Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Svaret på den forrige oppgaven var (selvfølgelig) interagere og episke. Deltakelsen var moderat (og når jeg skriver moderat, så mener jeg katastrofal), men det betyr ikke at jeg velger en ny oppgavetype til dagens konkuranse. Jeg er ingenting om ikke sta...

Derfor ruller jeg videre med en ny tekst. Vennligst finn feilene (for det er flere enn én):

...spillet er utvilsomt stappfult av potensiale. Ihvertfall ifølge vår anmelder...

I dagens premiepott ligger racingspillene F1 2012, Dirt: Showdown og Ridge Racer: Unbounded.

Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
«Stappfullt» skrives med to L-er, og «I hvert fall» skrives i tre ord. Det er det jeg ser nå, og om jeg ikke ser alt, gjør jeg det med vilje.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
...og om jeg ikke ser alt, gjør jeg det med vilje.


Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Mitt svar:
Stappfullt
Potensial
I hvert fall

Som remote sier, mangler stappfullt en L.

Potensiale skal vel skrives uten e på slutten, hvertfall slik jeg ser det står skrevet ved definisjonen av ordet.

Siterer remote:
og «I hvert fall» skrives i tre ord.


Virkelig?
Som Tønsbergenser sier jeg "ihvertfall" som et ord og det hender jeg skriver det på samme måte.
Men jeg trodde det bare skulle deles opp til
"I hvertfall".
Jeg tror også jeg hadde sløyfet I'en i denne sammenheng.

Jaja... da har jeg lært noe nytt jeg aldri kommer til å huske
  • 0
"Stappfult" er en feilstavelse og "ihvertfall" skal deles opp i tre ord.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Som Tønsbergenser sier jeg "ihvertfall" som et ord og det hender jeg skriver det på samme måte.


Det er en vanlig samskrivingsfeil, og den er lett å begå i og med at man sier det i ett ord. Det er imidlertid ikke noen stor feil, for skriftspråket forandrer seg etter talen, så det er mulig at det vil bli lov en vakker dag.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Sier meg enig med LesMiserable og remote. "Stappfult" manglet en L og "ihvertfall" har jeg alltid delet opp.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Genialt tiltak Tor Erik
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Stappfult= stappfullt
Ihvertfall= i hvert fall
Potensiale= potensial
Er ikke helt sikker med den siste..
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
"Uttrykk som begynner med av, for, i, med, om, over, på og til, skriver vi ofte med to ord (særskriving)."

Hvorfor angriper så alle "I hvert fall" og gir blaffen i det påfølgende "ifølge"?
Btw: Det ble et dundrende underskudd sist Norge var vertsnasjon for sykkel-VM...
  • 0
Siterer Luovtak:
Hvorfor angriper så alle "I hvert fall" og gir blaffen i det påfølgende "ifølge"?


Fordi i følge og ifølge har forskjellig betydning.
  • 0
Stappult = stappfullt

Ihvertfall = I hvert fall

Potensiale = potensial

Håper jeg vinner
u mad bro?
  • 0
Kommentarfeltet er fortsatt åpent for besvarelser. Stopper konkurransen i morgen (torsdag) klokken 12.00. Så langt teller jeg tre riktige svar.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Stappfult = stappfullt

Ihvertfall = I hvert fall

Potensiale = potensial
  • 0
Har trukket en vinner, og bilspillene sendes til PartyDude666 aka Gamingisforlife.

Gratulerer!
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Siterer Tor Erik / GR®:
Har trukket en vinner, og bilspillene sendes til PartyDude666 aka Gamingisforlife.

Gratulerer!

Takker og bukker
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!