Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nytt år, nye muligheter? En del mennesker hevder i alle fall så. Vi messer opp og ned om at neste år skal vi unngå å bli feite, eller avslutte tilstanden om vi allerede har forspist oss en gang for mye, også holder alle sammen hender og ber til Vishnu, Buddha, naturåndene eller gud om at det neste år ikke vil være noen kriger. Teit fordi (1) ingen gud har noe med hva vi mennesker bestemmer oss for å krangle om og dessuten er det (2) hyklersk og be om at det neste året ikke skal inneholde skytevåpen og bomber samtidig som vi sprenger ozonlaget til himmels.

Vi har alle ulike måter å feire det nye året på. Noen liker nyttårsforsettene. De synes ikke noe spesielt om seg selv. Vil gjerne bli bedre på noe, som for eksempel å unngå fetende mat, men trenger et argument for å forbedre seg, og kanskje utsette sine mentale oppgraderinger et par dager, uker eller måneder. "Jeg suger til å spare penger, kanskje bør jeg kjøpe meg ei sparebøsse. Nei, først må jeg betale ned gjelda mi, og dessuten kommer Skyrim neste måned. Jeg kan ikke spare. Ikke før nyåret." Ikke lenge etter sitter man i sofaen første januar med akkurat like lite lyst til å ikke bruke penger. Selv har jeg bøttevis av nyttårsfortsetter. Om du var oppmerksom så du nok ordspillet mitt. Jeg akter å forsette akkurat som før i det nye året. Spise sjokolade like sjeldent som før, og prestere akkurat like godt som alltid, både på skole og sosialt. Det er greit når man er narsissist.

Andre har det med å drikke seg så fulle slik at de spyr og sover langt inn i det nye året. Når disse sterkt berusa menneskene skal leke med ild og eksplosiver ringer det en viss alarm, både i hodet mitt, som ikke har drukket, og nede hos brannvesenet. Jeg liker ikke ild i noen form, og holder meg derfor langt unna både fyrverkeri, sigaretter og ildvann.

Likevel drister jeg meg ut i natten for å se på de spektakulære lysene på himmelen, noe jeg såklart kommer til å angre på. Man skulle tro jeg hadde gått ut av døra og rett ut på Gaza, ikke det fredelige nabolaget jeg er kjent med. Steinkjer er blitt en krigssone. Det smeller fra alle kanter, og jeg dukker instinktivt unna. En eller annen dritings gnom som har fått litt for mye eggelikør og champagne har satt fra seg et batteri med fyrverkeri rett utafor hagen vår. Jeg ligger jamrende på bakken med hendene over hodet. Den nærmeste knitringa, brakinga og buldringa har gitt seg. Med frykt ser jeg opp på himmelen, som nå står i flammer. Pustevanskene griper om meg og jeg sliter med å bestemme meg for om det er på grunn av panikken eller den tunge kruttrøyken. Over bråket hører jeg et barn rope: "Godt nyttår". Ja, noe jævlig, tenker jeg meget sarkastisk før jeg løper inn med døra i hælene.

Den tryggeste og definitivt beste måten å tilbringe nyttårsaften på er den måten jeg gjør det på: Med ei mus (nei, din perverse gnom) i den ene hånda og den andre hvilende på tastaturet mens du prøver å få ned et noe fornuftig kåseri på papiret. (Forhåpentligvis) Godt nyttår.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
La meg være den første til å kommentere en blogg i 2012 ved å ønske deg et godt nytt år .

Hva er vel en bedre måte å feire 2011 på ved å knuse noen i Fifa 12?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Flott å starte GR-året med en god blogg!
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Feirer nyåret ved å sende Man. City sønder og sammen nedover divisjonene i England. Faen meg sykt morsomt og.

Lagt til 2012-01-01 02:54:
Feiring er over. Jeg fikk sparken.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Nyttårsaften er noe bull :/
Skjønner virkelig ikke hva meningen med å feire et tall er, særlig hvis man ikke har fått så mye ut av 2011 er det vel ikke noe grunn til å feire enda et år med dritt? (jeg høres kanskje kvass ut, men jeg blir deppa rundt nyttårsaften, blir bedre om noen dager )
Yes
  • 0
Fantastisk morsom blogg!

Eneste jeg gjorde var å se på American Music Awards 2011 (Bieber vant ingenting ) og spille litt. Er ikke et festmenneske så ble ikke mye feiring.
  • 0
Kommer til å fortsette å leve slik jeg gjorde i fjor, ser ingen grunn til forandring. Var selv for det meste inne, men fikk sett noen lys på himmelen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Veldig bra blogg igjen Ursa Minora og et riktig Godt Nytt År til deg også min venn
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
  • 192
  • 192
Årets beste blogg uten tvil hittil! Koste meg!
Get ready for a better you
  • 0
Så ikke ordspillet før jeg leste neste setning
Veldig bra og morsom blogg
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!