Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • 192
  • 192
Så var det selveste nyttårsaften, den aller, aller siste dagen i 2012. Endelig er det på tide å vende snuten fremover, og se frem mot et nytt år med nye muligheter. Personlig aner jeg ikke hva 2013 kommer til å by på. Frem mot mai er jeg russ, i juni er jeg ferdig på videregående, men etter det aner jeg ikke. Militæret? Friår? Universitet? Vel, uansett hvordan 2013 kommer til å bli for deg og meg personlig, er det en ting som er klinkende klart. 2013 kommer til å bli et fyrverkeri av et spillår.

Joda, vi sier dette hvert år, og vi sier hvert år at vi sier det om hvert år. Men alle mulige gode forutsetninger gjelder for akkurat dette året. Her er noen av grunnene:
1. Ekstremt mange av de aller største spillene kommer på vårparten, ergo er sjansen minimal for at de, som vi har opplevd mye av de seneste årene, blir utsatt til et annet år.
2. Noen av verdens største og beste utviklere kommer med nye storspill, og mange av de aller mest populære seriene vi har får oppfølgere i 2013.
3. Mest sannsynlig vil vi få masse ny informasjon om de nye konsollene til Microsoft og Sony, og kanskje til og med en lansering. Jeg holder meg for vane unna troen på høyere makter, men om det fins noen håper jeg virkelig de fikser en lansering for de nye konsollene neste år. Det er virkelig på tide, for det er ikke grenser for hvor stygt den altfor lange generasjonen har påvirket mediet. Aldri igjen, Sony og Microsoft, aldri igjen!

Personlig har jeg hele tiden trodd mest på en lansering for disse konsollene i starten av 2014, men vi skal absolutt ikke se bort ifra at Sony og Microsoft ønsker å rekke julesalget 2013. Jeg kan ikke legge skjul på at jeg så ønsker.

Angående punkt 1. og 2. er det knapt grenser for hvor mange storspill vi har foran oss neste år, og jeg tror er det ytterst få av oss som ikke har en haug med spill de ser frem til. Personlig må jeg tilbake til det fantastiske 2009 for å finne et år med så mange spill jeg ser frem til. Om 2013 skulle bli i nærheten av så bra som 2009, er jeg mer en nok fornøyd. Og hvem vet, med eventuelle konsolllanseringer kan det kanskje til og med bli bedre. Uansett, la oss se på de fem spillene jeg ser aller mest frem til i det tredje året i dette tiåret.

5. Company of Heroes 2
Endelig, endelig (!) kommer det et ordentlig RTS. I så mange år nå har jeg måtte ta takket med strategispill som skal prøve å gjøre alt så fancy og unikt som mulig (kanskje med unntak av StarCraft II, men det var heller ikke det samme). Og for all del, mange av dem har vært virkelig gode, men jeg legger ikke skjul på at jeg hele tiden har savnet et startegispill som Company of Heroes 2. Basebygging, administrering, og intense og nære bakkekamper. Ah, musikk for mine ører, og hvilket spill kunne vært bedre enn akkurat dette. Company of Heroes er tross alt et av tidenes aller beste strategispill. Jeg gleder meg!

4. GTA V
Helt ærlig likte jeg ikke forgjengeren. Jeg syns det var for seriøst, for liten "fun-factor", og byen var rett og slett bare kjedelig. Historien var heller ikke sånn veldig spennende. Da var det bare ekstra godt å høre at Rockstar nå i større grad går bort i fra alt dette, og ser heller tilbake på hva som gjorde San Andreas så bra. Av bildene jeg har sett ser byen så uendelig mye mer interessant ut enn Liberty City, og med nylig annonserte haier og ubåter kan jeg ikke annet enn å glede meg. Dette er bare tegn på hva vi har foran oss, og endelig står underholdningen i høysetet igjen. Jeg satser på en lansering i mai.

3. Rome II: Total War
Total War serien er kanskje den serien som vokser raskest på meg. Jeg hoppet inn i serien med Medievel 2, og etter det har jeg vært en megafan å regne. Ingen andre spill klarer å tilby det samme som disse spillene, og bare tanken på de gigantiske slagene med venner får spyttkjertlene mine til å gå i høygir. Jeg kan ikke vente med å slakte mine fiender meg hærer av elefanter! Og etter det fantastiske shogun 2, som jeg har spilt i flere hundre timer tilsammen, kan jeg virkelig ikke styre forventningene mine. Bare så synd det ikke kommer før sent i 2013.

2. The Last of Us
The Last of Us ja, hvor skal jeg begynne? Vel, bare det faktum at Naughty Dog står bak er nok til å få mine forventninger heist til himmels. Og det lille jeg har sett av spillet, for ikke snakke om hørt, lover kun godt. Noe av det jeg liker aller best med spillet er Naughty Dogs tolkning av Zombier. De har gått bort i fra den erketypiske zombien, og heller fokusert på noe som faktisk har tendenser til realisme. Jeg håper av hele mitt hjerte at historien blir ordentlig, og da mener jeg dyster, følelsesladet, intens og skummel, for det er virkelig det som vil avgjøre hvor godt dette spillet blir. Men kjenner jeg utvikleren rett, har jeg absolutt ingenting å frykte. Heller det rake motsatte. Kom mai du skjønne milde.

1. Ni no Kuni
Ni no Kuni er ikke bare det spillet jeg ser mest frem til i hele 2013, det er også det første spillet jeg kommer til å kjøpe neste år. Allerede 25. januar er det ute i butikkene, og jeg kan knapt vente. Jeg må innrømme at kanskje hovedgrunnen til min entusiasme for dette spillet har med nostalgi å gjøre. Spillet får meg rett og slett til å tenke på meg selv som liten der jeg satt og spilte spill som Kingdom Hearts og Final Fantasy. Hver gang jeg ser eller hører noe fra Ni no Kuni får jeg bare den samme herlige feelingen som jeg fikk da, og som jeg fremdeles får når jeg spiller et Kingdom Hearts-spill, og det kan ikke love noe annet enn godt. At selveste Studio Ghibli i tillegg er med i produksjonen gjør det hele bare enda bedre, og selvsagt har de med seg det jeg mener er verdens beste komponist, Joe Hisaishi. Jeg er noe redd for at forventningene mine er litt for høye, men jeg kan lite gjøre med dem. Dette gleder jeg mer rett og slett ekstremt mye til.

Så det var de fem spillene jeg ser aller mest frem til, og jeg må ærlig innrømme at å lage en slik liste var ikke akkurat lett. Store spill som Tomb Raider, Metro: Last Light, SimCity, Bioshock Infinite, Battlefield 4, Dark souls 2, South Park: The Stick of Truth og i det hele tatt mange flere måtte derfor utelates, og jeg tror det nesten i seg selv sier nok om hva vi har i vente. I tillegg til det kan jeg ikke annet enn å håpe på en utgivelse av Dayz, Kingodm Hearts 3 og The Last Guardian. Også håper jeg selvfølgelig at indie-bølgen fortsetter som den gjorde i år, for 2012 var virkelig et viktig år på det feltet. Det fins ikke grenser for hva man kan finne på i et indie-spill, og spill som Journey, Minecraft og Fez har virkelig vist hva man kan gjøre med slike spill. Det er bare å håpe at andre og større utviklere også blir bitt av denne innovasjonsbasillen, for da kan vi virkelig vente oss herlige spill i fremtiden.

Uansett, jeg lar det blir med det, og nå gjenstår det bare for meg å ønske dere alle et herlig nytt år. Nyt denne store dagen med dem du er aller mest glad i, for det er vel dem du aller helst vi ta skrittet inn i 2013 med? Og husk å ta vare på deres nærmeste i det kommende året. Hendelser og tragedier de senere årene har virkelig vist hvor mye kjærlighet og omtanke kan utrette, og at man plutselig kan miste dem man er glad i. Kan du utrette noe godt for andre, så er det din moralske plikt å så gjøre, mener nå jeg. Uansett,

GOD NYTT ÅR!!
Get ready for a better you
  • 0
Solid blogg!

Det blir spennende å se om 2013 tar igjen for 2012 for min del. Synes ikke det var et så bra spillår. For mange generiske spill, men noen lyspunkter selvfølgelig.

Regner forresten med at du mener GTA V?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
En fantastisk blogg! Du skriver veldig godt og likte budskapet du kom med på slutten der.

Skal laste ned Ni No Kuni demoen. Merkelig at jeg ikke har tatt meg tid til å gjøre det enda. Det ser fantastisk ut. Også er jeg helt enig med det du skriver om The Last Of Us. Håper Naughty Dog leverer en kjempegod historie. Noe jeg tror de klarer.

En god og engasjerende blogg!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
  • 192
  • 192
remote: Haha voops. Mente selvfølgelig det, fikset nå. Takk! Og enig angående 2012/2013, men må si jeg har trua!

albaga: Koselig å høre at du likte den. Og ja, du bør absolutt laste ned demoen. Selv satt jeg ikke med så mye igjen etter å ha spilt den, for den var litt for oppstykket i min mening, men man får i alle fall en smakebit. Og at den i alle fall ikke skuffet må da være et kvalitetstegn, i og med at forventningene mine er så høye som de er.
Get ready for a better you
  • 0
Dine tekster er så lette å lese. Flyter så godt!
Jeg ser også frem til Company of Heroes, The Last of Us og GTA sammen med troen på enda flere gode indie-spill. Jeg tror 2013 blir bedre enn 2012, spillmessig i det minste. Til tross for at 2012 har vist oss litt av noen perler.
Godt nyttår til deg og dine!
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Har ikke noen formeninger om 2013 blir et godt spill-år eller ikke, men synes de fleste år har mer enn nok av interessante spill. Satser derfor på at 2013 er intet unntak.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • 192
  • 192
Siterer Royality-indeed:
Til tross for at 2012 har vist oss litt av noen perler.


Personlig syns jeg det har vært hovedproblemet i 2012. Vært altfor få ordentlig perler.
Get ready for a better you
  • 0
Veldig bra blogg 192

Selv har jeg mange av disse spillene under lupen min og som jeg gleder meg til. Tror dette året kommer til å kicke skikkelig og det forundrer meg heller ikke at Battlefield 4 kommer til å bli lansert i slutten av året.

I tillegg til at Microsoft kommer med en ny konsoll noe jeg gleder meg stort til

For meg ser året ut til å bli veldig bra
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
  • 192
  • 192
Anbefaler forresten alle å se Level Up sin 2013-episode: http://www.vgtv.no/#!/video/59815/level-up-spesial-de-hotteste-sp
illene-i-2013


Mye spennende der!

Siterer Bernt Erik:
og det forundrer meg heller ikke at Battlefield 4 kommer til å bli lansert i slutten av året.


Jeg syns jeg til og med kan huske at de har sagt 2013.
Get ready for a better you
  • 0
Siterer 192:
Personlig syns jeg det har vært hovedproblemet i 2012. Vært altfor få ordentlig perler.


Ja, når jeg tenker meg om er det for meg bare Journey, Borderlands 2 og Sleeping Dogs som ble utgitt i 2012 som er verdt å nevne. Resten av tiden som ble gitt til spilling forrige år har jeg bare spilt spill utgitt i 2011 og tidligere. Jeg trodde først at spill som Xenoblade og To the Moon ble gitt ut tidlig i 2012 når de egentlig kom i 2011.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Jeg har stor tro på spillåret 2013. Bare det at Naughty Dog gir ut noe, er nok for meg. Men det er ikke bare TLoU jeg skal følge med på. I likhet med deg, er det nok Ni No Kuni som jeg ser mest frem til. Det ser bra ut. Noen andre spill som jeg synes ser spennende ut er GoW: Ascension, Tomb Raider, GTA V og Watch Dogs (hvis det kommer i 2013). Jeg håper også det kommer flere spesielle spill som Journey, The Unfinished Swan og Datura.

Jeg tror ikke at 2013 kommer til å måle seg med 2009 (UC2, Batman: Arkham Asylum, ACII, Borderlands etc.), men det er lov å håpe.

God blogg.
  • 0
Ut i fra det jeg har sett så langt ser jeg ikke frem til spillåret 2013. Utenom GTA V er det egentlig veldig få spill som interesserer meg nevneverdig. Det betyr kanskje at jeg kan spille noen av spillene jeg har gått glipp av opp gjennom årene?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg gleder meg til spill som GTA V, The Last of Us og Bioshock Infinite. Tror spillåret 2013 kommer til å bli godt, og det kanskje mest spennende blir å følge Microsoft og Sonys nye konsoller. God blogg!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!