Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Å være mamma og pappa er ikke enkelt. Tro meg. Vi som foreldre står ovenfor mange viktige valg spesielt når det kommer til å oppdra våre barn på best mulig måte. Det er mye som skal til for at en familie skal ha det fint og mye som må legges til rette for nettopp å ivareta familiens harmoni.

En annen pappa som ikke tok så lett på at datteren hadde skrevet noen om ord om han på Facebook, gikk ganske så hardt til verks for å bevise at man ikke skal kødde med ham. For på Facebook hadde datteren skrevet at hun var lei av å hjelpe faren med husarbeid og at hun nærmest beskrev seg selv som slaven hans. Gjennom et filmklipp på Youtube forklarer faren hvorfor han gjør det han gjør og at han synes ungdom nå til dags har godt av å hjelpe litt til når det kommer til husarbeid. For ikke bare syntes faren at dette hørtes urimelig ut at datteren klagde over å hjelpe til med litt husarbeid, men han fant like godt frem sin pistol og skjøt laptopen til datteren som han dagen før hadde brukte over 6 timer på og 130 Dollar på programvare.

Selv skjønner jeg faren og barna skal alltid ha respekt for foreldrene sine. Om de blir bedt om å hjelpe til i hjemmet, så er det på sin plass å gjøre det uten noen dikkedarier. Selvsagt skal foreldrene ikke utnytte barna og finne en balanse som passer hjemmet best. For tross alt så er det viktig med fritid og spesielt om barna i tillegg får mye lekse fra skolen.

Dette er det omtalte klippet fra Youtube som viser en far virkelig slå hardt ned på datterens oppførsel

Har du sett klippet før og hva synes du om farens reaksjon? Bør barn og unge hjelpe til hjemme? Hvilken reaksjon mener du faren heller burde ha gjennomført i stedet for å skyte i stykker laptopen? Bør det gå en grense for hvor mye barn bør hjelpe til med husarbeid hjemme?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Faren burde ordnet det på en litt roligere måte. Selv gjør jeg litt husarbeid, og klager helst ikke noe på det, så har aldri opplevd en lignende situasjon.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg skjønner faren godt. Barn skal respektere sine foreldre, og gjøre noen plikter uten å få betalt for det burde ikke være noe problem.

Selv har jeg den ordningen at jeg får litt penger nå og da, men da må jeg hjelpe til med ditt og datt. Det er ikke mye det er snakk om, men det er heller ingen jobb. Det er vell heller et takk i blandt og en hundrelapp. Altså, ikke mye, ingen ting i forhold til det jeg gjør, men det gjør meg ingenting.

Selv jobber jeg fordi jeg trenger pengene, hvis hun virkelig trenger penger, jobb. Ikke syt og mas over at du ikke har penger da. Alt dette skjønner jeg faren i videoen angående.

Men, faren latterliggjør datteren sin ovenfor 30 millioner mennesker på YouTube, ødelegger laptopen hennes og syter og klager like mye om at hun syter. Det var bare en facebookpost, det er ikke mye å bli irritert over. Jeg kan skjønne ham, men man må tenke seg litt om. Det kan godt bare ha vært noe hun skrev der og da uten å tenke noe over det, og at han misstolket det. Selvfølgelig overdriver barn når de blir satt til å gjøre noe de ikke liker, spesielt hvis det ikke passer der og da...

Damn, skjønner begge sidene av saken, men syntes faren overreagerer.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
skyte en laptop... og det skulle hjelpe mot hva? Finnes saklige problemløsninger på det meste.
  • 0
Virker som om at et kompromiss kunne vært godt å få gjennomført i en slik situasjon. Folk burde rydde opp etter seg selv. Datteren burde også legge fram sin situasjon på en bedre måte enn hun har gjort. Jeg hadde selv en lignende situasjon når jeg bodde med foreldrene hvor jeg følte at jeg gjorde alt arbeidet, men det er slik det er å være tenåring, og jeg fikk meg så en jobb.

Synes at hun trengte å få en slik oppvåkning, for slik syting er tegn på dårlig holdning. Jeg håper min datter ikke blir slik.
:D <3<3<3
  • 0
Jeg hjelper til hjemme, når de spør meg.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Om jeg får penger jobber jeg gladelig!

Neida, jeg har en lapp på kjøleskapsdøra hvor det står hva jeg skal gjøre hver dag, og så får jeg en ukelønn vi har blitt enige om hjemme. Vasker også badet av og til (Senest i går), og må jo ha orden på mitt eget rom.
  • 0
Syntes faren gjorde det riktige, ikke at jeg ville ha gjort det samme, men er super rasistisk mot utakknemlighet selv.
Go On Super Dad!
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
Hadde min far skutt dataen min hadde jeg bedt om ny. Makan til idioti. Går an å håndtere det på en roligere og mindre kostbar måte.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Hah, skal love dere at dette ikke er noe som bare tenåringene må leve med. Når du flytter ut, må du gjøre akkurat det samme arbeidet. Og det er oftest mye værre å vakse leiligheten, når du først har vært på forelesning og studert i 6 timer, så jobbe i 7-8 timer, så er det egentlig bare å dra hjem, spise og legge seg. Så må man presse noe rydding inn på søndagen, siden man ikke jobber da. Det er ett slit..
A sense of humor is a major defense against minor troubles. -Mignon McLaughlin
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!