Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

En vårdag i mitt første år som student gikk jeg uanende inn i det som skulle bli et flerårig prosjekt. Den nokså nyervervede DS-konsollen var nemlig med på en skoletur i det kalde og våte Trøndelag, og det var behov for et nytt spill til den håndholdte maskinen for å holde motet oppe på de lange bussturene. Resultatet ble en tur innom en lokal spillsjappe og innkjøpet av DS-versjonen av NES-klassikeren Final Fantasy III.

Fem år og et hundretalls anvendte timer senere har jeg omsider kommet meg gjennom samtlige hovedspill i serien, med unntak av MMO-spillene Final Fantasy XI og Final Fantasy XIV (som jeg ligger unna, ettersom jeg ikke spiller MMO av praktisk prinsipp). Et par spin off-titler som Crisis Core: Final Fantasy VII og Final Fantasy XII: Revenant Wings har det også blitt tid til på veien, for ikke å glemme filmer som Final Fantasy: The Spirits Within (grøss) og Final Fantasy VII: Advent Children Complete (wo-ho!).

Det har gått litt hulter til bulter underveis når jeg har spilt meg gjennom spillene, og det har ikke akkurat gått i kronologisk rekkefølge. Fra nr.3 gikk turen siden til nr.10 og nr.12, før jeg hoppet noen steg tilbake og tok for meg nr.7. Ironisk nok ble det slik at de første spillene i serien også ble de siste som jeg spilte igjennom. Det første Final Fantasy spilte jeg gjennom i mai-juni, og i forrige uke kunne jeg etter 16 timers spilletid si meg ferdig med Final Fantasy II (vel å merke 20-årsjubileumsutgaven til PSP).

Vel, verdt de hundretalls timene har det stort sett vært, og jeg kan nok fastslå at det er ikke uten grunn at serien er blant verdens bestselgende spillserier. Så får vi se hva det neste store prosjektet blir...

Og hvilket spill er best, spør du? Vel, denne videoen burde gi deg en liten pekepinn på hva mitt svar er...

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Selv har jeg spilt 1,2,3,4 ,5,13 og 13-2, men har bare rundet 1,3,4 og 13. Har mange barndomsminner fra serien, men har ikke så mye med serien og gjøre for øyeblikket.

Ellers har jeg sett Advent Children, som jeg likte veldig godt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Kom meg aldri gjennom FFX. Vanskelige greier.
Har spilt 3,4,6,7,8,9 og 10, kommet meg gjennom alle bortsett fra det siste.
7 var desidert høydepunktet for meg.
du må høre ordentlig etter
  • 0
Var først gjennom hele VII-serien, hovedspillet, spin-offene og filmen. Har bare lyst å slette hukommelsen fra den tid å spille alt på nytt. En fenomenal serie!

Begynte på X, men kom meg bare halvveis før jeg mistet interessen, av en eller annen grunn. Tror jeg ble lei random battles.

Prøvde meg på XII, men på grunn av at jeg ble uvenn med kamerakontrollene klarte jeg ikke spille mye mer enn noen timer.

Final Fantasy VI spilte jeg en god del, men så kom jeg til et parti som hadde alt for mange vanskelige random battles. Da ble spillet lagt vekk, dessverre.

Nå spiller jeg XI innimellom. Det er bra! Liker grafikken, karakterene og musikken. Om FFVII noen gang skal remakes skal XI være modellen.

XIII har jeg spilt snart 50-timer av, og enda er jeg ikke engasjert. Alt for ensformig. Jeg har droppet det.

Til alle FF-fans som eventuelt ikke har spilt Chrono Trigger: Spill Chrono Trigger!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Til alle FF-fans som eventuelt ikke har spilt Chrono Trigger: Spill Chrono Trigger!

Word!
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Har aldri greid å like de tre første spillene i serien, alt for mye eldgammelt spilldesign som står i veien, og ikke mye historie å bry seg om heller. Så hvorfor spille disse når 4-10 har så å si samme gameplay, bare mye mer gjennomført?

4 og 5 likte jeg godt husker jeg, greit å spille igjennom en gang, men fortsatt veldig gammalmodig.

6-10 derimot, er alle favoritter, og hvem jeg liker best kommer helt an på dagsformen. FF 7-9 er likevel de som står nærmest da det er disse som først tok meg inn i serien, ja inn i spill i det hele tatt.

FF12 kunne vært perfekt, liker den store verdenen, kampsystemet og gambits. Dessverre faller spillet igjennom på en dårlig fortalt historie, massevis av grinding og ubalanse mellom de forskjellige formene for angrep. Offensiv magi og "techniques" er stort sett ubrukelige iforhold til vanlige fysiske angrep...og ikke engang la meg begynne å rage om Espers.

FF13... ....jeg har prøvd og prøvd, men aldri om jeg greier å bli det minste engasjert engang. Rett og slett kjedelig. Dog, egentlig liker jeg enkelte elementer i kampsystemet, men det burde vært mer frihet både til å oppgradere, og til å styre lagmedlemmene i kamp. Det blir alt for passivt slik det er nå.

Aldri brydd meg mye om spin-off produktene. FF7 spin-offene er stort sett noe stakkarslig, middelmådige greier. FFX-2 liker jeg faktisk greit nok, bra kampsystem, men ingen høydare generelt sett. Samme med Tactics. Ellers har jeg ikke prøvd noen andre spin-off spill.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
FF7 spin-offene er stort sett noe stakkarslig, middelmådige greier.

Eeh, hva?! Crisis Core er da en genistrek av et spill! Det var det første Final Fantasy-spillet jeg spilte. Det ligger mitt hjerte veldig nært.

Har anmeldt det her
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Og her har jeg anmeldt spillet: http://www.gamereactor.no/medlemsanmeldelser/3307/

....Men ja, synes spillet er nokså middelmådig, helt grei gjennomkjøring, men ikke noe mer.
For min del tar spillet bare vekk mystikken fra Zack. Istedet for en sterke, kule,mystisk mørkhårede fyren med en tragisk sjebne, blir han til den vante masete jRPG karakteren, som like gjerne kunne vært gravlagt i den dypeste makoreaktoren hva meg angår.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Istedet for en sterke, kule,mystisk mørkhårede fyren med en tragisk sjebne, blir han til den vante masete jRPG karakteren, som like gjerne kunne vært gravlagt i den dypeste makoreaktoren hva meg angår.

Physsh

Leste anmeldelsen din. Bra anmeldelse, til tross for at vi ikke er på bølgelengde, og at det ser ut som om jeg har slaktet språket ditt i kommentarfeltet. Det er ikke tilfellet, men selv den minste kritikk har en tendens til å bli til et langt innlegg.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!