Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Har du blitt oppringt av noen fra Microsoft som sier at din PC er infisert med virus og skumle programmer og hvor en hjelpsom stemme sier hun/han vil hjelpe deg? Det har jeg blitt den siste tiden. Fra den første telefon kimte, visste jeg dette var bare tull og fanteri og ikke noe å spøke med. Dessverre så finnes det personer som går rett på limpinnen og gjør det man blir bedt om. Om du gjør det, så vil du overgi maskinen din til hackere og gud vet hva de kan gjøre med PC-en din. Derfor er det svært viktig at du ikke går på slike brølere som dette. Om noen ringer fra Microsoft og sier at du har virus, skumle filer på PC-en din, så si at du gjerne vil ringe til det norske kontoret til Microsoft for å høre om det stemmer. Da er det godt mulig at personen i den andre enden legger på ganske så fort.

Her er i alle fall en hacker som blir avslørt og det i beste sendetid på radioen. Jeg lo godt over innslaget for å si det slik. Ufattelig bra og et god lærdom til deg som ikke har fått telefon fra denne snille, hjelpsomme damen...

HER BLIR EN HACKER AVSLØRT!

Har du noen gang opplevd og bli hacket og hva ble hacket? Har du fått telefon fra "Microsoft" hvor de vil hjelpe deg og fjerne skumle ting og tang på PCen?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Går på IT høyskole, så regner med at jeg klarer å ta vare på PC-en selv.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Aldri hatt noen slike problemer med hackere. Er ikke veldig datakyndig, men tror jeg fint er i stand til å ta vare på dataen min selv.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Spiller ikke på PC, så...Men selvfølgelig man må være forsiktig. Vi lever jo i en verden full av idioter.

God blogg, Bernt! Bra at du skriver sånne blogger.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
«You want to call to my computer?» ...

Tenker en del på hva som i det hele tatt får folk til å svindle på denne måten. Man hører helt klart at de leser opp noe fra et ark.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Skummelt.
''eh'' - Link
  • 0
Hver gang det skjer med meg tuller jeg med dem og da legger de bare på Funker alltid
AWSOMEDAVIDPOWER
  • 0
Husker da de ringte meg i fjor, så klarte jeg å holde på de en times tid (mens jeg så et par episoder av Entourage), før jeg forklarte at jeg hadde Mac. Aldri blitt ringt igjen etter det
Ja, det er meg.
  • 0
Læreren viste faktisk dette på skolen i dag, ettersom jeg har sikkerhet som et av fagene mine.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Når skal folk lære seg hva begrepet "hacker" egentlig betyr?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Har lest mye om dette de siste månedene i media og det overrasker meg stadig at folk faller for dette knepet.Har aldri opplevd og fått telefoner fra noen svindlere av denne typen men hadde jeg fått en slik tlf så hadde jeg bare lagt på.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
"Hello this is Mike from Micr-"

"I know what you do, dont call ever again!"

to me.
  • 0
Siterer Strife_Cloud:
Husker da de ringte meg i fjor, så klarte jeg å holde på de en times tid (mens jeg så et par episoder av Entourage), før jeg forklarte at jeg hadde Mac. Aldri blitt ringt igjen etter det


haha Genialt!
  • 0
Ja jeg har vært borti dette ja.men hvis man går på microsoft sine nettsider kan du lese dette:

Den siste tida har det komt meldingar om at folk vert oppringt av falske Microsoft-ansette. Her er nokre råd for kva du bør gjere for å halde deg sikker.

Skulle du bli oppringt av nokon som påstår at dei jobbar for Microsoft og at dei har oppdaga problem med maskina di, så er rådet enkelt. Legg på! Microsoft driv ikkje med overvåking og tar aldri uppfordra direkte kontakt vedrørande problem på spesifikke maskiner.

Skulle du vere uheldig og bli svindla er det viktig at du får gjort maskina di fri for virus og bakdører. Det her gjeld sjølvsagt og på genrelt grunnlag. Nedanfor finn du gratis anti-virusprogramvare, verktøy, informasjon og kundestøtte.


og forresten hvis du har apple skulle du jo være trygg å bare si JEG HAR IKKE MICROSOFT.



Kilde:http://tips.microsoft.no/2013/01/15/rd-mot-telefonsvindel/
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!