Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg mener at spill som FPS er alt for urealistisk. I nesten alle skytespill er det sånn at når du går over et våpen får du "plukker" du opp ammo. Ingen animasjoner.
Er det fordi det er for vanskelig å lage en sånn animasjon, at de er for late eller at det ikke er verdt bryet? Jeg mener at spill skal være realistiske. Se for deg at de møkkete henda dine drar kroppen din opp den rustne stigen. Du tar frem den muskuløse høyrearmen for å trykke ned dørhåndtaket. Du ser skuddet fly mot deg rett før det treffer hodet ditt.
Det aller verste jeg vet er, at når jeg spiller FPS og ser nedover, og har ingen føtter. Du spiller som et flyvende øye med hender, pistoler og mange målere på.
Jeg vil ha detaljerte fiender, realistiske ting, ingen målere eller noe som forstyrrer gameplayet. Når du skal stikke ned fienden din, skjærer knivbladet seg ned inn i kjøttet til fienden, i mens han brøler i smerte. Spytt flyr rundt i det lagkameraten din roper om hjelp.
HUD-en din viser at du blunker. Ingen målere som viser liv, ammo eller minimap. Hår som noen ganger kommer i veien for synet når du løper. Men sånne spill finnes ikke. Det er rett å slett for vanskelig å lage et så realistisk spill. Dessverre er FPS alt for urealistisk
-Adrian
NOBS 4 LYF!
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Hvis spill skulle vært så realistiske at man måtte rekke ut armen for å åpne en dør ville ingen spilt det ut av frustrasjon mtp at man fort blir drept. I tillegg vil mange av detaljene du nevner her kreve for mye av maskinen det kjører på.
  • 0
Regner med at du mener at FPS satt i en moderne og "realistisk" setting og konflikt ikke er realistiske nok? For å si at Halo og Half-life er urealistiske spill blir for dumt i og med at de allerede er satt i en rein fantasy verden (romvesner). Alle målerene på skjermen i Halo spillene er jo der fordi Master Chief ser dem inne i hjelmen sin. Halo spillene er jo veldig urealistiske, men de er på flere områder troverdige fordi de forklarer at "i dette universet så fungerer ting på denne måten".

Uansett. Det er jo plenty av realistiske spill, men de slår ikke helt an fordi det er veldig vanskelig å sette seg inn i dem. ArmA, Operation Flashpoint: Red River, Red Orchestra spillene osv!

Det går også omvendt. Killzone 2 er et spill som helt klart er fantasy men det kan til tider føles mer troverdig enn Modern Warfare spillene fordi de har et tyngre gameplay, et heftig lyddesign osv som gjør at du føler at det er en ordentlig krig på gang.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Med mindre mer realisme gjør spillene mer underholdende, ser jeg ingen vits i å streve etter det.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Realisme er ikke gøy. Derfor er spill urealistiske.

Hadde spill vært realistiske, hadde du kanskje drept 2 personer gjennom en hel krigsspillsingelplayer.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Det er ikke noe vits i at HUD'en blunker, for du blunker jo selv mens du spiller ...
Men jeg skulle gjerne hatt flere realistiske skytespill, en mellomting mellom Arma og BF for eksempel.
  • 0
Hvorfor i helvete har du bilde av Borderlands som banner viss du ikke liker urealistisk FPS-spill?
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Crazy Kraken nevner en rekke spill som er mer realistiske enn de andre "ordinær" fps-spillene er. Selv liker jeg en blanding og ønsker selvsagt at spillene skal være så realistiske som mulig. Derfor liker jeg også f.eks. Battlefield-serien bedre enn CoD og CS som i mine øyne er mindre realistiske enn f.eks. BF er.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Får meg beskriver du den verst tenkelige framtiden for spillindustrien. Fotorealistisk skytespill gjør meg kvalm. Borderlands har urealistiske elementer fordi at det er gøy (de fleste spiller på grunn av dette, og ikke fordi de ønsker en realistisk simulator om hvordan drepe mennesker). Det er fult mulig å få til det du ønsker men de fleste mener at dette tar mye unødvendig tid vekk fra spill og ting som er gøy.

At HUD'en skal blunke er som nevnt ovenfor idiotisk. Realistiske spill i form av bedre kunstig intelegens og fysikk motor til spillene er jeg for, men fotorealistisk film av dreping av mennesker er en utvikling jeg får frysninger av. Når jeg så flyplass scenen i MW2 så ble jeg faktisk helt sjokkert, og skrudde av PS3'en.
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Spill Far Cry 2. Der har du flammer, malaria og du må strekke ut armen for å åpne dører. Fornøyd?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
I så fall vil jeg anbefale deg å vente på ArmA 3. Det er jo tross alt en utrolig realistisk skytespillserie.

Men jeg er enig med de over, for meg vil ikke skytespill være noe morsomme dersom de er altfor realistiske. Realismen skal ikke gå utover moroa synes nå jeg.

Men jeg er enig i det med føttene: jeg blir glad hver gang jeg ser at spilleren min faktisk har bein.
  • 0
Enig i noe, f.eks. det at man faktisk ser sine egne føtter om man vender kamera nedover er å foretrekke, det samme mener jeg om hender som strekker seg ut etter stiger og dørhåndtak.

Jeg tror egentlig du bruker begrepet "realisme" feil her. Det du savner er "troverdighet", ikke nødvendigvis realisme, som Crazy Kraken er inne på.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg hadde tenkt til å kritisere det han skrev, etter å ha lest den første setningen. Jeg fortsattte å lese og det tok ikke lang tid før jeg forstod at han ikke er seriøs.
- The End
  • 0
Ikke realistisk nok! De burde legge til en funksjon som gjør at man kan klø seg på ballene! En blir sikker veldig svett i den regionen når man er i krig.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Hadde vært kult med et spill som er veldig realistisk, som å drepe 2-3 personer under 8timer med spilling, men at de få mordene du gjør, virkelig betyr noe. Nå har ikke jeg spilt heavy rain, men der jeg har sett av det virker det veldig realistisk, kanskje noe du er ute etter.

Du burde også prøve The Walking dead 'spillene'. Point og click type spill, med det er virkelig et underholdene spill, og kan sitte og spille det timer i strekk.
A sense of humor is a major defense against minor troubles. -Mignon McLaughlin
  • 0
Det var ikke meningen å irritere noen men det som er poenget med hele blogg-innlegget var jo å fortelle at jeg SYNES at noen skulle ha laget et spill som alle de tingene.
Jeg liker fortsatt Halo, Borderlands og Half-Life for det, men likevel HADDE litt mer realisme vært kult.
Bare noen enkle detaljer som hadde vært bedre. Det jeg mente med å strekke ut hånda, var jo at det var en slags animasjon for det, ikke bare at døra åpner seg som om ingen hadde vært borti den.
NOBS 4 LYF!
  • 0
Siterer TheAdrian:
Det var ikke meningen å irritere noen men det som er poenget med hele blogg-innlegget var jo å fortelle at jeg SYNES at noen skulle ha laget et spill som alle de tingene.
Jeg liker fortsatt Halo, Borderlands og Half-Life for det, men likevel HADDE litt mer realisme vært kult.
Bare noen enkle detaljer som hadde vært bedre. Det jeg mente med å strekke ut hånda, var jo at det var en slags animasjon for det, ikke bare at døra åpner seg som om ingen hadde vært borti den.


Spil Far Cry 2 da vel, man strekker ut armen for å åpne dører der, man har malaria, rævva kondis, og man kan starte skogbranner.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Du kan jo alltids prøve deg på Mirror's Edge. Det er vel det mest realistisk første-person spillet når det gjelder slike detaljer.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!