Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg hadde skrevet en liste over alle tingene som ødelegger en ellers fantastisk ide.. Fant fort ut at det er en grunn alene til at dette spillet kommer til å floppe.

De prøver å gjøre det til World of Warcraft satt i The Elder Scrolls-universet.

Hvorfor er dette så fælt? Dette betyr absolutt ingen innovasjon. De har bestemt seg for å lage noe som minner om noe annet fra begynnelsen av for å gjøre det lett for folk som spiller WoW. I stedet for å lage noe helt nytt og unikt velger de å følge det alle andre MMO-utviklere gjør.

Når jeg hørte at Bethesda jobbet med en MMO basert på The Elder Scrolls begynte fantasien min om et FPS MMO med realtime-kampsystem som i Skyrim å okkupere tankene mine. Men i stedet blir jeg møtt med bilder som minner meg om absolutt alle andre fantasy-MMO som finnes.

Jeg behøver ikke høre mer om spillet, fordi utviklerne har sagt det så godt for meg allerede «Det må være komfortabelt for folk som spiller de typiske MMO-spillene ved å ha det samme kontrollsystemet. Samtidig må det appellere til de som spiller Skyrim.» Legg merke til at det er viktigere for han å nevne at de må gjøre de som spiller andre MMO komfortabel når de skal spille TESO, fremfor å fokusere på de som spiller Skyrim.

Virkelig Bethesda?

The Elder Scrolls eller alle andre fantasy-MMO der ute?

Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Er ganske skeptisk til det selv, men vil ikke bedømme spillet helt enda.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • Enro
  • Enro
Spillet blir utviklet av Zenimax Online, og har dermed ingenting med Bethesda å gjøre.

Jeg sier meg helt enig i at det ser ut til å bli en flopp. Det har noen interresante idéer, men ikke på langt nær nok til å gjøre seg fristende. Folk har rett og slett mistet interessen for tradisjonelle MMO RPGs.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
In-game bildene falt rett og slett ikke i smak. Så inntil videre er forventningene svært lave.
  • 0
Glemte å si. Den bruker samme spillmotor som SWTOR.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Er fullstendig enig i det du sier. MMORPG-sjangeren trenger et kraftig dytt i en ny retning, og jeg hadde håpet at Bethesda kunne være rette folka for den jobben, men slik ser det altså ikke ut til å bli.

Når utgangspunktet er å mer eller mindre kopiere WoW vil nettopp WoW alltid være bedre.

Tror forøvrig de kan komme til å få en del spillere bare på grunn av at det er snakk om Elder Scrolls, og om det blir gratis å spille.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Joda, du har all grunn til å være skeptisk. MMO-sjangeren generelt er ikke kjent for å være innovativ. Man bygger på et "hvorfor forandre på en vinnende formel"-prinsippet, noe jeg synes er litt trist.

Men nå har det seg sånn at jeg ikke vil dømme noe som helst før jeg ser gameplay, i tillegg til at jeg får spilt det selv. Har følgt TES-serien siden starten, og velder heller blindt å tro at Bethesda vet hva de gjør, enn å dømme spillet nedenom og hjem før man har fått noen dype detaljer i det hele tatt.

PS: Om du skikker på den første artikkelen med detaljer om TES: Online som ble lagt ut her på GR, så vil du se at noen ting er vesentlig annerledes enn i typisk WOW. Det er ikke mye, men det er litt.

Cheer up, lad!
  • 0
  • Enro
  • Enro
Det ser ut til at folk fortsatt er under feil oppfatning, så jeg tror jeg presiserer litt: Bethesda Game Studios har INGENTING med The Elder Scrolls Online å gjøre. Spillet utvikles av Zenimax Online Studios og blir gitt ut av Bethesda Softworks(som ikke er det samme som Bethesda Game Studios). Skaperne av Skyrim, Morrowind osv. er dermed ikke med på å lage TESO.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke jeg.
Det kan jo hende at det blir et veldig interessant konsept, med tvilsomme allianser som dannes og følelsen av gamle TES, der du kan reise fra land til land!

Men samtidig, vil jeg tro det kommer til å være en smule ødeleggende for det som forhåpentligvis blir det neste TES-spillet, med tanke på kanskje Bethesda bestemmer seg for å også ville appelere til alle som spiller TES-Online...
Nei så faen, vi skal da opp på Klingenberg å ha oss en svingom!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!