Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ikke skyt meg for dette, men jeg er blant de som foretrekker Mass Effect 2 fremfor originalen. Grunnen er enkel, jeg liker actionspill bedre enn rollespill. Likevel var det ikke actiondelen som først og fremst fanget interessen min i ME2. Historien grep tak i meg, og jeg ble glad i både Commander Shepard resten av figurgalleriet.

Ironisk nok var det altså rollespillelementene i ME2 som falt i smak, men jeg tror årsaken var at Bioware hadde begrenset omfanget. I ME1 ble det for mye rollespill for min del, men i ME2 fant jeg en fin blanding av rollespill og action.

Nå står endelig ME3 på trappene, og vi har fått testet demoen. Denne bød i grunnen på mer av det samme, og man skulle tro jeg ville jublet. Likevel falt ikke demoen helt i smak hos undertegnede.

Den tok seg litt opp mot slutten, men på starten synes jeg det ble for tamt. Jeg fikk ikke det dramatiske inntrykket av en jordklode under angrep som jeg hadde håpet på, og det var overdrevent mye prating og avbrudd i spillet.

Misforstå meg ikke, det var hyggelig å få et gjensyn med Commander Shepard, og jeg tror ikke Bioware vil skuffe på historiefronten, men likevel ble jeg ikke helt overbevist.

Har de brukt for mye tid på å inkludere Kinect, stemmekomandoer og flerspillermoduser? Har de glemt å legge til noen spennende nyheter i hovedspillet? Er det grunn til bekymring, eller hadde jeg bare for høye forventninger?

<bild>
Bilde fra Trend Killer Online.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Har du spilt gjennom demoen som "action", "role playing" eller "story"? Satt der nesten igjen med en tåre i øyenkroken (ikke metaforisk, jeg gjorde faktisk nesten det) på det første brettet i demoen: den fantastiske musikken og flyene som ble skutt ned av de gigantiske romvesnene. Dette lover bedre historiefortelling og en mye mer interessant utvikling enn toeren, som egentlig bare var en actionfylt versjon av eneren i en setting som fungerte mer som et mindre spennende mellomledd (som "To Tårn" i Ringenes Herre) mellom en episk start og en episk slutt.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Spilte igjennom demoen som RPG.
Likte den ikke i det hele tatt.
Virker som de har gått enda mer vekk fra RPG delen, og fokuserer mer på action enn noengang.
Noe som er helt høl i huet.
Jeg vil ha det slik det første spillet var.

Når det gjelder det lille vi fikk se av story, syns jeg det var temmelig cheesy og ikke spesielt episk.
De scenene som var til for å vekke følelser i en, hadde helt motsatt effekt, jeg syns de var heller kjedelige.
Vekket ikke interessen min for å se mer.

Kommer til å spille igjennom det fulle spillet, men hvis det ikke har noe lurt på lager som gir meg troen tilbake på serien, vil det første spillet stå alene for meg.
  • 0
Skjønner hvilken scene du tenker på Heretic, men for meg ble det litt for påtatt. Verdenen som Reaperne invaderte virket litt tom på en måte, og jeg hadde sett for meg mer kaos og en mer levende setting.

Tror det obligatoriske tutorial-opplegget kan ha ødelagt for meg. Jeg forventet at spillet skulle starte med et brak, og at bygningene skulle eksplodere rundt meg, men det manglet liksom det lille ekstra.

Det tar seg nok opp etterhvert, og jeg kan være enig i at musikken var bra. Spilte i Action-modus.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Likte demoen svært godt. Synes slutten på det første oppdraget var trist.
  • 0
Holder på å laste ned demoen nå.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jeg var skuffet av demoen, for mye action og for lite RPG!
Det virket som om Bioware har hatt større fokus på ny kommer til serien, og ikke gamle fans. (undertegnede..)

For meg så er Mass Effect 1 det beste spillet jeg noen gang har spilt, så det eneste jeg håper holder mål er historien.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Liker ikke hvordan serien går for å inkludere GoW og CoD-fans. Jeg har ikke noe mot noen av de to spillene, men la det da for faen finnes ett ordentlig Space-RPG, så kan heller actionentusiastene spille andre spill. Fordummingen som har funnet sted siden Mass Effect 1 er bare trist.

Ellers likte jeg demoen halvveis godt. Jeg tror nok spillet i seg selv har utrolig mye mer å by på enn vi fikk se her. Ansiktsanimasjonene er ganske stive, spesielt på menneskene (ironisk nok). Ellers synes jeg det som skjedde på jorda var, som du sa, platt og intetsigende. I følge Chris Priestly, moderator på Bioware Social, så er jord-delen av demoen den faktiske begynnelsen på Mass Effect 3. Håpløst, spør du meg. James Vega får ingen ordentlig introduksjon, og hele rettssaken har bare blitt kuttet fra spillet fordi den visstnok ikke passet. I stedet skal det være mer pow pow og pang pang. Tragisk.

Enda mer tragisk er det jo at folk generelt også faktisk liker denne utviklingen. Antall pre-orders til ME3 er over dobbelt så høyt som antallet til ME2.

Ellers tror jeg det blir en verdig avslutning på trilogien. Sur'Kesh-delen av demoen var bra, og Wrex, Liara, Garrus og gjengen kommer nok til å gi oss mye bra dialog fremover. Men det er likevel trist å tenke på hvor mye alle de triggerhappy 14-åringene fratar de mer voksne gamerne.

Spillet kommer sikkert til å høste 9'ere og 10'ere hos alle anmelderne, men jeg er allerede sikker på at det ikke kommer til å nå opp dit ME1 eller ME2 var for meg.

Heretic
Dette lover bedre historiefortelling og en mye mer interessant utvikling enn toeren, som egentlig bare var en actionfylt versjon av eneren i en setting som fungerte mer som et mindre spennende mellomledd (som "To Tårn" i Ringenes Herre) mellom en episk start og en episk slutt.

Jeg har, dessverre, bukket under for presset og lest det lekkede manuset på nettet. Det er mulig at små endringer har forekommet siden den gang, men det jeg leste da kan vanskelig sies å være noe bedre enn Mass Effect 2s historie.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Hehe, synes også ME2 er ganske langt bedre enn enern. Selv har jeg aldri skjønt at enern skal være så mye "mer" RPG enn nummer to. Du fikler litt mere med armor og våpen inventory, men that's it.

Likte demoen veldig godt jeg. Litt dårlig fps til tider da, men det er sikkert bare pga at det er en demo, og ikke fullversjon.
  • 0
Siterer Majesty:
Jeg har, dessverre, bukket under for presset og lest det lekkede manuset på nettet. Det er mulig at små endringer har forekommet siden den gang, men det jeg leste da kan vanskelig sies å være noe bedre enn Mass Effect 2s historie.


Wow, da kan ikke historien være særlig bra. Toeren handlet jo bare om Spoiler:Collectors som samlet mennesker for å bygge en Reaper, også går man gjennom hele spillet for å samle et lag før man helt til slutt reiser inn i Omega 4-relayen og ødelegger planen deres. Det eneste interessante man fikk vite i toeren var at Collectors var Protheans som var gjort om til slaver av Reapers. Historien fortalte ingenting som var vesentlig for den pågående Reaper-planen om å utrydde alt organisk/intelligent liv, og siden historien eneren bygger opp til hender i treeren trodde jeg at det skulle være mer utfyldende og spennende.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Må si meg ganske enig med The Heretic
Per aspera ad astra
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!