Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Har fått hørt at jeg er flink til å anmelde filmer og komme med kommentarer over hva jeg synes. Det er moro å få høre. Før hver film legger jeg et helt blankt ark fremfor meg og tenker at det jeg nå opplever skal fylle arket. En annen ting jeg også gjør er ikke å sammenligne hva jeg har sett før for det er ikke en film som ligner på en eller annen og da blir det dumt at man allerede fra starten gjør det.

Nei, alt fra blanke ark er det som gjelder. Så er det bare å "press play" og la seg bli underholdt av hva filmen har å by på. Selvsagt spiller også sjangere inn en del. Filmer jeg liker veldig godt er filmer med masse spesialeffekter og som helst skal ta pusten av meg og ikke tro er mulig å få lagd. Katestrofefilmer har blant annet masse slike effekter og da blir jeg klistret til skjermen. Om det har blitt lagd lignende filmer før, bryr jeg meg fortsatt ikke om og ser filmen med alt det den har å by på av effekter.

Selv om handlingen kan være tynn (noe mange filmer dessverre lider av), bare den klarer å underholde meg så er jeg fornøyd. Når det gjelder komedier, så er det viktig at at det ikke blir for mye humor. Her gjelder det for regissøren å finne den rette balansen. Faktisk liker jeg også romantiske komedier bare de ikke blir får klissete. Det finnes også veldig mange fine dramafilmer som kan få meg rørt.

Når det kommer til actionfilmsjangeren så er jeg mer åpen enn mange andre er. Her skal det mye til for en regissør å finne opp kruttet på nytt igjen, men har filmen en del spesialeffekter å by på så blir jeg fort fanget. Kanskje er jeg for lite kresen i forhold til mange. Ikke vet jeg.

Hva er det du ser etter når du skal se en film? Er du kresen eller åpner du også filmen med et blankt ark som ligger fremfor deg og fyller det inn etter hvert?

Bildet her er fra Men in Black 3 som kommer på norske kinoer i mai. En film som garantert kommer til å ligne de to første, men er det derfor grunn til å slakte den for det eller skal man åpne filmen med helt nye og blanke ark?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg er veldig glad i film og det aller viktigste for meg er at karakterene i filmen tiltaler meg eller på annen måte gir meg noe.

Jo mer film man ser desto flere referanser får man og jeg tror ikke man evner å stille med blanke ark hver gang man trykker play. Tvert imot.
Men man kan bruke den erfaringen man har til å nyte filmer, eller som jeg ofte sier til min kone når hun er streng mot en film vi sittet å ser: "Det er viktig å ta filmen for det den er". Noen filmer er helt teit men det vet regisøren like godt som publikum i mange tilfeller.
The gavel corrupts
  • 0
Jeg har sett film daglig i rundt to år og jeg har ofte spurt meg selv hva jeg ser etter i en film. Svaret er fortsatt vagt og tåkelagt. Jeg venter vel bare og ser hva filmen har å by på.

Hver gang jeg setter meg ned for å se en film prøver jeg i utgangspunktet å holde sinnet åpent, eller ha et blankt ark som du sier. Om det påvirker at jeg til sist liker filmen eller ikke, er ikke godt å si. Man kommer jo til å binde det opp mot noe annet uansett.

Når alt kommer til sitt lengter jeg nok hovedsaklig etter mystiske, filosofiske, rolige og budskapsvisse filmer. Uff ja, jeg er visst ganske kresen.

Her er en (uferdig) topp 100 liste som jeg har laget over noen filmer jeg setter stor pris på, hvis noen er interessert.
du må høre ordentlig etter
  • 0
ser sjelden på film. Ingenting som fanger min interesse.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Ser veldig ofte på film, men personlig foretrekker jeg serier fremfor film. Mest pga det er mer historie i serier, og hvis jeg først liker karakterene, historien osv vil jeg ikke at det hele skal ende innen 1,5 time.

Det som er en bra serie i mine øyne er Sopranos. Flott designet karakterer, nydelig filmet, tung historie og spennende scener.
A sense of humor is a major defense against minor troubles. -Mignon McLaughlin
  • 0
Når jeg ser film pleier jeg å ha blanke ark men noen ganger har jeg fordommer
Gleder meg Sinnsykt til Men In Black 3
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!