Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja, da var jeg nyklippet og fin igjen. For første gang på mange år har jeg besøkt en frisørsalong for å bli klippet. Av mangel på tante her nede i Trondheim så jeg meg nødt til det, til tross for at jeg lever på halvt stipend fra lånekassen og ikke vil bruke flerfoldige hundre kroner på en simpel hårklipp.

Jeg vil anbefale alle som bor i Trondheim og lever på begrensede midler å sjekke ut frisørsalongen Wella Frisørskole. Den ligger rett overfor Egon-restauranten i Kongens Gate i Trondheim. Jeg hadde bestilt time klokken ett, men jeg kom et kvarter for tidlig. Jeg ble mottatt av en hyggelig jente som tilbød meg en kopp te, og etter å ha ventet litt fikk jeg både hårvask, hodebunnsmassasje og hårklipp. Alt for den nette sum av 149,-

Det må nevnes at dette er en frisørskole (hvis det ikke kom klart nok frem av navnet på frisørsalongen), og at frisørene her er studenter. Det tok nærmere to og en halv time fra jeg gikk inn til jeg gikk ut igjen, men hva kan man egentlig forvente? For 149,- pluss følelsen av og ha bidratt til frisørundervisningen synes jeg det er helt ok, men håper selvfølgelig det skal gå litt kjappere neste gang.

Jeg var forberedt på at det kom til å ta tid, så for å slå i hjel denne tiden hadde jeg med meg det nyeste Gamereactor. I løpet av hårklippen fikk jeg tid til å lese bladet i hjel. Det var et godt blad, og jeg leste til og med om FIFA, Resident Evil og Halo, noe jeg aldri ville ha lest ellers.

Jeg innså at det kan være lurt å lese om titler man egentlig ikke har noe forhold til. Nå er jeg f.eks. litt nysgjerrig på både Halo og Resident Evil.

En annen ting jeg innså etter å ha lest bladet så intensivt er at noe av innholdet er... vel, litt tynt. Det er synd å si, men det er mye småtteri her og der. F.eks. disse bittesmå notisene som er plassert under innkommende(?). Det er store dobbeltsidebilder med kjempeorverskrift som såvidt har noe tekst knyttet til seg (les: Far Cry 3). Interessante notiser og beskjeder forsvinner der de plasseres i anonyme margene. Og hvor er innoldsfortegnelsen?! Bladet virker for meg litt rotete frem til man kommer til anmeldelsene.

Next-Gen-, Fuse- og Halo-artiklene var de jeg likte best. De var dypere dykk i spillstoff, og jeg måtte faktisk bruke litt tid på å komme meg gjennom dem. Interessante var de også. Jeg ønsker meg mer av dette i de neste bladene, lengre artikler og litt bedre struktur. En innholdfortegnelse er nok.

Men, flisespikk til side, GameReactor tilbyr nå en gang gratis tilgang til mangfoldig spillstoff, og jeg takker for det! Jeg nøt bladet, det stod nok en gang mye interessant og det reddet meg gjennom to timer med hårklipp, selv om det ble bladd en del på tomgang mot slutten. Skulle helst ha hatt med meg to. Godt jobba!

Bilde: Slik ser man altså ut etter å lest ut et helt GameReactor og blitt stelt på håret av jentene ved Wella Frisørskole.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Flott sveis. Flott blad.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Ser man det! God pris, for en så kul hårfrisyre. Likte bladet selv.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jøss, noen har faktisk råd til frisør, ja.

Jeg har ikke klippet meg siden november i fjor, så nå sitter jeg her med en hestehale. Lenger skal den bli...
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
(Helt ut av det blå: )
Har du droppa HiNT altså?

Glemte å plukke med meg bladet i dag, satser på bedre lykke i morgen.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Takk, takk, Kristian og albaga

Siterer David Selnes / GR®:
Lenger skal den bli...

...og den klippes ikke av før du taper en runde med split screen, dothraki-style.

Siterer Kronoz:
Har du droppa HiNT altså?

Men i alle dager.... Hvordan visste du at jeg hadde gått på HiNT? Har vi møttes?

Men for å svare på spørsmålet: Ja, jeg har droppa HiNT. Verken multimedieteknologi eller grønn næringsutvikling var noe for meg. Nå er det forkurs først, så arkitektstudier.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
NTNU?
Ære være Naughty Dog!
  • 0
For øyeblikket HiST, men etter hvert NTNU. Det er planen
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Hehe - råbra bilde Joelspeanuts og hårklippen var både bra og billig

Godt du likte bladet også
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Grattis med nytt blad, ny sveis og 2 oppbrukte timer
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Men i alle dager.... Hvordan visste du at jeg hadde gått på HiNT? Har vi møttes?

Jupp, dog tviler på at du husker det Jeg studerte Spill og Opplevelsesteknologi et år.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Takktakk, Bernt og El-banan.

Tenk, det er to og en halv time jeg aldri får igjen. Hmm, noe å filosofere over. Siden alternativet var å betale 300 for en klipp som sikkert hadde tatt en halvtime kan vi si at jeg er villig til å bruke to timer av livet mitt på å spare 151 kroner. Om jeg blir 80 år har jeg levd i ca 24x365x80 timer. Det blir 700800 timer. 700800 timer x 75,5 kr/t = ca 53 millioner kroner. Så mye er jeg altså verdt ifølge meg selv.

Siterer Kronoz:
Jupp, dog tviler på at du husker det Jeg studerte Spill og Opplevelsesteknologi et år.

Jeg vet faktisk ikke om en eneste person som er GR-bruker. For meg er alle her inne kun brukernavn og avatarer. Hadde vært kult å plassere noen i den virkelige verden.

Så, kom igjen: Try me
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Hvor finner dere egentlig disse bladene? Gamestop og Elkjøp er alltid tomme.
Siste magasinet jeg fant, er vel nr 84 eller noe i den duren ..

Ps; fin og trygg frisyre..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
@Bent_a: GameStop, Game, Spaceworld og noen biblioteker faktisk.

Hehe, trygg. True that.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Så, kom igjen: Try me

Haha, jeg henger mest på Samfundet. Stor sjanse for å treffe på meg der
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg henger aldri på samfunnet. Du kommer ikke til å treffe meg der, I can assure you of that

Om det finnes noen roligere, brunere steder man kan nyte alkohol, steder med vesentlig lavere technotranceeasylisteningpartymusikk-faktor så kanskje jeg er å finne der i helgen. Ellers så holder jeg meg hjemme. Sånn sett er jeg en kjedelig faen
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Jeg henger aldri på samfunnet. Du kommer ikke til å treffe meg der, I can assure you of that

Awh
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!