Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mange vil nok si det, i alle fall jeg, hele Forza Motorsport-serien er kunst for meg. Utvikleren Turn 10 har gjennom mange år nå lagt lista meget høyt med tanke på kvaliteten man finner i denne bilspillserien. Som du sikkert vet så elsker jeg bilspill og har brukt på hundrevis av timer på denne sjangeren. Om det simulatorbilspill eller ren og skjær arcade, så digger jeg bilspill. I løpet av året kommer flere bilspill og et av spillene som har fanget oppmerksomheten min er Forza Horizon hvor Playground Games sammen med Turn 10 står bak. Forza Horizon er et Forza-spill, men i mer arcadestil, mens selve Forza-serien kniver om å være en simulator på mange måter.

23. oktober har jeg for lengst merket av i spillkalenderen min for da slippes nemlig spillet til Xbox 360. I flotte solnedganger, støvete landeveier og superkjappe doninger, vil vi få servert et bilspill som kommer til å ta oss med storm. Det ser sinnsykt bra ut med flott grafikk og herlige detaljer om det bilen som presenteres eller omgivelsene. Under årets E3-messe som gikk av stabelen i begynnelsen av juni intervjuet Gamereactors Gillen McAllister utvikleren om spillet og her får du høre mye om hva vi har i vente med dette kommende og meget interessant bilspillet. Klarer Playground Games å opprettholde kvalitetstempelet som Forza Motorsport-serien har? Se intervjuet og kanskje blir du like fristet som meg på dette spillet...

"SPILL ER KUNST"! og på mine spillforedrag "Spill er sunt" anbefaler jeg de unge slike bilspill. Ingen vold, kun å opprettholde konsetrasjonen og reaksjonen slik at man vinner løp.

Liker du bilspill og hvilket bilspill er din favoritt gjennom tidene? Kommer du til å kjøpe Forza Horizon? Hvilket av Forza-spillene liker du best? Hvilke formeninger har du om at spill er/ikke er kunst?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Liker Gran Turismo serien og Need For Speed serien. Liker også DiRT 3 litt, men ikke like mye. Ble veldig glad da Most Wanted ble annonsert, for jeg elsket det forrige Most Wanted. Også bra at Criterion lager det, da de er gode på bilspill.
Forza bryr jeg meg ikke stort om
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg liker GT og NFS serien veldig godt. Når det gjelder Forza, Så har jeg prøvd det. Jeg likte spillet veldig godt faktisk. Enig at spill er kunst. Og takker for kommentar jeg fikk på bloggen min.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Gran Turismo, Need for Speed, Colin McRae, Burnout, TrackMania, Stuntman, MotorStorm er serier jeg liker svært godt og har spilt i flere tusen timer på til sammen.
Jeg setter veldig stor pris på arbeidet til Codemasters med sin fantastiske bilfysikk og gleder meg veldig til Grid 2, da Grid er det beste bilspillet noensinne laget i mine øyne. Gleder meg også veldig til Most Wanted ettersom jeg har fulgt nfs-serien fra det første spillet på PS1 helt opp til ps3 da jeg var fraværende fra serien, men nå skal jeg definitivt tilbake til serien med most wanted.
Har ikke xbox 360 så det blir ikke noe Forza på meg, dessverre.
"Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt." Abraham Lincoln
  • 0
Ironisk at bilspill er sjangeren som skaper mest aggresjon hos spilleren.
What is dead may never die
  • 0
Jeg har aldri blitt aggresiv mens jeg har spilt Forza på grunn av spole-tilbake-funksjonen

Andre bilspill derimot (NFS)
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Er ikke så glad i realistiske bilspill, men Mario Kart og Sonic & Sega Allstar Racing synes jeg er underholdende.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Hopetify:
Ironisk at bilspill er sjangeren som skaper mest aggresjon hos spilleren.

Ps3-kontrollen min har fått seg noen flyveturer gjennom rommet for å si det sånn......
"Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt." Abraham Lincoln
  • 0
Siterer Hopetify:
Ironisk at bilspill er sjangeren som skaper mest aggresjon hos spilleren.


Det skaper nok aggresjon, ja. I samme slengen kan da person lære seg å takle slikt bedre, noe som bare er positivt. Jeg var mye mer aggresiv før, mens jeg nå er mer tolerant, og tåler bedre at ting går imot meg.

Lagt til 2012-08-19 20:19:
Det å lære seg å takle aggresjon i ung alder er egentlig veldig lurt, og man kan tjene mye på det.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Bilspill generelt har en meget søvndyssende effekt på meg.
Hvis et løp er langt eller har flere enn to runder, så er det veldig normalt at jeg slokner

Så jeg har egentlig lagt hele sjangeren til side.
  • 0
Har en grei lidenskap for biler, og jeg har spilt mye bilspill, - Men, jeg savner sterkt et bilspill der aggresiviteten og konkurranse ikke er alt!

For eksempel, hvis jeg taper i GranTurismo 5 blir jeg som oftest mer eller mindre oppgitt, men jeg husker de gamle Midnight Club spillene og Burnout 2 og alle de som var til PS2. Dæven det var gøy med split-screen og det gjorde ikke noe å tape! Det kunne være alt fra freeroam på Midnight club eller krasjmodusen på Burnout 2 til politi og røverjaktmodus på NFS.

Jeg kan godt tenke meg at dette er å finne på de nyere Burnout-spillene også, men jeg synes bilene kjører alt for fort, og det blir bare ikke noen fin opplevelse å kjøre rundt når alt bare er blurry og kaos.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!