Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg er tilbake med min selvpromotering! :)

Denne gangen er det mitt første forsøk på å lage en musikkvideo. Som tittelen forklarer er dette laget med et budsjett på 0 kroner, så det er mer eller mindre for moro skyld:

LINK: http://www.youtube.com/watch?v=Wioypdetn8Y&feature=youtu.be
&hd=1



Bakgrunnhistorie:
Fatty Sunroad er et lokalt band som holder til i studentbyen Volda. Når de først lagde denne sangen, var det mer eller mindre ment som en spøk, og de snakket om at hvis det var én av sangene deres de ikke kunne lage en musikkvideo til, så var det denne - hovesakelig grunnet den grove tematikken.

Allikevel var det mange som syntes sangen var utrolig catchy og energisk - og selveste Ronni Le Tekrø, som har hjulpet bandet en del, fortalte at dette var hans favorittlåt.

En venn av meg som studerte animasjon i Volda på denne tiden, ble gode venner med bandet, og ettersom dette var hans siste år som student ønsket han å gjøre noe spesielt - og overtalte bandet til å lage en musikkvideo av akkurat denne låten.

Som en amatørfilmskaper spurte min venn om jeg kunne være med å hjelpe til. Som sagt hadde jeg aldri laget en musikkvideo tidligere, men jeg liker alltid å eksperimentere med nye filmsjangre, så jeg bestemte meg for å hive meg på. Vi fikk også hjelp av en annen kamerat til å være med å filme.

Vi filmet alt på to dager, og vi hadde ikke noe egentlig manus, så en god porsjon ble improvisert fra min venns ideer. Selv hesteridingen ble arrangert dagen før innspilling. Men, med fabelaktig innsats og ressursstyrke fra alle medlemmene av bandet, klarte vi det akkurat.

Det var en utfordring å putte alle de ulike klippene til en fungerende og ikke minst fungerende musikkvideo, men etter mange timer med redigering i Final Cut Pro, After Effects og Color - fikk vi endelig satt sammen en crazy og energisk musikkvideo, og vi var veldig fornøyd med det endelige resultatet.

Jeg publiserte den nylig på Youtube, jeg må innrømme at jeg var litt nervøs for hvordan filmen ville bli mottat, i verste fall om noen ble fornærmet. Men, det virket som folk flest satt pris på galskapen.

Den er ikke perfekt, og hvis vi hadde mer tid, spesielt under innspillingen, hadde jeg nok gjort et par ting annerledes. Men, jeg må si meg fornøyd med hva vi fikk til under omstendighetene. Og det var en utrolig positiv opplevelse å jobbe med slik et engasjert, og ikke minst talentfullt band.

Så nå håper jeg dere vil like den dere óg =)

Utstyr:
5D Mark III + 550D + GoPro 2. Så og si alt er filmet håndholdt. Ved ridescenene løp jeg faktisk ved siden av hesten mens jeg brukte et stativ som et "steady cam".

PS:
Fatty Sunroad har navnet sitt fra en feit dame ved navn Solveig, som stadig stakk kjepper i hjulene deres når de skulle fremføre på Rokken. Som dere sikkert allerede har skjønt er det en direkte oversettelse: Fatty Sunroad = Feite Solveig.


Mvh. Eskild E. Fors :)
Eskild aka. MrJones
  • 0
Episk musikkvideo. Skikkelig god låt og veldig bra musikkvideo. Det var noen elementer i sangen jeg ikke likte heeelt (tonene, innholdet likte jeg helt ut), men generelt var den noe jeg kunne hørt på når som helst, og noe av det beste jeg har hørt av ukjente band (kanskje de ikke er ukjente så mye lenger når denne videoen sprer seg).

Videoen tapte seg bittelitt rundt tre fjerdedeler inni, men så tok den seg opp på slutten igjen. Noen av scenene som fokuserte på jenta ble litt dvelende og ikke helt i stil med det andre, men bortsett fra det var det en knallbra video. Jeg likte den, og jeg likte den på Youtube og skal spre den videre.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Tusen takk for både hyggelig og konstruktiv tilbakemelding - det setter jeg stor pris på!
Eskild aka. MrJones
  • 0
Satt veldig pris på musikkvideoen og nøt vært eneste sekund av den.
Fortsett med det gode arbeidet!
  • 0
Digga musikkvideoen og sangen, har dilla på den nå Veldig bra gjort, med tanke på tiden dere hadde på å lage den og at det var et nullbudsjetts prosjekt.
Keep up the good work!
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Veldig bra video

Gleder meg til å se mer fra deg i tiden fremover

La ut link på facebook-profilen min
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!