Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er uforskammet lenge siden jeg blogget sist, så med samvittighetsnag tenkte jeg at jeg kunne skrive en tulleblogg for en gangs skyld. Det er viktig å være alvorlig og seriøs, men det er like viktig å være en real knekt. Akkurat som lys ikke kan eksistere uten mørke, kan heller ikke dødsens alvor settes i perspektiv før man slår an en grisete vits om ekskrementer (fint ord for bæsj).

Jeg vil også vie litt plass til å kommentere hvilket uttrykk profilbildet mitt gir. Det er en veldig seriøs mann i trettiårene fra 1800-tallet med en leken bart. Det skal man ikke kødde med. Det gir muligens mer syrlighet til mine overlegent tørre vitser, og kanskje noe schizofrent. Det er jo resten av verden også, så den kan skylde på seg selv.

Med dette kan dere i tillegg lære leksen om at man ikke skal skue hunden på hårene. Å formidle det ser jeg på som meningen med livet mitt. Uansett hvor tørr, skummel og trist en mann kan se ut på et bilde, betyr ikke det at vedkommende kan ta seg en trall i lystig lag når ingen ser på. Sånn, nå er det sagt.

Et slikt profilbilde gir også faglig tyngde som moderator. På moderatorskolen trodde alle at jeg var seriøs. Alt jeg sa ble tillagt stor vekt. Det skulle for øvrig bare mangle, i og med at jeg er en fornuftig og stødig fyr med sans for prim og nødrim. Det finnes ikke noe som heter moderatorskole, forresten, men det hadde i alle fall vært et utrivelig sted hvor man lærer å sparke mennesker i skrotum. Det ville jeg vært en motstander av.

La meg gli temaet fra de edlere deler til litteraturens edlere deler, nemlig mannen på profilbildet. Det er amerikaneren Edgar Allan Poe. Han så trist ut på alle bilder, og han hadde god grunn til å se trist ut fordi han levde et halvjævlig liv. På den måten burde han ikke være et forbilde for noen, men han er i alle fall mitt profilbilde. Det er da noe. Det er litteraturen han skrev som er det vesentlige her, og den var mildt sagt minneverdig. Men hvis jeg begynner å skrive om det, slutter dette å være en tulleblogg, noe som gjør denne bloggen poengløs.

Jeg har lest mange tulleblogger og tenkt: «Hva i fanken skal jeg kommentere på dette?». Jeg håper du ikke tenker det samme som meg, for da blir dette en kommentarløs blogg, som er et trist syn. Og det er noe tull.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Flott profilbilde.....
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hva faen skal jeg kommentere på dette!?
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Er også interessert i å vite hvem den triste mannen som har rotet seg bort i bloggbanneret ditt er, om det ikke er for mye forlangt.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Er ikke noe som heter en tulleblogg. Det finnes ingen objektiv seriøsitet eller tull. Og objektivitet er alt. Fordi, hvem eller hva bestemmer hva som er seriøst? Og hvem eller hva bestemmer hva som er tull?
  • 0
Denne kommentaren er seriøs.
  • 0
Siterer sonic og link:
Flott profilbilde.....


Takk det samme.

Siterer Kakashi sensei:
Hva faen skal jeg kommentere på dette!?


Jeg ser du er mer vulgær og skriver «faen». Neiognei.

Siterer Matscoolio:
Er også interessert i å vite hvem den triste mannen som har rotet seg bort i bloggbanneret ditt er, om det ikke er for mye forlangt.


Det er helt greit å forlange. Det er den russiske forfatteren Fjodor Dostojevskij. Relativt kjent.

Siterer Jeppzki:
Er ikke noe som heter en tulleblogg. Det finnes ingen objektiv seriøsitet eller tull. Og objektivitet er alt. Fordi, hvem eller hva bestemmer hva som er seriøst? Og hvem eller hva bestemmer hva som er tull?


Gode spørsmål. Selvsagt er dette seriøst og tull på samme tid. Alt annet er ren synsing ingen burde bry seg om.

Siterer fantomena:
Denne kommentaren er seriøs.


Det setter jeg pris på.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Dette er en sånn type blogg jeg har ventet lenge på, dette var morsom lesing all the way

men haha, når jeg først så ordet "moderatorskole" var det nesten så jeg skrollet rett ned til kommentarfeltet for å skrive "finnes det virkelig en moderatorskole?" før jeg hadde lest ferdig :p men du er en god skuespiller vet du, skulle ikke avslørt at det ikke fantes en moderatorskole :p

herlig blogg forresten lag flere sånne
og hvordan kan man ikke kommentere på en sånn blogg? :p det bare må man :p
  • 0
Siterer remote:
Det er helt greit å forlange. Det er den russiske forfatteren Fjodor Dostojevskij. Relativt kjent.


Han hadde en ganske fin bart, må jeg si. Synd at folk ikke verdsetter en skikkelig mustasje nå for tiden.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Hehe - hva skal man søren meg skrive her da uten å virke snusfornuftig...

Bra blogg remote og stilig avatarbilde. Ikke noe mer å si om det
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
princesszelda:
Takk for fin kommentar! Jeg måtte bare avsløre moderatorskolespøken, men jeg lot det vente noen linjer i alle fall.

Matscoolio:
Enig. Spesielt skjegg. Dostojevskij har jo et strålende eksemplar.

Bernt Erik:
Hehe, takk Bernt Erik! Ikke mer å si om det heller.

Nero The Elder:
Habermas har et veldig spesielt ansikt. Men det skiller ham ut i offentligheten, noe han sikkert har dratt nytte av.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Kjøpte nylig en flott innbundet bok med Edgar Allan Poes samlede produksjon. Har ikke fått åpnet den enda, men den ser veldig flott ut i bokhyllen min iallefall.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Du vil nok få mye glede ut av den. Bodde på internat med en som hadde tatovert et Poe-motiv på hele ryggen, og han kjøpte sikkert den samme utgaven som du har. Han var ellers hyggelig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Han så trist ut på alle bilder, og han hadde god grunn til å se trist ut fordi han levde et halvjævlig liv.


Sier du at en rømt far, en død mor i ung alder, masse gjeld, å miste alle jobber på grunn av alkoholisme, å gifte seg med sin 14-årige kusine som senere døde av tuberkulose, å tjene hele 9 dollar på ditt mesterverk og klinisk depresjon er nok til å gi deg et trist uttrykk på bilder? Litt får man da tåle.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Tullebukken, prøvde å lure oss du.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Ole-Christian Johansen:
Litt får man da tåle.


Ja, han burde egentlig sittet ned og holdt kjeft. All den surmulingen kunne han spart oss for.

Siterer The Cookiemonster:
Tullebukken, prøvde å lure oss du.


Jeg prøver aldri på noe.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ja, han burde egentlig sittet ned og holdt kjeft. All den surmulingen kunne han spart oss for.


Snakk om å skape dårlig stemning. Fyren eide jo ikke folkeskikk.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian Johansen / GR®:
Snakk om å skape dårlig stemning. Fyren eide jo ikke folkeskikk.


I tillegg er han kriminalromanens far. Snakk om å nedsøle hele litteraturens ve og vilje med å være forløperen til slikt underholdningsmøl.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!