Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I dag fikk vi inn et leserbrev, hvor leseren spurte oss hvilket spill som hektet oss på spill. Jeg syntes dette var et inntressant spørsmål og tenkte det kunne være artig hvis alle fikk komme med sine innspill.

For min del var spillet som virkelig hektet meg på spilling The Lost World: Jurassic Park, på Playstation. Dette var et plattformspill sett fra siden, hvor du kunne kontrollere både dinosaurer og mennesker. Spillet var nok hakket for vanskelig for seks år gamle Robin, men pappa var flink til å hjelpe til med å kaste kontrolleren i veggen når det gikk dårlig.

Jeg har sagt det før og jeg kommer til å si det altfor mange ganger i framtiden: The Lost World: Jurassic Park hadde tidenes beste spillmusikk. Zelda, Metal Gear Solid og Mario kan gå å ta seg en rosinbolle, Michael Giacchino skapte et helt fantastisk soundtrack som faktisk slår musikken i filmen med samme navn (men ikke den første filmen).

Jeg klarte ikke å fullføre spillet før flere år etterpå, når jeg fant ut at det var noe som kaltes juksekoder, som kunne sende meg til siste brett på et par sekunder. Tilogmed da var det uhyrlig vanskelig, men etter flere timer fikk jeg endelig se rulleteksten for første gang. Så startet jeg på nytt.

Dessverre har jeg klart å rote bort min gamle kopi av spillet. Skulle jeg være så heldig å finne det på loftet en dag er det heller ikke umulig at det har et par riper å by på. Det er derimot helt klart at hvis jeg noengang kommer over dette spillet på loppemarked eller lignende blir det kjøp.
<bild>
Men nok om det, hvilket spill hektet deg på spilling, og hvorfor?
  • 0
Commodore 64, snake og bubble bobble

Sukk..men det første jeg rundet helt alene var DuckTales til NES. Elsket å se rulleteksten på det spillet, men tok tid pga ingen lagringsmulighet. Døde man så var det bare å starte helt på nytt

...sukk... Det var tider...
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Kingdom Hearts!

Et eventyr jeg aldri vil glemme. Grunnen? Du samles sammen med mange Disney figurer og musikken er fantastisk, men jeg har kost meg med mange spill, dog. Men Kingdom Hearts tok meg på senga.

Men et av de første spillene jeg prøvde var Super Mario World. Spilte det da jeg var 5 år eller no. Elsket det!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg spilte mye Super Mario, Donkey Kong og Langbein & Sønn på Super Nintendo (SNES) i min barndom. Men det var Battlefield 2 på PC som virkelig tok kaka.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Det som virkelig fikk meg hekta, var da foreldrene min kjøpte en brukt GBA til meg, sammen med Wario Land 4. Ahh, minnene,
Let the voice of love take you higher
  • 0
fikk for første gang muligheten til å virkelig sette meg ned med et spill da jeg var 5 år gammel, og min mor og jeg var på besøk hos min tante og onkel. De hadde en Sega Mega Drive med Sonic the Hedgehog. Jeg fikk spille gjennom spillet og var hektet. Etter det fikk jeg min egen Mega Drive.

Alt jeg hadde gjort av spilling tidligere var bare et par forsøk med Super Mario Bros og NES.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Jeg har alltid spilt spill, og har så og si vokst opp med Nintendo og Playstation i blodet. Men jeg ble ikke skikkelig hektet før jeg prøvde Killzone 2 med broren min. Historien var dritfet for en 12-år gammel gutt, og det var også det første spillet jeg begynte å spille online. Plutselig kunne jeg spille med folk fra hele verden. Jeg ble usunt hektet, og kom på topp 100 på leaderbordene. Ah, minnene.
  • 0
Diddy Kong Racing var mitt første spill sammen med Mario 64, har vært spill interessert siden da.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Super Mario World og Donkey Kong Country 2. Spilte dem første gang når jeg var 4-5 år, og har elsket videospill siden.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
jeg spilte jo først gameboy color også nintendo 64, men det første spillet som hektet meg var metal gear solid 2. Det var første gangen jeg hadde fått min playstation 2 også^^ så spillet fulgte med
  • 0
Ah, det er så mangt.
  • 0
Pokemon Sapphire.

Ble såpass forelsket i spillet at jeg klarte å runde 999 timer og 59 min etterhvert.
Elsket det.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • Play
  • Play
Donkey Kong/Super Mario/Mario Kart 64 var vel alle med på å få meg i gang.
Gode minner
  • 0
Alex the Kid startet en era i min familie ihvertfall. Avhengighetsskapende som fy!
~ Undefeated // The hard drive on your computer will only crash when it contains vital information that has not been backed up.
  • 0
Det første som fikk meg igang var pokemon gold til gameboy comor. Helt fantastisk, husker jeg og bruttern krangla om hvem vi skulle starte med. Gode minner...
Jeg var her
  • 0
Koselig å se at leserbrevet mitt var en inspirasjon til blogginnlegget

For meg så var det Alex Kidd, Sonic the Hedgehog og Psycho Fox på Sega Master System som startet ting for min del
  • 0
Super mario world på SNES i kjelleren til bestemor, og rayman 3 på xbox hektet meg.
  • 0
Det var nok Ty the Tasmanian Tiger 2: Skogens Redning og NFS: Underground 2 som fikk meg hektet på spill. Begge til PS2.
  • 0
Hvilket spill
Kort fortalt: En blanding av Hjemme PC og N64
Detaljert: Sabeltann, Thing Things og Need For Speed III på Hjemme PC, Nintendo....MARIO!!!
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Crash Bandicoot introduserte meg for en helt ny verden

-OOGAHBOOGAH!
  • 0
Tror det første jeg spilte var enten Crash Bandicoot eller Sly 2
  • 0
Quantum Redshift eller Dark alliance til xbox.
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
Pokèmon Red.
  • 0
The Way of the Exploiding Fist på Commodore 64 var spillet som hektet meg på lasset og siden da har det blitt noen spill som har gjort meg imponert
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Lego Racers, Snow Board Kids og Pokemon Puzle league (alle til N64) var de spillene som fikk meg hektet på spill. La inn mange timer på de spillene ja... Gode minner.
"Don't cross the crooked step"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!