Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I forkant av GDC holdt Microsoft sitt Spring Showcase der de viet mye oppmerksomhet til Halo 4. Spillet slippes allerede senere i år, så det er helt naturlig at MS fyrer opp hypemaskineriet. Merkevaren er kjent, forventningene er store, Halo 4 må jo bare bli bra. Eller?

Selv om mange gleder seg er jeg reservert. Etter tre mer eller mindre identiske Halo-spill i løpet av generasjonen, vet jeg egentlig ikke hvorfor jeg skal glede meg. Spesielt ikke med 343 Industries ved roret, som mest sannsynlig har få ønsker om å fornye serien, men heller opprettholde suksessoppskriften for å gi kjernefansen mer av det samme.

Bare se på 343s utviklerdagbok.


Microsoft har delt lite vesentlig info så langt. Når jeg ser på 343s videodagbok er det ingenting som gjør meg nysgjerrig på spillet, blant alle svevende replikker om hva som skal ivaretas, forbedres og ikke minst hvor episk det kommer til å bli.

De viser et eller annet nytt med et våpen, og snakker om forbedret lyddesign. Ja, og snakker om ny rustning og HUD da... HOLY MACARONI DET BLIR NY HUD!!!!! AWESOME!!!!!!

En annen ting jeg stusser over er hvordan de har valgt å sammenligne spillet med Halo 3. Hvorfor ikke Halo Reach, som helt opplagt ville vært mest naturlig?

Grunnen er ganske opplagt. Bungie gjorde mye med grafikkmotoren fra 2007 (Halo 3) til 2010 (Halo Reach), så sammenligningen med Halo 3 ser langt mer imponerende ut for 343 Industries. Det er manipulerende, ettersom folk flest sammenligner bildene med det forrige spillet. Spekulative ting som dette underbygger skepsisen min.

Jeg får virkelig følelsen av at Halo-serien er på vei inn i samme mønster som Call of Duty-serien. Der Infinity Ward og Bungie tidligere har satt standarden og stått for nyskapning i sine respektive serier, står Treyarch og 343 Industries for mindre relevante utgivelser.

Forstår at jeg virker i overkant negativ og skeptisk. Jeg er tross alt glad i serien, har likt de tidligere spillene kjempegodt. Det er kun det at jeg føler meg litt mettet på det samme spillet på nytt og på nytt.


343 Industries, bevis at jeg tar feil!
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
343 imponerte for min del med Halo 1 remaken, så satser på at de vet hva de driver med.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Er litt skeptisk selv egentlig... Vi får nok se litt av den "Codifiseringen" storspillene nå til dags får.

De har fjernet armor abilities med unntak av sprint, det vil si at sprint er standard og er noe man har hele tiden.

Bare den lille forandringen gjør at Halo skiller seg ett hakk mindre fra alle de andre skytespillene på markedet.

Halo 1 remaken viste jo at de vet hva de driver med. Det er jo bra...
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Tror faktisk halo 4 kan bli ganske bra. Hadde mine tvil i begynnelsn men nå blir jeg bare mer og mer positiv til halo 4.
Per aspera ad astra
  • 0
Jeg vil heller ha et Halo som er likt de gamle enn å bli servert et nytt Reach for å si det ganske enkelt. De har ikke overbevist meg enda, så det kan egentlig gå begge veier.
Just smile and wave, boys. Smile and wave.
  • 0
Jeg syntes faktisk ikke Halo spillene har forandret seg mye siden originalen. Gameplayet er fortsatt akkurat det samme som det var i 2001. Det største tegnet på melking jeg har sett fra Halo universet er makkverket Halo 3: ODST! Det var som en dårlig versjon av Halo 3, med dårligere grafikk og et elendig helse system!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Jeg liker Halo, men synes hele serien er blitt veldig kjedelig nå. Er enig i meningene dine Kristian. Synes heller ikke det var så utrolig mye interessant i utviklerdagboken til Halo 4.

Nå håper jeg bare at 343 Industries overrasker meg positivt på E3.
  • 0
Angående Treyarch sammenligningen kan jeg ikke akkurat unngå å nevne at Black Ops og World at War var to av de bedre CoD spilla.

Jeg har egentlig ikke så mye mot Halo serien og jeg vente med kritikken for å se om de faktisk endrer på spillet. Halo serien har klart å endre på ting og gjort hvert spill annerledes så langt. Forhåpentligvis følger firern i Bungies fotspor når det kommer til å endre spillet.

Men vi alle vet vel at disse utviklerdagbøkene er bare ren reklame som utgiverne bruker for å markedsføre spill. Det er faktisk litt av grunnen til at jeg gleder meg til Double Fines nye prosjekt. Skal bli artig å se utviklingsdagbøker som ikke er en 3 minutters hypevideo meg utallige løfter for å gi fanboysa ereksjoner.
  • 0
Enig med Zyrocz. Og fantomena. Flere av de som tidligere jobbet i Bungie valgte å fortsette i 343 Industries for å bringe sjelen videre i god behold, og mange av disse var med helt fra Combat Evolved. Ble litt skeptisk over at de ikke ønsker å lansere noen beta, men jeg bare krysser fingrene, og håper på at disse folka veit hva de driver med.
  • 0
Merker skepsisen begynner å vise seg. Jeg personlig har klokketro på at 343 kan lage et fantastisk spill. Det jeg er mest skeptisk til er om de klarer å lage et godt Halo spill.

Reach var en blandet opplevelse.. Skuffende enkel Campaign, men en fantastisk multiplayer og så mange andre muligheter med Forge og Theater.

Klarer 343 å gjennskape Dette har de et bra spill, men en får jo egentlig bare håpe på at de treffer gull og får til et spill med Historie og Campaign på nivå med den originale trilogien og Multiplayer på nivå med Reach!

Er forsåvidt stor fan av hele universet og gleder meg veldig til å se hvordan de får bundet sammen spillet med de nyeste to bokseriene (Forerunner Trilogien og Aftermath serien som tar for seg tiden etter at krigen er over), Noe de har annonsert som planen hele tiden.
"Would you mind telling me what the hell you'r doing on that ship?" "Sir, Finishing this fight"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!