Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Årets spill

5) Borderlands 2

Jeg var ikke en av dem som likte det første Borderlands så veldig mye. Faktisk likte jeg ikke spillet nesten i det hele tatt. Det var ensformig, uinspirerende og oppdragene var generelt sett ganske ensformige. Den første timen hadde jeg det veldig underholdende, men så ble alt bare kjedelig. Jeg tenkte meg at det ville bli bedre jo lengre jeg kom, men det ble det aldri. SÅ jeg satte i 6 timer og kjedet meg.

Jeg gav likevel Borderlands 2 en sjanse fordi det så faktisk bedre ut enn 1ern, og den sjansen glemmer jeg aldri. Borderlands 2 var bedre i alt. Mer underholdende, ikke kjedelig i det hele tatt, bedre oppdrag, bedre figurer, bedre verden, alt var bedre, alt var forbedret fra forgjengeren. Jeg tror det er en grunn for at jeg satt rundt 6 timer i strekk på lanseringen og spilte det. Jeg likte det så godt at jeg kjøpte sesong passet for ikke så lenge siden. Det første sesong passet jeg noensinne har kjøpt.

4) Hotline Miami

Spillet koster rundt 65 kr (62 kr i dagens kurs) på Steam og det er et av de beste 60-kronene jeg har brukt dette året.

Hotline Miami er et retro spill i piksel grafikk. men hvem faen bryr seg om grafikk? Spillet er fantastisk. Man dør vanvittig lett og det er det som er det beste. Man må bruke taktikk. Hotline Miami er også veldig blodig.

Det er veldig vanskelig å forklare Hotline Miami, men jeg anbefaler dere å se en video av det. Det er helt fantastisk. Soundtracket er på høyde med Journey.

3) Dishonored

Dishonored er et fantastisk underholdende snikespill. Jeg elsket hvert sekund av det. jeg spilte igjennom det 2 ganger, for å få begge sluttene. Det er lenge siden jeg har fått så mye underholdning fra et snikespill som Dishonored.

Likevel var det ganske kort. Grafikken var ganske fin og lyden likeså. Dishonored er et flott bevis på at vi trenger flere nye IPer i denne industrien.

2) Journey

Jeg kan ikke beskrive Journey, men jeg kan beskrive at min opplevelse med spillet var noe jeg aldri har hatt tidligere. At rundt 2 timer med spilling med en anonym historie og en anonym figur kan gi meg så mye på kort tid hadde jeg ikke trodd.

Journey er ikke noe som kan beskrives, men noe som må oppleves. Journey er en opplevelse.

1) The Walking Dead

Walking Dead var ikke bare årets beste spill for min del, men også årets største overraskelse. Jeg har aldri vært noe fan av TellTale Game sine spill (Juarassic Park, back to the Future), men Walking Dead var helt fantastisk.

Jeg elsker alt ved spillet. Den dype emosjon elle historien som utgjorde at jeg ble knyttet til karakterene, et gameplay jeg ikke er vant til og velbygde karakterer som jeg ikke har sett siden Half-Life. Spillet er på grensen til perfeksjonisme, men de tider uheldigvis av noen tekniske feil her og der.

Game of the Decade: Half-Life

Jeg skulle egentlig sette Black Mesa på førsteplassen, men med tanke på at det kun er en grafisk oppgradering av Half-Life ombestemte jeg meg.

Half-Life er min favorittserie av all tid. Serien bygger på en fantastisk dyp historie som ingen andre spill har hatt, et gameplay og en fysikkmotor som revolusjonerte spillindustrien. Serien har en fantastisk anonym karakter, jeg kaller han "The One Free Man". Serien er det nærmeste jeg har kommet en perfekt spillserie til nå.

Black Mesa som er som sagt en grafik oppgradering av Half-Life som er lagd av fans er den beste HD-remaken jeg har sett noensinne. Ikke en gang store selskaper som Microsoft og Sony har klar tå lage en bedre HD-remake av sine gamle spill enn karene bak Black Mesa.

Half-Life serien er en del av livet mitt. Det var Half-Life som introduserte meg for spill (og film). Jeg har spilt alle Half-Life spillene flere ganger og jeg skal på ingen måte gi meg.

Men nå må GabeN få ræva i gir og annonsere 3ern.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Tror du må vente på source engine 2 før vi får man får se Half-Life 3.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Har merkelig nok ikke spilt Half-Life 1, bare toeren og alle medfølgende episoder. Spillene har absolutt en spesiell stemning, men selv vurderer jeg ikke Half-Life-spillene som noe annet enn klassikere.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Mine topp 10 spill fra 2012:
10. Rhythm Thief & the Emperors Treasure
9. Resident Evil: Revelations
8. Mass Effect 3
7. Dishonored
6. Pokèmon Black/White 2
5. The Last Story
4. Zero Escape: Virtue's Last Reward
3. Kid Icarus: Uprising
2. Tales of Graces F
1. Catherine
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Liker veldig godt lista di
Gleder meg selv til å kaste meg ut i Borderlands 2 og bruke flere titals timer der. Og The Walking Dead skal prøves ut nå som jeg fikk skaffet meg Episode 1 gratis i går
  • 0
Merkelig at half-life plutselig er din all-time favoritt serie. Er ikke så lenge siden du delte min mening om at den var heller middels til meh
  • 0
Jeg velger å ikke sette opp noen liste, jeg har spilt så få spill som kom ut i år uansett. Need For Speed Most Wanted og SSX er trolig spillene som kom ut i 2012 som jeg likte best, men jeg hoppet tross alt over Borderlands 2, Dishonored, Far Cry 3 og fler.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Er enig med førsteplassen i alle fall. Godt skrevet og god liste! Likte det du skrev om Dishonered. Bestilte det for ikke så lenge siden.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
HL er en serie jeg ikke synes virker så imponerende, men hver sin smak. Selv er vel Sonic Adventure 2 Battle det beste spillet det siste tiåret, for min del.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Topp 3:

03. Max Payne 3
02. Borderlands 2

01. Far Cry 3
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Lista di skulle vært litt lenger. Tenk å ikke ha med Gravity Rush..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Hotline Miami har 3 ganger bedre musikk enn Journey.
  • 0
Kan ikke akkurat si meg enig i listen din, men hver sin smak.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
  • 192
  • 192
Siterer Tommy Kvaernerud:
Merkelig at half-life plutselig er din all-time favoritt serie. Er ikke så lenge siden du delte min mening om at den var heller middels til meh


Og i tillegg har han nevnt utallige ganger tidligere at Spec Ops: The Line var årets desidert beste spill, men det er ikke engang på listen her.

Uansett, flott at Hotline Miami er på listen. Liker det bedre og bedre.
Get ready for a better you
  • 0
Er enig med alle spillene her, med unntak av Hotline Miami, for det har jeg ikke prøvd. Er dog usikker på hvordan jeg skal rangere de.

Og angående Half-Life, så jeg ikke prøvd det, men Half-Life 2 er etter min mening et av tidenes mest oppskrytte spill.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Må si jeg var spent da jeg klikket inn på denne bloggen for å se hva selveste fantomena likte av spill i 2012

Listen din er flott. Litt usikker på Hotline Miami og har ikke spilt det spillet

Skal skrive en blogg selv, men tror ikke den kommer opp før til neste år
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg liker innlegget ditt veldig godt, mer på grunn av begrunnelsene dine enn listen selv
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!