Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Vi er rett og slett for dårlige til å bruke reflekser. Dette sier både politi og vegvesen. Både ungdom og voksne kunne ha vært mye flinkere til å bruke refleks.

Selv bruker jeg refleksvest når jeg er ute å går og prøver å være flink på dette feltet. Jeg jobber også med barna for å få de til å skjønne at reflekser er viktige om man ferdes i trafikken. Jeg har kjørt bil i en mannsalder og vet hvor viktig det er å legge merke til personer langs en mørk landevei og de som ikke bruker reflekser er veldig vanskelig å oppdage før du nærmest har har klistret personen på panseret av bilen. Skummelt synes jeg og husker er gang. Jeg kom kjørende på en mørk og smal skogsvei og plutselig ut i fra det blå kommer en person gående uten noen form for reflekser. Mørke klær og totalt usynelig. Jeg var millisekunder fra å kjøre på personen. Hadde hjerteklapp i lang tid etterpå. Hadde jeg ikke blitt så skremt, skulle personen ha fått seg en skikkelig skyllebøtte for å si det slik...

Så hvordan er det med deg, bruker du refleks når du er ute å går eller er det såpass god belysning at du ikke trenger det? Har du opplevd og kjørt bil eller sittet på og hvor dere med et nødskrik har unngått påkjørsel på grunn ikke bruk av reflekser?

Her ser dere Malin med refleksvest utenfor huset vårt. Føler selv det er viktig med refleksvest både for barn, unge og voksne.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Aldri brukt refleks før, og har heller aldri opplevd noe lignende det du beskriver.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Bruke det når jeg var liten, men ikke nå lenger.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Har den siste tiden vært mer flink å ta på meg refleksvest når jeg er ute og går med hunden.

Merket at hunden forsvant totalt når det var mørkt ute, jeg kunne ikke se henne selv når hun var 3 meter foran meg... Da fant jeg ut at det kan være greit for både meg og hunden å ha refleks.
I do not need a cause for my rage, I just despise the nature of the human race!
  • 0
Kommer til å bruke refleks uansett hvor gammel jeg blir. Slik at når jeg får barn (som forhåpentligvis blir lenge til), kan jeg være et bra forbilde.
  • 0
Har aldri skjønt hvorfor noen synes refleksvester er bare for barn. Det er for alle menn og kvinner, i alle aldre...man ser ikkje dum ut med vest på heller.
I started out with nothing, and I still have most of it
  • 0
har aldri tenkt smye på det, for jeg går som vanlig i byen på dagen.
Play chess and win. The intermediate
  • 0
Risikerer heller å se litt dum ut, som noen faktis synes det er. Enn å bli meiet ned av en bil langs veikanten.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Liker å leve farlig jeg bruker det når jeg sykler om natta, eller seint på året
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Brukte det da jeg var liten hele tiden. Men kom jo så inn i den perioden det var "ukul", så har blitt en vane. Men dersom det er mørkt ute og jeg ser det kommer biler trekker jeg alltid ned i grøfte/lenger ut på veien, så hvis bilen ikke ser meg er jeg i grei sikkerhet.

Har faktisk tenkt mye på å bruke refleks i det siste, ettersom det er mye trafikk på vegen til bussen, og det er mørkt. Tanken er helt glemt når jeg kommer hjem igjen, så blir ikke noe ut av det. Men skal jaggu finne fram refleksen når jeg kommer hjem i dag. God blogg!
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Var veldig dårlig på dette før, men må si jeg synes jeg har blitt bedre etter at vi fikk hund!

Har alltid på meg en vest dersom jeg er ute å jogger/sykler i mørket, og hunden er også alltid ytstyrt med en vest.

Ellers blir det for det meste silke reflekser man kan ha rundt armen, dersom jeg er ute å går i dårlig belyste gater. Denne ligger alltid klar i jakkelommen!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!