Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mobilene blir stadig smartere, og kan gjøre mer av det vi ønsker av dem. Men like greit er det ikke når de begynner å handle av egen vilje.

I går kveld satt jeg og fiklet med mobilen og spilte Minesweeper, da telefonen min plutselig fikk sin egen vilje. Den trykket på tilfeldige felter i spillet og ødela økten min. Når jeg ville vite hva dette var og gikk ut av spillet åpnet den meldingsfunksjonen og forsøkte å forwarde den siste meldingen jeg hadde fått til en annen av kontaktene mine før jeg rakk å slå av mobiltelefonen.

Da jeg hadde slått på telefonen igjen var selvfølgelig det første jeg gjorde å laste ned et antivirusprogram til Android og gjennomsøke telefonen, samt å ta backup av alle meldinger og call-logen. Jeg fant ingen virus, men skal holde et ekstra godt øye med prosessene som kjører på telefonen min fremover. Samt så nøye gjennom telefonregningen.



Er du redd for å få virus på telefonen din, og beskytter du den med programvare?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Slippe virus på iPhone? Check ;)
Ja, det er meg.
  • 0
Bruker telefonen såpass lite, at jeg ikke er særlig bekymret.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Har fortsatt en gammel Nokia telefon, så skjer nok ikke med det første. Men vet aldri i fremtiden når jeg eventuelt skaffer meg en ny.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Har avast på mobilen
my name is peeeeeeewdipie
  • 0
Jeg har installert Avast nå. Men jeg har verken funnet noe virus eller hatt noen flere smarte opplevelser.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Er ikke redd for å få, men kjører Avast for å være på den sikre siden.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Har ikke noe virusprogram, men siden det plutselig kan hende noe, laster jeg det ned nå for sikkerhetskyld
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Og jeg som trodde ikke det fantes virus til mobil. Lærer noe nytt hver dag.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Jeg tror ikke at jeg faktisk fikk virus. Selvom det virket rart, så tror jeg at det bare var snakk om at telefonen hang seg og plutselig gav mange fingerkommandoer lenge på etterskudd i rask rekkefølge.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Mobilen min låser seg påfallende ofte.. Spesielt når jeg er inne på gamereactor..(!) burde dermed tatt noen forholdsregler. Tiden får vise hva jeg foretar meg
#*#/#/%-#-@#@%SYNTACSERROR?!&&/-/*&%



Crap !! Der skjedde det igjen
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Aldri opplevd noe lignende på min Windows Phone. Tviler derimot ikke på at det kan være lurt å kjøre en sjekk en gang i blant likevel.

Siterer Strife_Cloud:
Slippe virus på iPhone? Check ;)

Neida, iPhone kan få virus den også. Det er ikke like vanlig, men det er heller ikke umulig. ;)
  • 0
Neste telefon jeg kjøper er nok Windows Phone. Sikler meget på Nokia Lumia 920.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Neste telefon jeg kjøper er nok Windows Phone. Sikler meget på Nokia Lumia 920.

Som en eier av en Windows Phone, ville jeg anbefalt Android.

Windows Phone er et kjempesystem, og de nye oppdateringene (både WP 8 og WP7.8 ) ser ut til å forbedre masse... meeeen det finnes utrolig lite apps på Marketplace. Utvalget er elendig, og det meste er bare tull som du aldri egentlig kommer til å trenge.

Skype-appen fungerer også forferdelig dårlig. Du kan ikke hoppe inn i gruppesamtaler som er i gang, og programmet kan heller ikke kjøre i bakgrunnen, noe som sørger for at du MÅ ha det åpnet for at noen skal kunne sende deg meldinger eller ringe deg.

Det er latterlig. Forhåpentligvis blir noe av dette bedre når WP 7.8 kommer, men jeg tviler.
  • 0
Nå kommer jo Windows Phone 8 også da. Jeg er inneforstått med at Windows Phone 7 mangler en del, men jeg er spent på 8eren. Dessuten så er jeg egentlig komfortabel med manglene i Windows Phone 7 også. De trekker mye fra verdien og opplevelsen, men det er likevel flere ting ved OSet som gjør det til det som passer meg best og som jeg har mest lyst på. Jeg liker ikke Android eller iOS spesielt godt.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!