Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Som de fleste andre gutter har jeg en drøm. En drøm om å start et selskap, et spillselskap. Siden jeg var rundt tolv tretten år gammel fikk jeg lysten på å skape noe stort gjøre noe stort, noe som kunne gjøre meg til familiens stjerne. Skape en forandring, bruke all kreativiteten min på noe jeg elsker og kommer alltid til å gjøre. Og det var da det kom til meg. Å være sjef for et stort selskap som dreier seg om spillutvikling.

Da alt dette startet i 2010 var jeg mye innom en nettside til et spillselskap som ga meg inspirasjon til å drive med noe jeg elsker, selvfølgelig var jeg opptatt av dem fordi de hadde laget spill jeg elsker (Du kan gjette hva det er)

"Ok" sa jeg til meg selv. den første tingen jeg tenkte på var jeg trenger et navn, det var mange snåle navn men tilslutt fikk jeg ideen om å oversette etternavnet mitt til engelsk. jeg prioriterte Google translate får å se hva det ble på engelsk siden nesten ingen hadde kunnet uttale det riktig viss jeg lott det være på norsk. Og det var sånn jeg kom jeg på å bruke FuzzyFarm (vil du gjette hva det betyr)

Ok, da kar jeg snakket om den tingen. La oss nå gå over til ideene minne og hvor jeg hentet de fra. Det første spillet jeg kom på har jeg hentet inspirasjon fra littlebigplanet, super mario og rayman origin. Det stemmer, du gjettet riktig spillet foregår i 2D. Og kommer til å være en sjarmbombe, og morsom karakter for hele familien. Med tegnet grafikk kule bosser og power ups. jeg vet at det er noe du har hørt eller sett før, men jeg har bildene til hvordan det skal se ut i hodet mitt og jeg kan garantere deg at selvom det har hentet inspirasjon fra andre klassikere så vil det bli et spill som folk kommer til å husket. Men jeg kommer ikke til å dele navn på spillet, karakterer eller tegninger siden jeg holder dette svært hemmelig og kommer til å bruke det en dag. For å være sikker på at ingen andre tar ideen min (ikke at jeg tror det) kommer jeg til å holde det hemmelig. Men du har lov til å gjette.

Da fortsetter vi fremover, med ideene mine og denne gangen er det et plattformspill i 3D som står for tur. Like barnevennlig som det andre spillet jeg snakket om. Men denne gangen er det en litt mer, voksen karakter. inspirasjonen er hentet fra spill som, Jak and daxter, Ratchet and clank og Sly.

Har brukt mye tid til å tenke gjennom utsende, men jeg ville gjøre karakteren noe alla Jak og Ratchet. personligheten blir litt som, Jak og utsende blir litt som Ratchet (Bare større og mer maskulin) En hale er også inkludert.

Så hva har dette med Sly å gjøre, vell han kommer til å bruke et spesielt våpen (slikk som sly) Men ingen skiftenøkkel. Staven har jeg hentet fra sly sin stav. bare mye lenger og muligheten til å skyte blå gløden kuler. Blir vanskelig å beskrive staven med ord, men ettersom jeg har tegnet den og staven er godt festet i hodet mitt, lover jeg deg at den blir sykt kul.

Greit, Da var det fortalt. Nå la oss gå over til, level design. Verdenen du går rundt i kommer til å være, store områder noen frodige og noen litt dystre miljøer (Litt som Jak and daxter sin verden) Muligheten til å dra ut i verdensrommet er også mulig. Og vis du har spilt Ratchet and clank vet du hvor det er hentet fra. En stor by, frodig jungel, det kalde verdensrommet med uendelig av planeter til og utforske. Jeg vet, det krever en kraftig spillmotor og en kraftig konsoll, eller PC for den saks skyld. Men her er det ikke noe snakk om en frostbite eller cryengine motor (kanskje) for jeg har på følelsen at dette kommer til å smelle kraftig, som bare det.

Så mye, jeg har skrevet. Du holder vel nesten på å streke hånden din mot musa (ikke misforstå) og klikke oppe i høyere hjørne, for å lukket gamereactor. Og deretter smadre PCen din fordi du er lei av FuzzyFarm og ideene hans. Men vær så snill ikke slutt. Det kommer mer. Servert på sølvfat eller gull fat hvis du heller foretrekker det.

Mye som er skrevet og fortalt men her kommer den siste delen, og husk at jeg bare nevner ting jeg har kommet på. Fortsatt mye som gjenstår, men har du tips er det bare og si ifra. ;)

La oss bare si det enkelt, er det en fugl, er det et fly. Nei det er noe av det mest viktigste å ha i et spill, nemlig historie. i spillet er du karakteren eller ukjent som han heter foreløbig, og oppdraget er å stoppe, en ond mester hjerne fra og ødelegge en gjenstand som er ment til å holde balanse i universet.

Med denne gjenstanden kan den som bruker den bli immun mott all dens, krefter og skape ubalanse og terror på en måte. Din jobb er å beskytte denne gjenstanden siden du er født gjennom en generasjon av voktere og alt du har etter faren din er en medaljong festet til rustningen din som gløder. Klarer du å takle "familie bedriften som har godt i arv" eller skal du bare sitte på sofaen, å spillet Call of dutey 12 (ikke at det er noe galt i det) istedenfor å redde universet fra total utslettelse.

Takk for meg. Del 2 kommer snart. Bare på Gamereactor.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Dette høres kjempespennende ut FuzzyFarm !
Spillet hørtes veldig stilig ut, gjør ikke noe om du har tatt inspirasjon fra andre ting. Blir bare det beste av to verdener da
Gleder meg til å høre mer om dette prosjektet ditt, håper du får det til !
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg sier bare lykke til. Jobb hardt for å oppnå drømmen og er sikker på at du vil lykkes.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Tusen takk. Det setter jeg pris på.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
"...selvfølgelig var jeg opptatt av dem fordi de hadde laget spill jeg elsker (Du kan gjette hva det er)"

Ratchet and Clank, I presume?

Høres ut som mange gode ideer, og gleder meg til din neste blogg.
  • 0
Lykke til
AWSOMEDAVIDPOWER
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!