Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Del I - 50-46. plass
Del II - 45-41. plass
Del III - 40-36. plass

35. Captain Murphy - Duality
Sjanger: Hip-hop
Det var lenge et spørsmål om hvem Captain Murphy var, og da debutmikstapen kom ut, kunne det ikke holdes hemmelig lengre. Det er nemlig Flying Lotus som står bak dette navnet også. Duality er en massiv kul produksjon (spillreferanser) til å være mikstape. Det er virkelig et eventyr, og spesielt samarbeidet med Earl Sweatshirt stikker seg ut.
Kan lastes ned gratis HER!

34. Yeasayer - Fragrant World
Sjanger: Psykedelisk pop
Yeasayers 2010-album, Odd Blood, var virkelig gjennombruddet deres. Det var rart, men hadde også et mainstream-appell som gjorde at de fleste klarte å like den ut-av-verden-musikken. Fragrant World er nok ikke like bra, men er søren meg bare et musehode bak, i samme toneleie.
Spotify

33. Ty Segall Band - Slaughterhouse
Sjanger: Garasjerock
Er det én person som har vært produktiv i 2012, så er det Ty Segall. Et soloalbum, et samarbeidsprosjekt og dette albumet med bandet. Det er mye å gape over, men fyren kan lage musikk. Slaugterhouse er et knallhardt rockealbum som går rett nedi i roten av sjangeren.
Spotify

32. Expensive Looks - Dark Matters
Sjanger: Psykedelisk pop
Åpningslåtene til Dark Matters er noe av det beste jeg har hørt i hele 2012. Det eneste som trekker det ned er den noe middels slutten av albumet. Du vil uansett drømme deg bort.
Spotify

31. Exitmusic - Passage
Sjanger: Drømmepop
Passage kom litt ut fra intet. Denne stemningsfulle musikken blandet med en fantastisk stemme, som du vil bli hekta på, gjør det til en godt sammensatt plate. Det eksisterer rett og slett ingen dårlige låter her.
Spotify

<bild>
Chill hard, man!
  • 0
Syns det er imponerende at du i det hele tatt klarer å sette opp en toppliste med 50 album fra ett(!) år.

Jeg hører veldig mye musikk selv, men sjelden at jeg sjekker ut fullstendige album. Jeg hører nok aldri igjennom 50 fullstendige album i løpet av et år.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Har ikke hørt om noen av artistene eller platene, men det er fordi jeg generelt ikke er så opptatt av musikk. Sier igjen, som Xenofex, at det er impoerende gjort!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Rett og slett imponerende! Som Remote så har jeg heller ikke hørt om de fleste så langt, men det har mest med at jeg hører mye på enkelte band og artister.
  • 0
@Xenofex: Jeg hører som regel hele album når jeg sjekker ut artister. Jeg gir de ett album. Er det ikke kult nå, så hører jeg ikke mer.
Chill hard, man!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!