Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Spill tar i bruk musikk for å forsterke spillopplevesen. Noen ganger forteller en trist liten strofe mer enn kjedelig plapper. Iblant sitter faktisk musikken igjen som noe man husker i stedet for det man skulle tro man ville huske fra en spillopplevelse. Nok et eksempel på musikkens uendelige tilpassningsformer.

Ofte er musikk i spill tilpasset spillopplevelsen. I Red Dead Redemption passer den så godt at den til tider styrer hele showet. Andre ganger består musikken av et utvalg låter som er puttet inn. Burnout-spillene har hatt for vane å underhold spillere med kule sanger å breisladde til.

Av en eller annen grunn har jeg ofte spillt av egenvalgt musikk i forbindelse med spilling. Dette har skapt uslettelige inntrykk. Hører jeg The Bad Touch av The Bloodhound Gang i dag bringer det umiddelbart tilbake minner om bilspillet Driver på PSone. Frantic av Metallica får fram ufrivillige bilder av Ratchet:Deadlocked og Get The Party Started av Pink tar meg med til herlige stunder med 24-timersløp i Grand Turismo.

Musikk er noe som lett kan glemmes i spillsammenheng. Vi skal begeistres av eksplosjoner, fysikk og fotorealistisk grafikk, men det kan være passende toner som treffer oss midt i spillhjertet. Musikk er et verdensspråk som ikke trenger oversettelse, så jeg er sikker på at du forstår.

Har du noe spillmusikkminne?
  • 0
Live and Learn av Crush 40, trenger jeg å si noe mer?
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hører ofte på spillmusikk når jeg spiller BF3 online. Gjør opplevelsen 10 ganger bedre!
  • 0
Shadow of the Colossus er et av spillene til dags dato med mest gjennomført musikk. Orkesteret som starter rolig idet du rir mot de fredelige kolossene, for så å ta helt av første gang sverdet ditt synker inn i dem.

Ellers så er det Sonic 3 & Knuckles - Jeg mener, hallo ! Michael Jackson sto bak musikken, og alle sangene var fantastiske! Den som jeg digget mest var Lava Reef Zone Act 1: http://www.youtube.com/watch?v=wo_4R17gYSY


Personlig har jeg alltid ment at musikk har mest å si om et spill, etter gameplay. Musikk og lydeffekter som lar spilleren synke rett inn, dèt er det beste.
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Når Alan Wake ankommer Bright Falls akkompagnert av "Welcome to Bright falls" av Petri Alanko er rett og slett magisk, og er derfor et av mine beste spillmusikk - minner.

Ellers er jeg en stor fan av musikken i Fifa, Assassin`s Creed, Uncharted, Portal 2 og Heavy Rain.
  • 0
Et av mine beste spillminner som involverer musikk, er introfilmen til Elder Scrolls: Oblivion. Hele pakken med nestegenerasjonsgrafikk, alle forventningene om hva du hadde i vente og den majestetiske musikken skapte både gåsehud og frysninger!
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Siterer sonic og link:
Live and Learn av Crush 40, trenger jeg å si noe mer?
Word! Sonic Battle 2 hadde seriøst noe av den råeste musikken! Jeg har så altfor mange gode spillmusikk minner at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Som du nevner er Red Dead Redemption helt fantastisk. Når man kommer til Mexico for første gang og rir til den nærmeste byen og "Far Away" av Jose Gonzales hitter inn stiger nakkehårene Hørt på Rayman 1 og 2 i det siste, helt fantastisk hvordan musikken bringer fram gode gamle minner. Bra blogg!
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
Har hørt på en del egen musikk mens jeg har spilt gjennom tidene. Er noen Guns N' Roses sanger (spesielt Civil War) og et par Pink Floyd sanger som fort bringer fram herlige minner med Tony Hawk's American Wasteland.

Har også noen sanger som fort tar meg tilbake til det første Gears of War. Noen System of a Down sanger, en Wolfmother sang og noen klassikere fra Falsk og Mathisen.

Når det gjelder soundtrack fra spill har Burnout 3 sine sanger brent seg inn i hjertet mitt, selv om jeg hører lite på amerikansk pop-punk sånn ellers. Og når jeg først snakker om ting som er blitt brent inn her eller der må nesten Pokemon nevnes, første generasjon spesielt. Kan hver jævla tone fra de spilla. Var en gang jeg hørte sykkelmusikken selv etter Gameboyen var skrudd av. Bare et lite tegn på at en har spilt litt for mye.
Just smile and wave, boys. Smile and wave.
  • 0
Jeg har hørt mye fin spillmusikk. Jeg har faktisk en egen spalte i krypinnet hvor jeg deler top noch OST. Det har absolutt mye å si for opplevelsen,

Ååh, det er så mye å velge mellom, men skal jeg trekke frem én låt velger jeg en som har ledet meg gjennom mang en langtekkelig slosskamp. Istedet for å i frustrasjon og irritasjon legge fra meg kontrollen etter å ha støtt på en random battle blir jeg heller sittende å nynne med på melodien, kanskje til og med i annenstemme. Jeg snakker selvfølgelig om kampmusikken fra Final Fantasy VII

For oss 8-bit elskende vil jeg også trekke frem et eksempel fra kanskje det spillet i verden med best musikk, i alle fall 8-bit-musikk (etter min mening). Megaman2. Anbefaler å høre all musikken, men du kan jo begynne med musikken fra den første Dr.Wily-banen

Det er så mye mer. Så mye MER!!

Super blogg. Velskrevet som alltid, KK

PS: Spillmusikk skrives i ett ord. Siden det er orddelingsfeil i selve overskriften, og jeg er en vaskekte grammar nazi, anbefaler jeg at det rettes opp
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Musikken i Mass Effect 1 (PC) når du starter spillet kommer det en liste med valg, og når dette skjer starter musikken som jeg er main theme. Første gang jeg hørte den, det var magi i mine ører og dette var mitt første ekte møtet med RPG sjangeren, også ender spillet opp til å bli det beste spillet jeg har spilt. Jeg elsker også rulletekst sangen i spillet som er laget av Faunts, sangen heter M4 part 2 og jeg anbefaler folk å høre den.

Jeg vil heller ikke glemme musikken i The Witcher 2 som er magisk, alle sangene i spillet er fantastisk!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Joelspeanuts: Det er meningen at jeg skrev spillmusikk i to ord. Dermed kan det tolkes som spillmusikk med orddelingsfeil, eller en oppfordring til leseren om å spille musikk. Skjønner reaksjonen din, er ikke særlig fan av orddelingsfeil selv

Uansett kult at så mange deler sine spillmusikkminner her
  • 0
Spillmusikk
Vanskelig valg egentlig til å si noe absolutt minne når jeg liker veldig mye.

Men jeg kan jo grave fram ett par stykker.

Giana sisters Theme song
http://www.youtube.com/watch?v=htzFLsSpdqY

Turrican - Title Theme
http://www.youtube.com/watch?v=G9cznwHK0Ok&feature=related

The Curse of Monkey Island - Main Theme
http://www.youtube.com/watch?v=PMoxWi-9zpA&feature=related

Ys: Oath in Felghana - Valestein Castle
http://www.youtube.com/watch?v=TXHtkHlLcxQ
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!