Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Alle vet at det er vanskelig å få åpnet hvelv som er lukket. Det er dessverre ikke så enkelt som å ta frem stetoskopet og prøve seg frem, ei heller å ta frem dynamitten. For hva gjør man dersom det man ønsker befinner seg i et hvelv som ikke eksisterer fysisk? Det er det store spørsmålet.

For min del gikk det plutselig opp for meg her om dagen. Det er så mange jeg ikke har fått tak i, og snart stenges de inne i hvelvet. Og det betyr at min neste sjanse kommer om 10+ år. Det er litt lenge å vente. Selv for tålmodige sjeler som meg selv. Så det var rett og slett bare å bite i det sure eplet.

Er det en ting markedet har lært, så er det at enkelte ting ikke synker i verdi. Spesielt ikke hvis man vil ha den norske versjonen. Spesielt ikke hvis man vil ha et nytt eksemplar av den norske versjonen. Heller det motsatte.

Og hva kan man egentlig gjøre? Man må bare finne frem bankkortet, med mindre man i likhet med meg (dessverre?) kan kortnummer i hodet. Og så får man si noen hyggelige ord til seg selv mens man merker pengene forsvinner ut av kontoen. Prøve å overtale seg selv om at det er en investering for fremtiden. Noe man kan få glede av i flere generasjoner (nei bestemor, jeg er fortsatt ikke blitt verpesyk) fremover.

Så nå er det bare å glede seg til pakkene kommer i posten. Til dere som fortsatt lurer, så er det Disneys klassikere på blu-ray jeg snakker om. De som kun er på markedet i et år +/- noen måneder.

Så nå har jeg bestilt meg Dumbo og Bambi, Tornerose og Lady og Landstykeren, Peter Pan og Askepott, Snehvit og de syv dvergene, Pocahontas og Prinsessen og Frosken. Til en alt for høy sum.

Samtidig som jeg gleder meg til Aladdin, Den lille havfruen og Herkules også kommer på BD. Og Ringeren i Notre Dame og Sjørøverplaneten, og alle de andre. Det lages ikke slike filmer lenger dessverre.

For det er noe med Disney som ikke kan beskrives. Noe som kun kan oppleves. Og som er en like kraftig opplevelse om man er 5 år eller 24. Og slike opplevelser er det verd å betale for! For jeg vil ikke risikere at de havner i hvelvet igjen uten at jeg har de!

Og er dere fortsatt i tvil, trykk på linkene under, så skal jeg love dere at bankkortene deres kommer til å brenne i lomma!


Den lille havfruen - http://www.youtube.com/watch?v=scnAL5yT-38
Bambi - http://www.youtube.com/watch?v=8RabnWiEryQ
Askepott - http://www.youtube.com/watch?v=Du9A-A_9OT0
Peter Pan - http://www.youtube.com/watch?v=1R7VCHlzPMo
Løvens Konge - http://www.youtube.com/watch?v=jeX5csY389U
Pocahontas - http://www.youtube.com/watch?v=mcGJDcPVZfs
Skjønnheten og Udyret - http://www.youtube.com/watch?v=TlaQn22GHCY
Ja, det er meg.
  • 0
Aldri likt Disney noe særlig, verken når jeg var liten eller nå. Så står glatt over et slikt kjøp.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Aldri likt Disney noe særlig, verken når jeg var liten eller nå. Så står glatt over et slikt kjøp.


Hva i helvete er galt med deg
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Liker Disney filmene men har kun Tornerose og Den Lille Havfruen på dvd som jeg kan komme på.Da jeg har sett flesteparten av filmene som er kommet ut så sier jeg meg fornøyd med det da lommeboka og bankkontoen nå er stengt for større pengeuttak denne måneden p.g.a regninger.

Du får kose deg med klassikerne dine Strife_Cloud!
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Predator:
Citerer Kakashi sensei:Aldri likt Disney noe særlig, verken når jeg var liten eller nå. Så står glatt over et slikt kjøp.

Hva i helvete er galt med deg


Det som er galt med han er at han har egne meninger.

Bravo Kakashi sensei.

PS: Jeg prøver ikke å være sarkastiskt her.
Jeg mener det jeg sier.
  • 0
Siterer Lodium:
Det som er galt med han er at han har egne meninger.

Bravo Kakashi sensei.

PS: Jeg prøver ikke å være sarkastiskt her.
Jeg mener det jeg sier.


Psssh
Egne meninger er oppskrytt.
Alle liker disney klassikere og dermed basta.
  • 0
Jeg elsker Disney, og har selv gått til anskaffelse av alle utgivelsene på Bluray så langt
Relanseringen av Løvenes Konge på Bluray er det eneste jeg har anmeldt som har fått full pott.
  • 0
Er selv stor fan av klassiske Disney-filmer og familien Sandnes har mange filmer i samlingen sin
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Har hørt at flere folk kjøper Disney-filmer i hopetall for å ha til de får barn. Kanskje bør jeg gjøre det samme? En barndom uten Disney-filmene er ingen barndom verdig!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Kommer Disney-filmene til å gå ut av produksjon eller hva skjer? Jeg har samtlige av dem på DVD, men blir nervøs når du sier at "hvelvet stenges".
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Elsker Disney filmer. Disney var en stor del av barndommen min. Det var de eneste filmene jeg virkelig likte og elsket å se på. Spesielt Ope Brumm var en stor favoritt. Magisk opplevelser, det skal være sikkert. Kanskje derfor jeg liker Kingdom Hearts også?

En ting er sikkert. Du har gjort et utrolig godt kjøp! Visste ikke en engang at den var ute. Dette må jeg absolutt vurdere. Takk for en god blogg!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Predator:
Kommer Disney-filmene til å gå ut av produksjon eller hva skjer?

Disney lanserer filmene sine på hjemmemarkedet med jevne mellomrom på ca 10 år. Feks Løvenes Konge kom på VHS i 95, DVD i 03 og BD i 12. De er på markedet i litt over et år, før de trekkes fra markedet i ca 10 år.

Snehvit er allerede sendt tilbake til hvelvet, og er nesten umulig å få tak i lenger. Fant et eksemplar til 600,- igår som jeg slo til på.

Samme med Skjønnheten og Udyret og Bambi. De er også sendt til hvelvet. Og Pinocchio.

Løvens Konge forsvinner 30 april i år.

Så vil du ha noen filmer, bør du slå til ASAP!
Ja, det er meg.
  • 0
Betviler ikke at de er gode klassikere, men har aldri vært interessert i noe av det Disney lager.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Meh, jeg gidder ikke kjøpe de. Er ikke så hypp på å se de igjen. Forøvrig kan jeg si meg enig i at Disney har tapt seg en hel del i nyere år.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Disney filmene ligger nærme hjerteroten ja. Syns virkelig det kunne lagt en stor samling av alle det gode gamle Disney-filmene på Blueray til en gunstig pris. Blir veldig dyrt å kjøpe en å en film, men totalt verdt det. Tror kanskje jeg også må investere i noe sånt slik at hvelvet mitt heller ikke lukker seg
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Siterer Strife_Cloud:
Disney lanserer filmene sine på hjemmemarkedet med jevne mellomrom på ca 10 år. Feks Løvenes Konge kom på VHS i 95, DVD i 03 og BD i 12. De er på markedet i litt over et år, før de trekkes fra markedet i ca 10 år.


Hva i helvete er det for en filosofi? Bevisst hindre folk å kjøpe filmene sine etter en viss tidsperiode? Jeg kan alltids kjøpe filmene fra amazon, men jeg MÅ ha norsk tale på Disney-filmer, det blir ikke det samme uten. Nå må jeg bare gjøre mitt beste for å spore opp brukte utgaver av Snehvit og få kjøpt inn de jeg elsker mest på BR før tiden er ute. For noe bullshit.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jøss. Er Disney så populært!?!

Må le litt. Har sett en disneyfilm i mitt liv... En hel film altså (to gode venner). Dritlenge siden, og det var kun fordi at jeg VIRKELIG ville på kino den søndagen. (Kinoen viste filmer kun på søndager...ja, så lenge siden er det).
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Det hadde tatt seg ut om du ble verpesyk :p
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Det hadde tatt seg ut om du ble verpesyk :p

Det hadde vært litt av et syn ;)
Ja, det er meg.
  • 0
Siterer Strife_Cloud:
Citerer Archana et hadde tatt seg ut om du ble verpesyk :p
Det hadde vært litt av et syn ;)


I'd pay to see that!
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
</quote>
Siterer Archana:
I'd pay to see that!

Da må du betale mye!
Ja, det er meg.
  • 0
Siterer Predator:
Citerer Kakashi sensei:Aldri likt Disney noe særlig, verken når jeg var liten eller nå. Så står glatt over et slikt kjøp.

Hva i helvete er galt med deg


Mye, men ser ikke hva Disney har å gjøre med det.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Citerer Predator:Citerer Kakashi sensei:Aldri likt Disney noe særlig, verken når jeg var liten eller nå. Så står glatt over et slikt kjøp.

Hva i helvete er galt med deg

Mye, men ser ikke hva Disney har å gjøre med det.


Masse rare folk her
som blir helt rabiat når man angriper/mener noe om ting i negativ forstand flest liker.

Jeg føler med deg.

Alle skal vel helst hoppe i rosa hoppeslott og ta verandre i hendene og synge barn av regnbuen hele tiden.

For ett trist liv det hadde blitt.....
  • 0
Mitt inntrykk av Disney sine "helaftens" animasjonsfilmer har alltid vært litt så som så. Det er noe med det at handlingen rett som det er blir avbrutt av anfall med sang og dans som alltid blir litt for mye "cringeworthy" for min del, alltid følt det slik.

Men jeg liker de tradisjonelle animasjonsfilmene med Donald og co. veldig godt. utrolig fantasifulle animasjoner, og ingen håpløse sanger, bare litt dialog, og masse klassisk bakgrunnsmusikk.

Ikke dermed sagt at de lengre animasjonsfilmene ikke er et fantastisk håndverk, men handling og moralen de prøver å presse igjennom takler jeg ikke.
This is great banter, it really is.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!