Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Bare som at dere vet det så er det ikke jeg som synes at Manga og Anime er barnslig, jeg elsker det. Jeg ble forelsket i Manga når jeg leste dne førse Dragonball boken da jeg var rundt 6-8 år gammel og Anime har jeg egentlig alltid sett. Manga & Anime er noe jeg har likt, liker og noe jeg vil like fremover.

Det jeg mener er at mange barn, spesielt ungdommer mener at Anime/Manga er veldig barnslig og det ved bare et øyekast. Jeg og DSN diskuterte nylig om dette teamet og i følge hans råd så kan man vise en scene fra serien Fate/Zero eller andre grusomme scener som at de kan skjønne at Anime er mer enn bare "Gum, Gum PISTOL!"

Jeg antar at jeg ikke er den eneste som opplever at den eneste på skolen som liker Anime/Manga er seg selv. Kanskje noen få andre som er litt interessert. Til og med foreldrene synes det Manga/Anime ser barnslig ut, selv om de faktisk inneholder tragiske, blodige, grusomme scener.

Jeg synes alle burde gi Anime & Manga en sjanse, for det faktisk gøy når du først starter med mindre du bare interessert i COD. Jeg har faktisk selv bestilt flere bøken av serien "One Piece" og ser på Naruto. Så vis dere vil få anbefalinger gå til Manga & Anime-tråden, for der trengs det flere aktive brukere.

Takk for meg!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Problemet er vel heller det at mange - spesielt ungdommer - ser på i hvert fall anime som:

1) De litt mer barnevennlige greiene som Pokèmon og Naruto osv. som blir for "barnslige" for dem.

2) Hentai.

Ganske dumt at anime har fått dette stempelet, siden det er så mye mer man finner. Selv har jeg ikke sett så mange serier, men har sett noen jeg virkelig har blitt helt oppslukt av. Skal etter en anbefaling begynne på Death Note snart, noe jeg ser fram til.

Når det gjelder manga leste jeg litt One Piece en gang i tiden, og jeg kan si at du kan glede deg til de bøkene kommer i posten

Uansett: God blogg. Bra at du tar opp dette
  • 0
Tenker akkurat det samme. De fleste tenker jo mest på Pokemon når de tenker på Anime. Når det gjelder Hentai har jeg ikke noe å si enn at jeg hater det og som du skriver, dumt at det har fått stempelet.

Forresten så anbefaler jeg Death Note. Gled deg.
Jo, gleder meg til bøkene kommer.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
  • Los
  • Los
Anime/Manga er like voksent som vestlig tegneserier. Om du leser Donald Duck så er det lite blod, men plukk opp Sin City og det er noe helt annet. Slik er Manga og Anime også.

Jeg så lenge på Naruto, og vurderer stadig og plukke det opp igjen. Og det er ikke "for barn", det er mer en ungdomsserie.

Folk er flink til å avfeie ting uten å se på det. Og gjerne hate det uten å vite hva det er. Og manga og anime er et lett mål på grunn av de ekstremene som finnes innenfor feltene. For eksempel de "japaniserte" ungdommene som i en vis grad tar til seg Harajuku-stilen. Dette gjør at de stikker seg ut, og da blir det alltid et mål for folk som må uttrykke at de ikke liker det. Så mår de ser ungdom som ser annerledes ut og kan knytte dem til japan og manga/anime, så drar de det med seg.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Det er synd at anime og manga har fått dette stempelet, men som det blir nevnt så har de barnevennlige seriene, og ikke minst hentai vært med å ødelegge.

I tilegg så sendes det kun barneserier på norsk tv, i tilegg til at de er dubbet på norsk. Ikke rart folk ikke legger merke til anime?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Småspioner kan man kalle barnslig, Inception er ikke det. Blir det samme med manga/anime, Pokemon kan kalles barnslig, Elfen Lied er ikke det. Kommer helt ann på innholdet.

Leser selv mye Naruto, men skjønner ikke hvordan noen klarer å se på Naruto ANIMEN, den syns jeg er barnslig (bestekompisen min ser på den og). Men alle liker forskjellige ting så
  • 0
Som follk har nevnt i de tidligere kommentarene, så er det rett og slett dårlig førsteinntrykk som har ødelagt mye for sjangeren. Det er synd, men folk er desverre så ignorante at de ikke er villig til å gi det en ny sjangse.

Selv er jeg blant de ensete der jeg bor, som faktisk liker mediet, jeg har venner som liker det, men de bor langt ifra der jeg bor. Jeg skal innrømme at det er litt ensomt å ikke kunne dele denne interessen med noen av de i den lokale vennekretsen min, uten at de begynner å dømme det. Heldigvis respekterer familien min det, her vet vi ivertfall å ikke kritisere andre folks interesser.

Mange sier at Naruto, Bleach eller One Piece er startpunktet for alle manga/anime fans. Dette er kanskje sant, men det er egentlig en ganske fin grunn til det. De kalles ikke "de tre store" og mye annet for ingenting. Det er rett og slett disse seriene som er mest kjente, og da sier det seg selv, at det er noe av det første som faller under radaren for de fleste.

Jeg startet selv med Naruto, så jeg skal ikke klandre noen andre for det, da det sikkert er tusenvis av andre som meg. Men, jeg har faktisk fått spørsmål om jeg vil introdusere mange for mediet, og da nevner jeg aldri Naruto, Bleach eller One Piece. Death Note, Hellsing, eller andre voksne serier, er som oftest det jeg anbefaler. Slik at flere skal se denne sjangeren i et annet lys. Så langt, har det funket ganske bra. For når de igjen introduserer folk for anime/manga, tar de selvsagt de første seriene de så, fordi de føler seg mest kjent med dem, og vet at de er gode serier.

Annet enn å introdusere folk for riktige serier, er det ikke stort annet vi kan gjøre med saken. Selv håper jeg folk kan klare å finne det i seg selv, å lære å respektere hva andre folk liker, om det så måtte være anime/manga eller hva som helst annet. Jeg mener ikke at folk skal like det samme som alle andre, men det er ikke nødvendig å hate personene som liker mediet, enn selv ikke liker.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Innholdet og sjanger spiller en viktig rolle om en serie er "barnslig"
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Jeg begynte å se på Naruto i oktober i fjor, så glemte jeg helt av serien

Har noe sånt som 8 pocketbøker av One Piece, det var en morsom manga men slutta å kjøpe den pga jeg ikke hadde jobb den gangen, som er ca 5-6 år siden
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Jeg skjønner at det kan oppfattes som barnslig om man ikke vet om annet enn det som går klokken 8 hver lørdag på TV2. Jeg var der, men etter å ha lest og sett Death Note skjønner jeg at manga og anime det er mye mer enn Pokémon. Death Note var intelligent, ufortsigbart, rått og leserens moral og etikk ble utfordret.

Dere som ikke har lest death note, les det, eller se det!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Det kom fram som litt pretensiøst, men ok.
Manga og anime nærmer seg en status som felleskunnskap for de fleste. På godt og vondt.

Folk som stempler japansk tegneserie for avverging uten å skaffe seg et seriøst innblikk i saken fortjener ikke de skatter det er å finne i manga og anime.

Hvorfor er det bare den negative stereotypien som etablerer seg og blir hørt på av de uvitende? Det er jo også mye pris og ros som åpenbart går til anime/manga, men det virker visst mer internt.

På en annen side, i Internettsamfunnet er sant nok de fleste tolerante overfor anime/manga. Hvis det hadde vært en verdensomspennende spørreundersøkelse om man liker det eller ikke, tror jeg resultatet ville vært opplagt, og i alle fall interessant.
du må høre ordentlig etter
  • 0
Vil nå ikke si at barnslig i seg selv er negativt, men kan skjønne irritasjonen ved at noe man liker blir så generalisert.

Selv er det bare foreldrene mine, broren min, og en som går på skolen, utenom meg, som har sett anime eller lest manga.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Sorry for å si dette, men jeg synes ikke Anime/Manga er barnslig. Jeg synes rett å slett det er noe dritt.
  • 0
Manga kan ofte lære deg mer enn skolen. Just sayin'
"I left everything i own in one piece"
  • 0
Jeg vil ikke kalle manga og anime for barnslig. Førsteinntrykket mitt var vel det, men så fikk en kompis meg til å se Death Note. Pokker for en dyp og awesome serie det er. Et godt bevis på at anime ikke er barnslig.
Let the voice of love take you higher
Jeg tror det har med kunskapsnivå å gjøre.
Det som er ukjent eller anerledes og ikke mainstream har en tendens til å bli dømt.

Feks vet jeg om mange som liker pixar
og pixar er jo som kjent disney så om du sier det er det nesten ingen som reagerer engang.
Nevner jeg Anime så kan det være at noen hever et øyenbryn og sier : er du ikke for gammel for pokemon?

Da jeg tenker stille for meg selv :
Anime er jo mye mer enn pokemon
Hvordan i all verden har du kommet fram til den konklusjonen.

Heldigvis er det blitt litt bedre de siste årene enn det var for 5-6 år siden
siden de fleste nå i hvertfall nikker annerkjennende til Studio Ghibli filmer
men det henger fortsatt igjen mye fordommer.
  • 0
grunnen til at mye manga og anime sees på som barnslig er fordi det er litt barnslig tema eks pirater og ninjaer. men hvis man gir det en sjans så blir det enten veldig bra eller fortsetter å være teit. og da må man bare prøve noe mer våksent og "realistisk" eller "fremtidig" sånn som code geass eller death note. men det er jo egentlig bare de som ikke gir det en sjanjse som taper på det
  • 0
Selv er jeg ikke fan av Manga eller Anime (vel i hovedsak, men har slått min elsk på Studio Ghiblis filmer), men det handler mer om smak enn hva som er barnslig eller ikke.
Men så er jeg forsåvidt kanskje voksen nok til å kunne se mer enn bare sort/hvitt.
Kanskje de som mener slikt er barnslig bare ikke har utviklet et bredt syn enda
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Anime = Tegneserier. Tegneserier = Barnslig/For barn.

Det var reaksjonen jeg fikk fra mine foreldre og venner når de oppdaget at jeg som tenåring kjøpte/eide anime dvder og ingenting jeg sa fikk de til og forandre mening eller prøve og forstå at det var to helt forskjellige ting.
Så jeg har gitt det opp og prøve og forklare folk hva Anime er og hvorfor jeg liker det,jeg får heller mye gøy ut av og prate med likesinnede folk på forum om både Anime og Manga og har valgt og beholde min samling av Anime/Manga bak lukkede skapdører til vanlig.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!