Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Del I - 50-46. plass
Del II - 45-41. plass
Del III - 40-36. plass
Del IV - 35-31. plass

30. The xx - Coexist
Sjanger: Minimalistisk elektronika/lo-fi
Det var knyttet ekstreme forventninger til det oppfølgeralbumet for The xx. Og de leverte, til en viss grad. Coexist er bra, men det er dessverre ingenting i forhold til mesterverket "xx".
Spotify

29. Flume - Flume
Sjanger: Chillwave/instrumental hip-hop
Flumes debutalbum er vanskelig å sette i én bås. Det er rett og slett overalt. Fra hip-hop-låten "On Top" til chillwave-låter som "Sleepless" og "Insane". Og det hele blir laget med en basis av hip-hop-beats. Det er sprøtt, men funker strålende.
Spotify

28. Parquet Courts - Light Up Gold
Sjanger: Garasjerock/post-punk
Hvordan høres en blanding av de gamle punk-heltene The Clash og det ganske ferske rockebandet The Vaccines? Jo, det høres ut som Parquet Courts. Med andre ord, jævla fett!
Spotify

27. Porcelain Raft - Strange Weekend
Sjanger: Elektronisk drømmepop
Årets mest oversette album? Ja. Porcelain Raft fikk den vanskelige oppgaven å varme opp for M83 i starten av 2012, da de gjestet Sentrum Scene. Da hadde nettopp Strange Weekend kommet ut, og få hadde fått øynene opp for han. Det tror jeg de (som hadde kommet) hadde etter konserten.
Spotify

26. Snøskred - Whiteout
Sjanger: Shoegaze/indierock
Jeg falt pladask for Snøskred da jeg så de live på Sørveiv. Jeg dro rett hjem, satt på deres ferske debutalbum og jeg var i himmelen. Dette er mine klare favoritt av norske utgivelser i 2012.
Spotify

<bild>
Chill hard, man!
  • 0
Er det overraskende at jeg ikke har hørt om noen av de på listen så langt?

Tror ikke jeg har hørt mer enn 2-3 nye album i år.
  • 0
Har ikke hørt om særlig mange av dem, jeg heller.
Jeg har Kjøpt et album i år.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Til alle dere som sier dere ikke har hørt mange album i år. Det er derfor jeg nevner hvilket sjanger de forskjellige albumene er. Så kan dere sjekke ut album fra den sjangeren dere liker.
Chill hard, man!
  • 0
Haha, sykt at jeg ikke har hørt om noen av de du har satt på listen til tross for at jeg hører en del på musikk. Kanskje jeg holder meg for mye til "de gode gamle"?
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!