingen og jeg tenkte på den kommentaren og jeg døde av latter x)
*MacGyver Theme*
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg spiller gitar. Men er ikke spesielt flink. Hadde jeg vært flink til å øve.

Growling er det lurt å øve ordentlig på. Kanskje en instruktør? Tror det er fort gjort å ødelegge stemmebåndene.

Om jeg noen gang havner i et band (sparer til el-gitar og amp nå) så blir det noe stoner rock/hard rock. Noe uten growling i hvertfall
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Hehe jeg vet ikke, men jeg tror jeg begynner å få til Growlingen på noen nivå, fordi det skal ikke gjøre ondt har jeg hørt
*MacGyver Theme*
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Ja. Tror smerte er et tegn på at man gjør det feil.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Ja ^^
*MacGyver Theme*
  • 0
Det er ikke helt sant... Det gjør litt vondt i starten så blir det bedre. Det samme med styrken og kvaliteten på growlende dine. Jeg har growlet i rundt tre måneder. Jeg fikk det till med og prøve og herme etter Death metal atister når de growler.

Vis du har en microhone kan jeg prøve å forklare hvordan jeg gjør der

Lagt til 2011-12-12 00:53:
Denne er bra å øve til
http://www.youtube.com/watch?v=cRv2XY99EvY
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Growling kan ikke "Fort" ødelegge stemmebåndene, tar ofte mange år om du gjør det veldig feil... om du gjør det riktig, som tok meg en stund å finne ut.. så bør du nesten ikke føle det i det hele tatt.
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Asad: Jeg vet det, og jeg tror jeg har funnet måten. Det eneste problemet mitt er at min virkelige stemme blir tynnere, mens jeg får et bedre growl
*MacGyver Theme*
  • 0
Ah, det problemet har ikke jeg fått.. eller kun som en midlertidig effekt.
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!