Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Du får de når du har bursdag, på julaften og kanskje også når du feirer ramadan. Og hva er det du får? Gavekort. En liten papirlapp eller et kort med en sum på. Denne summen er penger. Penger du bare kan bruke på et oppgitt sted. Forhåpentligvis vet du godt hva et Gavekort er.
Og da er vel spørsmålet: Hvorfor i pungrotteland har vi disse!? De er totalt unødvendige! Vis du gir et gavekort til en annen person, kunne du like gjerne pisset dem i trynet og sakt at du hater dem og ikke gid å bruke kreativ energi på å finne er skikkelig gave. Ingen vil ha gavekort! Du kjøper dem kanskje også fordi du er litt glad i den personen det er ment til, men fordi et gavekort "ser litt bedre ut enn bare penger".
MEN! Og da er det andre spørsmålet: Hvorfor er gavekort så en utrolig tullete ting? Vel, for det første. Gavekort har (som oftest (99% av gangene)) en utløpsdato. En dato som sier "Etter dette tidspunktet, vant vi pengene dine! hahaha!" Det er dette de tjener på. De tjener på at folk legger gavekortene de fikk på en butikk de aldri handler i, i skuffen. De leger gavekortet i skuffen altså. Hvor de råtner til den lille utløpsdatoen går ut. Og når pengene aldri blir brukt, tjente gavekort folkene 500 kr + X kr på å selge deg et stykke plastikk.
Ting to! Gavekort koster penger å kjøpe(X kr). Du betaler altså penger, for å gjøre pengene dine nesten verdiløse. Kjempesmart folkes! Ennå mer penger til gavekort folkene! Som sitter å gniker seg i hendene mens de ler av din tåpelighet! For disse X kronene tjener jo de uansett. Så Hvorfor ikke bare gi rene, brukbare penger til gave i stedet? Hmm? Viste du at helt vanlig penger ikke er bundet til å bare bli brukt på H&M? Nei det viste du nok ikke! Men nå gjør du nå! Så, moralen med dette historien er, ikke kjøp gavekort. Det er tull og tøys unger. Tull og tøys. Og her inne er vi voksende mennesker.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Aldri sett noen som gjør et så stort nummer ut av en liten ting som dette. Geez
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Haha, skjønner godt poenget ditt!

Gavekort er det samme som penger med begrensninger, låst til ett sted, gyldig i et tidsrom. I grunnen ganske meningsløse greier, MEN (det er et men):

Når du får et gavekort, f.eks. på GameStop, så har du plutselig fått en kjempefin unnskyldning for å måtte kjøpe no på GameStop. Hadde du fått penger, ja, da må du vokte deg mot å sløse dem bort. De skal spares, eller brukes på kjedelige ting, som klær, mat, eller bestikk...

Så der har du den. Ikke bare negative sider

Artig blogg.

Tips: Lag luft mellom avsnittene. Det blir så mye lettere å lese
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Gavekort er som regel bare irriterende bortsett fra om gavekortet er på en butikk du skulle ha noe på uannsett, og en gave fra tante Olga kan du nok mest sannsynlig glemme at hun har valgt den butikken.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Gavekort er som penger som styres over av selskapene. Penger som du selv ikke har kontroll over.
  • 0
  • Los
  • Los
Gavekort er helt grei. En gave fra ønskelisten er bedre og penger er like greit.

Det er ikke vanskelig å bruke et gavekort i løpet av 6 måneder-2 år. Det kan alle klare.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Enig, er mye bedre å bare få penger.
  • 0
Helt enig. Gavekort kan ta seg en bolle. Kan ikke beskrive hvor skuffet jeg ble da jeg på tiårsdagen fikk beskjed om at jeg skulle få penger i gave, for så å åpne konvolutten og se et gavekort som kun kunne brukes på kondomeriet... når jeg husker tilbake på det nå, ser jeg faktisk humoren. Good one, pa!

Siterer Crazy Eyed Gamer93:
Aldri sett noen som gjør et så stort nummer ut av en liten ting som dette. Geez

Humor, bro. ;)
  • 0
Eneste som irriterer meg er når man får gavekort som funker på alle butikkene i landet, bortsett fra den lett tilgjengelige nettbutikken som har et mye større utvalg.
  • 0
Ser ikke helt poenget med gavekort jeg heller. Man blir "låst" til et sted, eller til en fysisk butikk i det hele tatt, og det liker jeg ikke.

Som Elektro Banana sier, kan funke hvis du skulle ha noe på den butikken uansett - But still, er så mye bedre med KONTANTER som kan bruks fritt! Opplever mest å få gavekort til jul, på bursdager er det liksom helt greit å "bare gi penger" mens til jul skal vi være så ordentlige, right?

Siterer Joelspeanuts:
Når du får et gavekort, f.eks. på GameStop, så har du plutselig fått en kjempefin unnskyldning for å måtte kjøpe no på GameStop.


Haha, du har jo et poeng der
  • 0
Selv blir jeg glad over å få gavekort og jeg er snart 40 år. Om jeg hadde fått penger ville disse ha blitt brukt på familien i stedet, men med et gavekort kan man mer eller mindre bruke det på seg selv og er penger på et "eget" kort.

Gavekort som jeg selv ønsker er kort som dekker flere butikker, for da blir også valgene mange. Selv kjenner jeg mange som heller vil ha gavekort enn penger eller gave som kanskje ikke passer inn.

For meg som er såpass "gammel" så har vi mer enn nok av pynteting og tang og da er gavekort midt i blinken, for da kan man bruke det man får på noe man virkelig har lyst på

For dere "unge" så er nok gavekort kjedelige greier, men for oss "gamle" folk så er det perfekt

En god blogg var det da og skjønner poengene dine godt selv om det ikke helt passer hos meg
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Foretrekker kontant fremfor gavekort, men har allikevel fått noen av dem igjennom årene.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Skjønner hva du mener med at du låser pengene dine til ett sted, egentlig uten grunn. Men i mitt tilfelle foretrekker jeg faktisk gavekort over kontant (når det gjelder gaver) fordi jeg ellers ender opp med å kaste bort pengene på alt mulig tull som for eksempel snop. Heller ett gavekort da ja
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Har selv gitt bort endel gavekort og fått gavekort. Synes det er en helt grei ordning. Før prøvde jeg å finne fram til musikk/filmer vedkommende kunne like, men så havner du i det problemet at du bommer eller ender opp med å kjøpe nøykatig det samme som andre har gjort. Og da kan du ofte få problemet med at innen mottakeren kommer seg av gårde for å bytte det så har kanskje akkurat den filmen/plata synket i verdi og du "taper" penger.
Med gavekort er det lettere.
Og som mange har vært innpå. Når du blir eldre kan slike gavepenger lett havne i det store sluket vi kaller faste utgifter. Så kanskje du ikke får brukt gavepengene på det du ønsker deg. Med gavekort blir du liksom "tvunget" til å bruke pengene på noe du har lyst på.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Å få penger er bedre. Noen gavekort jo låst til akkurat den butikken eller kjeden :/
NOBS 4 LYF!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!