Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da er det på tide med de siste fem albumene, så er listen komplett!

Del I - 50-46. plass
Del II - 45-41. plass
Del III - 40-36. plass
Del IV - 35-31. plass
Del V - 30-26. plass
Del VI - 25-21. plass
Del VII - 20-16. plass
Del VIII - 15-11. plass
Del XI - 10-6. plass

5. XXYYXX - XXYYXX
Sjanger: Downtempo/chillwave/eksperimentell
Denne gutten fra USA har nettopp fylt 17 år. Han har allerede utgitt to album. Han har vært på turné i hele Europa. Alt har blitt en realitet på grunn av hans særegne musikk. Hans selvtitulerte album viser hvor mye det bor i gutten. Det er deilig noe når så friskt kommer på banen. Om ikke 2012 var XXYYXXs år, så blir jammen meg 2013 det.
Spotify

4. Joey Bada$$ - 1999
Sjanger: Hip-hop
Det er bare å notere dere rapkollektivet Pro.Era nå. Gutta kommer fra Brooklyn, og her oser det gamleskolen. Joey Bada$$ sitt 1999 er eksemplet på nettopp dette. Velskrevne tekster og ikke noe tullball. Det er ikke noe revolusjonerende, men det er bare jævlig kult. Det er også verdt å nevne at Capital STEEZ, som deltar på tre av låtene. Han gikk dessverre bort på julaften for noen dager siden, kun 19 år.
Kan lastes ned gratis HER!

3. Frank Ocean - channel ORANGE
Sjanger: RnB/hip-hop
Mr. Frankie-boi har virkelig vært i søkelyset i 2012 ved å stå fram som bifil og levere et knallrått album. Glem fjorårets mikstape, som var ganske middelsmådig i mine ører, det er her Ocean viser hva han er laget av. Følsomme temaer står i sentrum, i tillegg har han vært sær på hvem han skulle samarbeide med (Earl Sweatshirt, Andre 3000 og John Mayer), og det løfter bare albumet enda høyere.
Spotify

2. Tame Impala - Lonerism
Sjanger: Psykedelisk rock
For de som ble forelsket i Tame Impalas debutskive, Innerspeaker, var det vanskelig å se hvordan det skulle toppes. Men klarte de det? Ja, med god stil. Det er enda heftigere, kanskje litt mer poppa, men fortsatt den sjarmen fansen ble forelsket i. Har du fortsatt ikke sjekket ut bandet, og du liker gammel psykedelisk rock? Spenn på deg rockebuksa nå.
Spotify

1. Grimes - Visions
Sjanger: Post-internett/eksperimentell elektronika
Noen mener at Grimes aka Claire Boucher har fått ufortjent mye skryt i år. Jeg mener det totalt motsatte. Visions er et urbant synd på dagens popmusikk, og er så særegent at Grimes fant opp "post-internett"-sjangeren da hun skulle forklare hva slags sjanger Visions var. Dette er et viktig album som viser hvor langt steg den urbane elektronikamusikken har tatt i 2012. Den har aldri vært mer allemannseie.
Spotify

Chill hard, man!
  • 0
Hva er post-internet, og i så fall, hva er det post av? Har aldri hørt om sjangeren «internet» før. Høres litt ut som en pretensiøs tullesjanger, som med Liturgy og transcendental black metal.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Spør Grimes.
Chill hard, man!
  • 0
Har faktisk hørt om Frank Ocean. Win!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!