Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg tenkte jeg kunne skrive om et par graphic novelse / tegneserier, og ta for meg en hver uke / annenhver uke.

Star Wars legacy

Star wars legacy er ikke ét samlet verk i et bind man lett kan kjøpe, det er fordelt på 11 volum, 10 legacy volum, og en epilogue (legacy-war). Mange av volumene er vanskelig å skaffe og hele samlingen kan virke litt overveldende, men hvis du kaller deg selv en star wars fan, skylder du deg selv å lese denne fantastiske fortellingen. En historie som jeg lett tørr påstå, knuser prequelsene. Det er 137 år etter Luke Skywalkers heroiske seier over den første Deathstar. Jediene er i eksil på en ukjent planet etter en horribel massakre på planeten Ossus. Sith lorden, Darth Krayt, utfører et statskupp som deler keiserriket i to. Sithenes keiserriket styrt av Krayt og Fel Dynastiet styrt av Roan Fel. Historien følger Cade Skywalker som er den siste etterkommer av Skywalker blodet. Legacy kunne blitt en veldig klisjé fylt historie om en helt som forfyller sin skjebne og bekjemper den onde makten. Men Cade er mer en antihelt som ved første øyenkast er veldig lite likbar. Historien er full av gråsoner. På en side har du Jedi Council som har gått i eksil og "the one sith" styrt av "the old dragon" Darth Krayt, men du har også Roan Fel dynastiet der det ønskes fred, men med noen tvilsomme midler. Videre har vi også the alliance som styres av admiral Gar Stazi, som har sin egen agenda. Jeg skal ikke spoile noe, men i denne fortellingen framvises Sithene som virkelige onde da de utfører et massedrap på en planet jeg ikke skal nevne. Gar Stazi er ingen jedi eller action helt, han er en strateg som styrer de siste restene av republikken for en rett sak. Stazi ble fort en av mine favoritt karakterer. Usannsynelige helter, ustabile allianser, historie twister, intriger. Den absolutt mørkeste storyarcen i Star Wars universet. Legacy er skrevet på en fantastisk måte og er så originalt star wars kan være. Full av referanser og fantastisk artwork, star wars fan eller ei, må leses. Ps: Star Wars med et mer voksent innhold.


Next upp: Alan Moore's Watchmen!
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Dette er en bloggserie jeg kan like Gleder meg til fortsettelsen.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Denne serien må jeg få tak i

God blogg BTW
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Har lest hele serien her, faktisk

God serie, for all del, men hovedpersonen (Cade Skywalker) irriterer meg en smule. Han "syter" så mye. Men selve universet serien er skrevet i er Star Wars verdig. Anbefales til alle som ønsker å sette seg litt mer inn i Star Wars-universet.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Sweet! Grafiske noveller er omtrent eneste form for bøker jeg bruker tid på

Har ikke noe særlig interesse av Star Wars, men jeg kommer til å følge disse tekstene fremover
  • 0
takker for gode tilbakemeldinger
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
ChrizHE
  • 0
Veldig bra dette her fpsh0oter og gleder meg allerede til neste del
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Veldig bra Håkon, veldig bra
ChrizHE
  • 0
Skal følge med på denne bloggserien.
Preacher neste?
-Kill -Loot -Return.
  • 0
takker fortsatt for positive tilbakemeldinger tenkte jeg skulle ta for meg watchmen neste gang
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Vet du hvor jeg kan skaffe dette?
  • 0
du kan kjøpe i hvilken som helst outland butikk (http://www.outland.no/section.cfm?path=1), eller kan du kjøpe på nettet. amazon.co.uk, midtowncomics.com
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Takk, skal se om jeg finner det. Høres veldig spennende ut
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!