Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

For bayonetta 1 var et spill med fantastisk historie og variert gameplay
:D <3<3<3
  • 0
Tydelig at du og resten av forumet er Sony-fanboys, men det er tross alt noe jeg har visst lenge. Gidder ikke engang å bite på denne provokative bloggen, ettersom jeg har servert deg mine argumenter gang på gang i høst, men det aldri har virket som om du har tatt de noe særlig i betraktning.

Hadde det ikke vært for de få Nintendo-ildsjelene som er igjen på forumet, så hadde jeg nok logga av for godt, også med denne brukeren.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Jompapa:
Tydelig at du og resten av forumet er Sony-fanboys, men det er tross alt noe jeg har visst lenge. Gidder ikke engang å bite på denne provokative bloggen, ettersom jeg har servert deg mine argumenter gang på gang i høst, men det aldri har virket som om du har tatt de noe særlig i betraktning.

Hadde det ikke vært for de få Nintendo-ildsjelene som er igjen på forumet, så hadde jeg nok logga av for godt, også med denne brukeren.


Tror nok du har misforstått kraftig, Jompapa. Jeg spiller - og setter pris - på alle konsoller, både stasjonære og bærbare, samt PC og tablets. Men det er også en del av jobben min å være kritisk når jeg mener det er berettiget. Jeg prøver å være så tydelig som mulig når jeg kritiserer ting, noe jeg synes å ha fått til i denne bloggen.

Det er derimot ingenting som tyder på at jeg er en Sony-fanboy. De slutningene kommer fra deg, og det er en ganske urimelig kritikk.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
I såfall skulle jeg likt å se deg analysere de to andre gigantene like kritisk for en gangs skyld. Sonys økonomi ligger nesten i ruiner. Hvorfor kommer du aldri med et kritisk ord mot Vitaen, en mye større flopp enn noe Nintendo har kommet med de siste ti årene, og som mangler spill både for kjernespillerne og "casual"-markedet.

For meg virker du som en noe trangsynt fanboy, men jeg skal innrømme at jeg nok er det selv. Jeg ber bare om at du innser det og prøver å reflektere litt mer over spillindustriens tilstand. Nintendo har faktisk levert ganske mange tredjepartsspill allerede etter seks uker, og flere er på horisonten. At du bedømmer Wii U etter seks uker er som republikanerne som i 2009 klagde på at Obama ikke hadde holdt løftene sine etter en uke i førersetet.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Håper virkelig at det vil komme noen flere tredjepartsspill til Wii U snart,grunnen til at jeg venter med og kjøpe en ny konsoll er p.g.a spilla som er tilgjengelige til den og selv om jeg liker Zelda spillene så skal det mer til enn ett nytt Zelda spill for og få meg til og kjøpe konsollen...
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Jompapa:
I såfall skulle jeg likt å se deg analysere de to andre gigantene like kritisk for en gangs skyld.


Kristian har allerede skrevet om EA og Valve. Tror nok Sony, Microsoft, Activision og Ubisoft skal under lupen de også.

Siterer Jompapa:
At du bedømmer Wii U etter seks uker er som republikanerne som i 2009 klagde på at Obama ikke hadde holdt løftene sine etter en uke i førersetet.


Det er ingen på GR-kontoret som har gitt opp Nintendo eller Wii U, og du har rett i at det fortsatt er tidlig. Personlig synes jeg likevel det er synd at konsollen nesten har blitt en støvsamler på bare seks uker. Jeg savner en grunn til å ville skru på den flunkende nye boksen, og jeg tror det er denne følelsen Kristian kjenner på også.

Sammenligningen mellom situasjonen Nintendo er i nå og situasjonen Sony og Microsoft var i da 360 og PS3 kom, er også god. Samtidig er konkurransen i spillbransjen mye tøffere nå enn for seks år siden. Sover man i timen blir man raskt overkjørt og jeg synes Nintendo kunne gjort mer for å tilpasse seg.

Presentasjonen av konsollen på E3-messen(e) er et godt eksempel på dette. Det var bare rot, og Nintendo kunne ha godt av å se på selskaper som Apple på dette området.

Personlig er jeg ikke særlig imponert av Vitaen heller, men det hører altså hjemme i en annen blogg.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Siterer Morten Bækkelund / GR®:
Kristian har allerede skrevet om EA og Valve. Tror nok Sony, Microsoft, Activision og Ubisoft skal under lupen de også.


Hver gang jeg kritiserer Kristian får jeg høre at han tenker å skrive noe som gjør at han virker litt mer reflekter og subjektiv, men det dukker aldri opp noe. Jeg blir rimelig irritert av å vente på blogger; eksempelvis den om hvorfor det kan være en god idé å kjøpe Wii U på lansering, den er det kanskje for sent med nå?

Det virker som om mange spillsider tror man enten må være anti- eller pro-Nintendo, eller andre spillselskap, for all del. Sannheten er at ei nettside eller en annen slags publikasjon som skriver om spill, kan prøve å være like objektiv som annen presse. Det er disse holdningene som gjør dagens spilljournalisme så amatørmessig og uproff som den er i dag. Spillpressen er på ingen måte i samme klasse som annen journalistikk, kanskje med unntak av Dagbladets kjendissider.

Inntil jeg ser Kristian aktivt kritisere Sony, det selskapet han aldri later til å ha noe vondt å si om, så vil jeg ikke anerkjenne GameReactor som en voksen aktør i journalistikken. Mange andre norske spillsider, spesielt Pressfire og Spill.no, gjør en mye bedre jobb med å komme med innhold og meninger alle lesere kan lese og kjenne seg igjen i. Selvfølgelig kan dere publisere innlegg og kommentarer som kritiserer, i dette tilfellet, Nintendo, men hvordan har det seg at det alltid er kritikk dere sparker i akkurat denne retningen?
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Samtlige plasser jeg ser har wii u på lager, kort tid etter lansering. Noe stemmer ikke her, til vanlig tar det enda lengre tid før det er normalt med 100+ på lager
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Siterer Jompapa:
Hver gang jeg kritiserer Kristian får jeg høre at han tenker å skrive noe som gjør at han virker litt mer reflekter og subjektiv, men det dukker aldri opp noe. Jeg blir rimelig irritert av å vente på blogger; eksempelvis den om hvorfor det kan være en god idé å kjøpe Wii U på lansering, den er det kanskje for sent med nå?

Det virker som om mange spillsider tror man enten må være anti- eller pro-Nintendo, eller andre spillselskap, for all del. Sannheten er at ei nettside eller en annen slags publikasjon som skriver om spill, kan prøve å være like objektiv som annen presse. Det er disse holdningene som gjør dagens spilljournalisme så amatørmessig og uproff som den er i dag. Spillpressen er på ingen måte i samme klasse som annen journalistikk, kanskje med unntak av Dagbladets kjendissider.

Inntil jeg ser Kristian aktivt kritisere Sony, det selskapet han aldri later til å ha noe vondt å si om, så vil jeg ikke anerkjenne GameReactor som en voksen aktør i journalistikken. Mange andre norske spillsider, spesielt Pressfire og Spill.no, gjør en mye bedre jobb med å komme med innhold og meninger alle lesere kan lese og kjenne seg igjen i. Selvfølgelig kan dere publisere innlegg og kommentarer som kritiserer, i dette tilfellet, Nintendo, men hvordan har det seg at det alltid er kritikk dere sparker i akkurat denne retningen?


Nintendo gjør mye rart, noe du ikke behøver å være et geni for å forstå. Så kritikken er også utrolig velplassert, spesielt når Nintendo kommer med en ny maskin som virker utrolig lite gjennomtenkt. Det er på slike ting at man trenger blogginnlegg som den Kristian kommer med her.

Du nevner også "presse" og "objektivitet". Du vet at dette er en personlig blogg? Så hvorfor skal ikke Kristian kunne utrykke seg akkurat som han vil om akkurat de emnene han ønsker å skrive om? Hele poenget med en blogg er at den skal være "friere" enn en kronikk eller artikkel.

Ser også at du slenger ut "Sony-fanboy" for å undergrave kritikken Kristian kommer med. Alle som er uenig med Nintendo kan jo ikke være annet en Sony-elskere, eller hva? Nintendo kan jo aldri gjøre feil, de er jo ufeilbarlige. Alt de gjør er jo det beste som finnes i hele verden.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Siterer remote:
Jeg er enig i noe, men ikke alt.

1. Tekniske vanskeligheter i port- og lanseringsspill er ikke uvanlig, spesielt når arkitekturen i Wii U er litt annerledes enn PS3 og 360. Dette går seg til.

2. Nintendo har flest og best eksklusiver til konsollene sine. Wii har flest gode eksklusiver i den forrige generasjonen, og jeg tviler på at det vil forandre seg.

3. 2013 er så vidt i gang, og Nintendo har flere spill i emninga som venter på å bli lansert. Tredjepartsstøtten kan likevel bli MYE bedre, selv om den er historisk god.

4. Alle andre konsoller ligner mer. Hvis man eier en gamer-pc, en Xbox, eller en Playstation, kan man fortsatt få utbytte av Nintendos konsoll i større grad enn om man f.eks. har en PS og en Xbox, fordi de har mindre eksklusiver og ekstrafeature.

Jeg stiller meg bak Remote her. Kritikken fra Kristian er ikke urimelig, men det er faktisk ikke engang to måneder siden konsollen ble lansert. En del av de kritiske argumentene (som f.eks. tredjepartsstøtten) vil jeg derfor holde litt igjen og heller komme tilbake til om ett års tid (jf Playstation Vita).
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Siterer Havok / GR®:
Det triste er at Nintendo _vet_ at de har fans som er lite kritisk til spillene de lager og maskinen de lanserer så lenge de får akkurat de tre tingene så er alt supert.


3 spill? Kan ikke huske at det var derfor jeg kjøpte Wii eller WIIU. Nei det er fordi Nintendo har et av de største spillbibliotekene hva ekslusiver angår på spillmarkedet. Noe jeg personlig kan se bare jeg sjekker spillhyllen min. Rundt 30 spill der de aller fleste er ekslusive titler er ingenting å le av.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Havok / GR®:
Citerer
Nintendo gjør mye rart, noe du ikke behøver å være et geni for å forstå. Så kritikken er også utrolig velplassert, spesielt når Nintendo kommer med en ny maskin som virker utrolig lite gjennomtenkt. Det er på slike ting at man trenger blogginnlegg som den Kristian kommer med her.

Du nevner også "presse" og "objektivitet". Du vet at dette er en personlig blogg? Så hvorfor skal ikke Kristian kunne utrykke seg akkurat som han vil om akkurat de emnene han ønsker å skrive om? Hele poenget med en blogg er at den skal være "friere" enn en kronikk eller artikkel.

Ser også at du slenger ut "Sony-fanboy" for å undergrave kritikken Kristian kommer med. Alle som er uenig med Nintendo kan jo ikke være annet en Sony-elskere, eller hva? Nintendo kan jo aldri gjøre feil, de er jo ufeilbarlige. Alt de gjør er jo det beste som finnes i hele verden.



Lite gjennom tenkt fra nintendo ? Trenger jeg å nevne red ring of death og yellow light of doom (ps3) ?
Vet ikke hva slags forventninger du har til Wii U, men at en ny konsoll skal få såpass mye kritikk, er urettferdig. Konsollen er helt ny og jeg er veldig fornøyd så langt.

Og du sier at nintendo gjør mye rart, som om det var en negativ ting ?
Det er selvsagt din mening, men jeg mener jo at nintendo er de eneste som prøver noe nytt istedenfor å presse et nytt grafikkort/prossesor i konsollen sin.


Dette er kanskje en blogg med frie meninger, men jeg ser ikke noe "reffsing" av hverken Sony, Microsoft eller PC platformen. Feks. Sony har floppet med Vita, men det blir aldri nevnt i en "blogg."
Derfor kan det være lett å mene at krittikken er urettferdig og veldig anti-Nintendo.


Men jeg Ville aldri sagt at Kristian er "Sony-fanboy," For det vet jeg at han ikke er.

Og det siste du skriver er utrolig åndssvakt.
Du trenger ikke å bli butthurt fordi remote mente at Kristian var en Sony fanboy. Det er det inntrykket han har, og hans mening.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Jeg fatter og begriper ikke hvordan etablerte spillnettsider enda ikke har forstått hvordan tredjepartspillene som hittil har kommet til Wii U har blitt laget.
Utviklerne har hatt Wii U'en i en vanvittig kort tid for de første launchspillene, og er da nærmest blitt en copy-paste versjon, noe som ikke er i nærheten av optimalt for en god spillopplevelse som utnytter den nye hardwaren optimalt.

Jeg kan forstå det med brukere som kommenterer her inne, som kanskje ikke har satt seg så godt inn i Nintendo-nyheter, da jeg selv ikke er veldig interessert i å lese om f.eks Xbox og Playstation.

Men har jeg fått med meg Wii U fakta og nyheter, er det vel å forvente at dere, og andre "journalister" i samme yrke også tar notis av dette?

Skjerpings...

Når utviklerne har fått lekt seg litt med Wii U, så er det mange artikler dere rett og slett skal få beklage dere for, for dette er veldig, veldig dårlig. Nå tenker jeg ikke på smakssaker, for den er grei, ikke alle trenger å like det samme. Men hold dere til fakta
  • 0
Takk til dere som har vært uenig med kommentaren, men likevel svart med en saklig tone - argumentasjonen har vært god. Dere vet hvem dere er...
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Siterer kokiri:
Lite gjennom tenkt fra nintendo ? Trenger jeg å nevne red ring of death og yellow light of doom (ps3) ?
Vet ikke hva slags forventninger du har til Wii U, men at en ny konsoll skal få såpass mye kritikk, er urettferdig. Konsollen er helt ny og jeg er veldig fornøyd så langt.

Og du sier at nintendo gjør mye rart, som om det var en negativ ting ?
Det er selvsagt din mening, men jeg mener jo at nintendo er de eneste som prøver noe nytt istedenfor å presse et nytt grafikkort/prossesor i konsollen sin.


Dette er kanskje en blogg med frie meninger, men jeg ser ikke noe "reffsing" av hverken Sony, Microsoft eller PC platformen. Feks. Sony har floppet med Vita, men det blir aldri nevnt i en "blogg."
Derfor kan det være lett å mene at krittikken er urettferdig og veldig anti-Nintendo.


Men jeg Ville aldri sagt at Kristian er "Sony-fanboy," For det vet jeg at han ikke er.

Og det siste du skriver er utrolig åndssvakt.
Du trenger ikke å bli butthurt fordi remote mente at Kristian var en Sony fanboy. Det er det inntrykket han har, og hans mening.


Hva har RoD og YLoD med at Nintendo gjør mye rart? Var ikke snakk om tekniske problemer i det jeg nevnte..

Nintendo har brukt 2011 og 2012 på å bygge opp forventingen til Wii U. Og når man da blir møtt med Wii 1.5, så har man lov til å være kritisk. Du er kanskje fornøyd, men du er dessverre ikke alle. Jeg er ikke fornøyd, og ut ifra bloggen til Kristian, er ikke han veldig fornøyd heller.

Ja, de gjør mye rart, og mye av det er negativt. Rart er ikke alltid en god ting. Eks. touchskjermen til Wii U er søppel, det er ikke multi-touch, og er ikke den mest presise som finnes, samt dårlig batterilevetid og klumpete. Når det kommer til kraft burde en konsoll sluppet i 2012 nå opp til 7 år gamle konsoller, noe Wii U ikke gjør.

Du nevner grafikkort og prosessor som om det er negative ting å forbedre. Kraftigere prosessor betyr blant annet bedre fysikk og bedre AI (kunstig intelligens). To felt Som nok blir fokuset for både Microsoft og Sony i neste generasjon.

Når det kommer til å være kritisk, behøver du ikke se lengre enn bloggene til de forskjellige i redaksjonen. Det er nok refsing av utrolig mange ting. Ingen sa det var "anti" når vi kritiserte slutten i ME3 (som jeg personlig syns var kul), eller når vi kritiserte Blizzard for always-online i Diablo 3, eller hva med UbiSofts DRM, eller EAs Origin.

Det er lett å slenge rundt at vi er anti-Nintendo, når man velger å se bort i fra alt det vi faktisk kritiserer utenom Nintendo.

Det er også flott at du mener jeg er "butthurt". Setter virkelig prikken over "i"-en i ditt svar til mitt innlegg. ;)
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Siterer stromstans:
Citerer Maabren terke synspunkt, men akk så venta. Flott artikkel!

Er mest skuffa over rævva hardware. Når Wii U ikkje greie å holde tritt med Xbox360 og PS3 er liksom Nintendo skuta i ferd med å synke for min del.

Wii U holder lett tritt med 360 og PS3, men annen arkitektur gjør at det fungerer ellers dårlig å bare klippe og lime kode over fra 360- og PS3-versjonene. Eksempelvis sliter både Batman og Mass Effect 3 litt med bildeoppdateringen, og begge disse ble bare lempet over av små studioer som ikke hadde noe med originalutvikleren å gjøre. Assassin's Creed 3 derimot ble portet over internt og er fullstendig på linje med de andre versjonene.

Feil, svak cpu på Wii U er grunnen til at Batman og Mass Effect sliter i Wii U-utgaven. Wii U-utgaven av AC3 holder nesten tritt med PS3 og Xbox360. På snitt har Wii U lavere FPS enn di andre 2 konsollane. Spesiellt travle områder med mange folk gir bare 25FPS mot di andre 2 konsollane som greie 30FPS.

Poenget er at Nintendo kunne putta i litt sterkare hardware slik at tredjeparts-utviklere hadde sett at denne konsollen kunne di utvikla spill til i mange år framover. Det som nå skjer er at Sony og Microsoft må ta eit hopp opp til PC-kvaliteten for å forsatt være med på sirkus, mens Nintendo bare har skaffa seg ein liten tur inn i manesjen og blir dytta ut att før forestillinga byrjar.
  • 0
Veldig bra blogg Kristian og som skaper en god del diskusjon. Selv er jeg meget godt fornøyd med Wii U, men så stiller jeg meg i en annen rekke med tanke på at jeg er "familiefar" og som gjerne vil at barna mine skal spille Nintendo Land, New Super Mario Bros U pluss andre "partyspill". Hele familien har hatt utrolig mye glede av Wii U grunnet nettopp at vi kan spille så og si alle sammen og det samtidig. Ingen annen konsoll gir oss denne muligheten og det kaller jeg sosial spilling på høyt plan.

At det vil kommer flere spill til Wii U er jeg bra sikker på og Nintendo kommer nok til å kjæle godt med sin nye konsoll, spørsmålet er bare når. Jeg forventet heller ikke at Nintendo skulle konkurrere så mye med Sony og Microsoft heller, for det var aldri målet deres fra starten da Wii kom.

Det som er viktig å se på er målgruppen de forskjellige selskapene retter seg mot. Det jeg var redd for før Wii U kom på markedet, var at den kanskje ville bli altfor hardcore slik at den ikke rettet seg mot barne og familiemarkedet slik Wii maskinen gjorde, men heldigvis tok jeg feil. I mine øyne er Wii U en veldig bra familiemaskin samt at med gamepaden kan det faktisk komme en del spennende spill i månedene som kommer som utnytter den.

Det kommer flere store spillmesser i år hvor jeg tror Nintendo kommer til å bite litt i fra seg. At maskinen har solgt såpass bra er også en tillitserklæring i mine øyne og noe som forhåpentligvis vil sørge for flere store og gode spill fra både Nintendo selv og tredjepartsutviklere.

Som sant skal sies, så er jeg også like glad i både Xbox 360 og Playstation 3 på lik linje som jeg spiller en del på min PS Vita, 3DS og iPad. Alle konsoller har sine fordeler og bakdeler, men det er opp til oss gamere å la oss bli fristet til å kjøpe om det er Xbox 360, Playstation 3 eller Wii U, alt etter hva vi skal "bruke" konsollen til.

En veldig bra blogg Kristian og jeg skjønner også godt din frustrasjon over "manglende" informasjon om kommende titler til Wii U. For du har ikke barn ennå og vet ikke hva en familie som min setter pris på når vi samles og spiller sammen. Da skal det være såpass enkelt at min fireårige datter som min 14 årige datter skal kunne kose seg med spilling.

Alle spillselskaper har sine målgrupper å nå og det er jeg bra sikker på at Nintendo vet og hvor de skal pushe, nemlig sitt store "familie"-marked, samt kjøre ut noen spill til far når barna har gått og lagt seg.

Takk for god blogg Kristian
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Skjønner ikke hvordan Red Ring/Yellow Light of Death forsvarer problemer med nye konsoller. Enten det står Nintendo, Sony eller Microsoft på den nye maskinen. Hvis jeg kjøper en ny bil forventer jeg at den er i tipp topp stand, selv om det er blit solgt biler med produksjonsfeil tidligere.

Vi kan rett og slett ikke jenke så mye på kravene våre. For meg er det en selvfølge at de nye konsollene blir frie for slike store maskinvarefeil, og tilbudet bør kunne måle seg med det konkurrentene har på lager.

Spillbiblioteket vil naturligvis være større på de eldre plattformene, men de nye lanseringene burde være på høyde. Alternativet er å satse på noe helt annet slik Nintendo har gjort, men man er fortsatt avhengig av å engasjere publikum.

Gjør man ikke det fortjener man kritikk, og det gjelder helt uavhengig av hvilket selskap som står bak.

Etter min mening fortjener Sony kritikk for PS Vita-lanseringen, Microsoft for den lave gjennomsnittskvaliteten på Kinect-spill, og Nintendo for 3DS-lanseringen og i litt mindre grad Wii U-lanseringen.

Det er imidlertid ikke for sent å endre ting for noen av partene. Det er 3DS et glimrende eksempel på.
Tidligere redaksjonssjef hos Gamereactor Norge
  • 0
Jeg tror det er litt tidlig å si noe, men jeg tror ikke at en skal forvente for mye av Nintendo utover de gode spillene som vil utvikles fra deres egne rekker.

Ikke dermed sagt at det bare vil være Mario og Zelda å glede seg til. WiiU vil sikkert, i likhet med Wii, få et respektabelt bibliotek av andre spill, både første- og tredjepart. Samtidig som jeg heller ikke denne gangen tror noen skal forvente en valfart fra de store utgiverhusene over til Nintendo sin nye plattform.

Nå tror jeg heller ikke det er i de spillene som typisk får hovedoppslag i spillpressen, at Nintendo sin fordel ligger, ikke ut fra min oppfatning fra den siste generasjonen.

På en side har en selvsagt de sagnomsuste partyspillene som ingen liker å identifisere seg med, men Wii har og en rekke spill i andre sjangere som ikke stiller så sterkt på PS3/360, hovedsakelig tradisjonelle plattformspill, men Wii har og holdt liv i endel mer nisjesjangere.
Med spill som Xenoblade, The last story, Little kings story, Zack and Wiki, Silent Hill: SM, No more heroes, deadly creatures, another code R, Pandoras Tower for å nevne noen.

Det kan jo være spennende å forhøre seg om hvor mange av disse spillene den jevne spilljournalist eller teknologiskribent har spilt.


Det er mange gode spill som drukner i pressens stadige kamp for å peke på den neste store tingen, og som når de ikke finner den, faller tilbake på action og sexy grafikk. Spill som ikke står ut på en spesiell måte, hverken har kunstalibi eller grafikkalibi, ja som kanskje til og med virker en smule gammeldagse, men som likevel i høyeste grad kan være noe helt spesielt.

Bloggen spør om vi skal leve på Pikmin, ja hvorfor ikke?
This is great banter, it really is.
  • 0
Jeg mener det er litt for tidlig til å kritisere Nintendo for slapp tredjepartsstøtte, men om man ser å støtten akkurat nå er den veldig dårlig.

Jeg har akkurat nå fra litt til ingen interesse for en Wii U. Maskinen og hele greia ser knallbra ut, men den har ikke nok interessante spill til å få meg interessert i den. De fleste tredjepasrtsspill som allerede er utgitt er flere måneder gamel og kom ut til PC, PS3 og X360 for lenge siden. Jeg har lyst på en killer-tittel. Mario, Zelda, Metroid er ikke nok for meg. Har faktisk aldri vært særlig stor fan av verken Zelda eller Metroid.

Mario elsker jeg, men Mario er ikke nok for å få meg til å kjøpe maskinen. Trenger noe mer, prikken over I-en for å bli interessert i maskinen. Wii U har rett og slett ingen interessante spill og til nå har det vært en liten død-periode når det kommer til Wii U spill.

En annen ting som jeg leste på NeoGaf for en stund siden er at ingen tredjepartsspill har funket helt som har blitt lansert. Alle tredjepartsspill har hatt noen form for problemer. Og 4A Games vil blant annet ikke lage Metro: Last Light fordi de mener prosessoren er for dårlig, og den kommentaren satte mange andre spillutviklere seg enig i.

Jeg venter med å kjøpe meg Wii U til et eksklusivt spill blir annonsert som får meg til å hoppe i taket og skrike "MÅ HA!". Du kan si det som at det må være et spill som jeg har like mye list på som Half-Life 3. Men til nå har jeg ikke vært i nærheten av den følelsen.
  • 0
Jeg synes ikke redaksjonen kan stikke under en stol alt det Jompapa og Kokiri sier. Selv om det er veldig polemisk, er det strukturer i det som for meg var ganske treffende.

Man har all rett til å kritisere en konsoll, men da blir den manglende kritikken i andre leirer mer påfallende.

Jeg er også enig i mye av det Fanzypanzy sier. Man må faktisk eie en Nintendo-konsoll for å få en Nintendo-opplevelse. Resten er en eneste stor smørje man kan få tilgang til uansett hva man måtte eie.

Denne bloggen hadde tatt seg bedre ut med flere nyanser.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg synes ikke redaksjonen kan stikke under en stol alt det Jompapa og Kokiri sier. Selv om det er veldig polemisk, er det strukturer i det som for meg var ganske treffende.

Man har all rett til å kritisere en konsoll, men da blir den manglende kritikken i andre leirer mer påfallende.

Jeg er også enig i mye av det Fanzypanzy sier. Man må faktisk eie en Nintendo-konsoll for å få en Nintendo-opplevelse. Resten er en eneste stor smørje man kan få tilgang til uansett hva man måtte eie.

Denne bloggen hadde tatt seg bedre ut med flere nyanser.


Hvorfor er resten "en eneste stor smørje"? Er veldig nysgjerrig på hva du mener med dette.

Vil også si at man har rett til å kritisere, uavhengig av hva man har sagt/sier om andre ting, så lenge man gjør det konstruktivt.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
En veldig god blogg Kristian. Selv forstår jeg godt hva du vil frem til. Og kanskje er det litt tidlig etter min mening. Uansett, har alltid konsoller vært kraftigere, fra den forrige generasjonen. WiiU må jeg si meg litt enig, den kunne kanskje vært kraftigere, en syv år gamle konsoller... Men dette ville jeg si er en smak sak. At tredjeparts titler vil, forbedre seg med tid, har jeg stor tro på.

En annen ting er jo pris. Hvor mye forventer alle at en konsoll skal koste? Hva burde den koste? PS3 hadde en stor prislapp da den kom. (Om jeg ikke husker feil) For mange hadde den også få titler til å begynne med.

Om jeg skal si litt om hvorfor, jeg har en PS3 den dag idag, så var det et spill som ga meg lysten til å eie en PS3.

Da jeg var kanskje rundt syv, åtte år gammel. Så jeg en reklame av R&C TOD på TV. Så fort jeg så, det sto "Ute nå" og "Bare på PS3" hadde jeg et desperat, behov for konsollen. Det var ikke mye annet, av spill da. Men så var jeg ganske liten. Etter å ha spilt PS2 spillene, hadde sony klart å gjøre meg til en Playstation elsker. (Er ingen fanboy)

Poenget er at jeg elsket det, og tenkte ikke over tredjeparts spill, egentlig. Så var jeg liten også da. Men det faktum at spillinteressen økte over andre mer voldelige spill. Som ikke var PS3 only.

Men jeg er enig. De kunne klart å få frem flere titler, til konsollen (tredjeparts) slik som Sony gjorde med PS2. (Leste det et sted) Hva GameCube og Xbox angår vet jeg ikke. Men så tror jeg mange utviklere ikke tør å satse helt på WiiU. Crytek er et godt eksempel.

Ellers har jeg ikke stort mer å si. men jeg tror de trenger litt mer tid. Og timingen burde kanskje vært litt bedre. Særlig nå som stor titlene kommer, i år. Men det var en god blogg, som jeg likte å lese.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Siterer remote:
Jeg synes ikke redaksjonen kan stikke under en stol alt det Jompapa og Kokiri sier. Selv om det er veldig polemisk, er det strukturer i det som for meg var ganske treffende.

Man har all rett til å kritisere en konsoll, men da blir den manglende kritikken i andre leirer mer påfallende.

Jeg er også enig i mye av det Fanzypanzy sier. Man må faktisk eie en Nintendo-konsoll for å få en Nintendo-opplevelse. Resten er en eneste stor smørje man kan få tilgang til uansett hva man måtte eie.

Denne bloggen hadde tatt seg bedre ut med flere nyanser.


På samme måte som jeg kritiserer Nintendo nå, har jeg også kritisert Microsoft for mindre fokus på eksklusive titler de siste årene, i tillegg til Kinect og bevegelsesspilling.

Sony har fått kritikk for å lekke sensitive detaljer da de ble hacket, svak onlinetjeneste og PS Move. Både i magasinet og på nett.

Så her er ingen forskjellsbehandlet.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Siterer Havok / GR®:
Citerer kokiri:Lite

Hva har RoD og YLoD med at Nintendo gjør mye rart? Var ikke snakk om tekniske problemer i det jeg nevnte..

Nintendo har brukt 2011 og 2012 på å bygge opp forventingen til Wii U. Og når man da blir møtt med Wii 1.5, så har man lov til å være kritisk. Du er kanskje fornøyd, men du er dessverre ikke alle. Jeg er ikke fornøyd, og ut ifra bloggen til Kristian, er ikke han veldig fornøyd heller.

Ja, de gjør mye rart, og mye av det er negativt. Rart er ikke alltid en god ting. Eks. touchskjermen til Wii U er søppel, det er ikke multi-touch, og er ikke den mest presise som finnes, samt dårlig batterilevetid og klumpete. Når det kommer til kraft burde en konsoll sluppet i 2012 nå opp til 7 år gamle konsoller, noe Wii U ikke gjør.

Du nevner grafikkort og prosessor som om det er negative ting å forbedre. Kraftigere prosessor betyr blant annet bedre fysikk og bedre AI (kunstig intelligens). To felt Som nok blir fokuset for både Microsoft og Sony i neste generasjon.

Når det kommer til å være kritisk, behøver du ikke se lengre enn bloggene til de forskjellige i redaksjonen. Det er nok refsing av utrolig mange ting. Ingen sa det var "anti" når vi kritiserte slutten i ME3 (som jeg personlig syns var kul), eller når vi kritiserte Blizzard for always-online i Diablo 3, eller hva med UbiSofts DRM, eller EAs Origin.

Det er lett å slenge rundt at vi er anti-Nintendo, når man velger å se bort i fra alt det vi faktisk kritiserer utenom Nintendo.

Det er også flott at du mener jeg er "butthurt". Setter virkelig prikken over "i"-en i ditt svar til mitt innlegg. ;)



RROD og Ylod har ingenting med det tekniske å gjøre nei.
Men jeg nevnte som et eksempel på lite gjennomtenkte lanseringer. Det er en måte å si at man kan forvente mye problemer ved lansering.
Og der er ikke nintendo den eneste syndebukken.

At Wii U er Wii 1,5 får bare være din mening, jeg mener at den er en verdig oppfølger og hvis man går inn i Miiverse og begynner å lese hva community'n syns om Wii U, så ser man fort at mange er fornøyde. Jeg gleder med til E3 i år for å se hvilken spill som kommer på den.


Og jeg kan være enig med et par ting om Gamepad'en! Den har ikke verdens batteri, men jeg har lest at man muligens kjøpt et alternativ i nærmeste framtid, som kan øke kapasiteten.
Og jeg savner multitouch må jeg innrømme, men jeg mener at det ikke blir spessielt nødvendig for framtidige spill.

derimot syns den sitter ganske komfortabelt i hendene.


Jeg vet at det ikke er "bare" reffsing av nintendo, men syns det blir litt for mye når man lager slik blogg etter bare 6+ uker med Wii U. Den fortjener litt mer tid på seg før man dømmer mener nå jeg. Har ingenting imot hverken denne bloggen, Kristian eller deg.

"Butthurt" kommentaren skrev jeg fordi det var en litt spydig kommentar mot slutten (nintendo gjør aldri feil/liker man ikke nintendo er man Sony-elsker osv...)
Ihvertfall når du har gode nok argumenter fra før av, da er det ikke nødvendig å være så offensiv.





PS: har skrivd alt på en iPhone, så en del skrivefeil kan forekomme.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!