Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Vi vet alle hvordan det er, spill som har vært på toppen av tronen, med revolusjonerende grafikk og gameplay. Spill som stiger opp til tronen og gjør andre spill skapere misunnelig. Men som har måtte gå ned fra tronen, Etter et dårlig forsøk, på å rette opp rote. Det er slik det går med enkelte spill, og slik kommer det til å fortsette med.

Da jeg først bestemte meg for å skrive en blogg som denne, hadde jeg ikke anelse om hva jeg skulle skrive. Men kom fram til å skrive, det enkelte spill opplever. For som tittelen sier, er det spill du en gang elsket. Der spillindustrien har kommet med en løsning, på hvordan maskoten (Spillet) skal kommet til nye høyder. For og dermed gi spillerne noe de ikke husker fra tidligere spill i serien. Ja det er surt, og oppleve stunder, med et spill i en kjent serie, med all moroa du hadde. For å så måtte kaste opp av spillet (spillserien) du en gang elsket.

Men trenger det å være slik? Nei! Ikke nødvendig vis. Vis vi ser på de spillene som har falt fra tronen, og ser at de har fått drastiske forandringer. Men samtidig mistet gløden, i en ny konsoll generasjon f.eks. Når det på samme tid, har gitt et spill i lav klasse, men som også ikke gir fra seg gløden den en gang hadde.

Er det vår feil? Er det vi som må si ifra, når utviklerne må høre på fansen, og ikke gå sin egen vei. Eller er det utviklerne som er for dårlig til å lytte på fansen? Kan være begge deler. Men det kan være konsollen som gjør dette.

For som vi vet så gir en ny konsoll, nye muligheter. Her går spørsmålet mitt til dere. Er det konsollen som gjør det mulig å gi forandringer til spillserien? som da leder til, et spill med høy kvalitet. Men ikke den samme følelsen, du en gang hadde. Ja det ser vi. Enkelte spill gjør det bra salgsmessig, og bra blant kritikerne. Men som ikke gir den samme følelsen. Og andre gjør ingen av delene. Eller er det rett og slett utviklere med nye sjefer og ansatte som ikke har en anelse om hva de holder på med. Som igjen leder til et spill ingen kommer til å huske.

Et relativt viktig punkt å nevne, er det at utviklere ønsker å gi serien noe nytt. Som kan ha følgene konsekvenser:

• Spillet mister følelsen som var der før
• Det blir et spill, med laber kvalitet.
• De går en annen retning som fører til at
publikum ikke blir fornøyd.

Punkter som enkelt spillere og anmeldere hater som pesten (Ikke alle)

Når det kommer til spill, som har mistet gløden. Fant jeg heldigvis en video som Gametrailers gjorde, hvor de topp 10 spillene de mente hadde en storhets tid, men som mistet det. Jeg kan prøve å nevne et drøss med spill som kunne vært på listen. Istedenfor anbefaler jeg å se videoen. Kanskje er du uenig eller enig.

Jeg er litt enig men jeg er også uenig i GT. Noen av spillene har ikke vært fenomenale og andre har egentlig en grunn til å være på listen. Videoen kan ses her:

http://www.gametrailers.com/videos/dzzl2h/gt-countdown-top-10-f
allen-angels:


Føller du at favoritten din er truffet? Er det ment det skal skje med spill? Sleng din kommentar nedenunder.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Jeg trodde at Resident Evil skulle få en plass på listen.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Totalt enig med Bomberman. Gud, jeg brukte mye tid på det spillet sammen med venner. Det var et klassisk spill som vi likte godt.

Litt enig med bent_a angående Resident Evil-serien...

Bra blogg forresten FuzzyFarm
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Fantastisk blogg som uten tvil tar opp et viktig tema

Du kunne ikke ha funnet et mer perfekt bilde til bloggen, og jeg var sikker på at Duke Nukem skulle være Nr. 1 på listen

Det er virkelig synd at dette skjer med enkelte spillserier, spesielt for fansen som er så glad i de.

Men så er jo dette helt sikkert tilfelle i filmbransjen også - Ta James Bond foreksempel, lever han fortsatt i beste velgående?

Det spillet på listen som traff meg mest var uten tvil Crash Bandicoot, en serie jeg er veldig glad i. Men på tross av de tidligere spillene så har jeg faktisk likt de aller fleste i serien - Til og med Crash of The Titans og Mind over Mutant.

Når det kommer til Sonic, er det også en serie jeg pleide å like ganske godt, men er nok ikke en så stor fan lenger. Har såvidt begynt på Sonic Generations, og jeg syntes ikke det var så dårlig, men det jeg ikke likte var at de baserer seg på "levels" - Kan være en grei måte å gjøre det på, men for min del vil jeg ha en "interessant" story selv om det er Sonic, og når jeg må fullføre et par levels før jeg får lov til å komme videre, føler jeg at det ødelegger en del for opplevelsen.

Når det gjelder punktene du satte opp, går vel det å "miste følelsen som var der før" og "De går en annen retning" nesten i det samme;

Tror ikke en ny konsoll er det som må til for å redde en serie - Men derimot at serien jobbes med av folk som virkelig vet hva serien trenger for å overgå seg selv. Og der kan det ofte gå galt: Når serien blir overlevert til andre utviklere, kan man lett stille seg skeptisk og lure på hvor de nye utviklerne tar serien.

Men når man ser på Halo foreksempel, der Bungie overlot serien til 343 Indrustries, håper jeg at de som er mest glad i serien, har tro på de som nye utviklere - Det er viktig å la dem komme tvilen til gode før spillet (Halo 4) er gitt ut.

Når det kommer til seriene jeg liker aller best - Assassin's Creed og Uncharted, føler jeg at Naughty Dog kjører seg ganske safe på Uncharted med det faktum at hvert kapittel i serien står på egne bein.

Men når det gjelder AC tenker jeg selvfølgelig mye nå. Jeg har en kompis som mener at "Når hovedpersonen forsvinner, dør serien" - Det er ingen tvil om at AC III kommer til å bli det beste i serien, men jeg lurer forferdelig på hvor Ubisoft tar serien etter det, nå som de har sagt at Desmond skal avsluttes, som i min mening er den personen som ER serien.
  • 0
Tusen takk for alle kommentarene, jeg får. Helt enig med Sirthomas; Punktene mine gikk i det samme. men uansett takker jeg for kommentarene jeg får. Det setter jeg stor pris på.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Vel WoW er vel forsatt på tronen, og Demon og Dark Souls er forsatt på tronen over RPG.
What is dead may never die
  • 0
Nettet her er så dårlig, så fikk ikke sett videoen, men ser at Sonic var nevnt. Selv om de mener serien har falt veldig, synes jeg selv de nyeste spillene har vært ganske så underholdende.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!