Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja, du husker rett. Den mest hyklerske propagandamateriale skapt av de ufyselige drittsekkene ''Invisible Children Inc'', som skapte en slags furore av det jeg hater mest (som sagt i forrige blogg), nemlig mainstreamere som klenger seg opp på ''the bandwagon''.

For dere som ikke husker dette, eller gjorde som Patrick fra Svampebob, levde under en stein. Kony 2012 var en 30 minutter lang film som gikk ut på å opplyse folk om den ugandiske krigsforbryteren Joseph Kony. Han hadde kidnappet barn og tvunget dem inn i arméen sin som het ''LRA''. Man skulle ved den 3 April i fjor (tror jeg) kjøpe en haug med plakater, t skjorter og slike tilbehør, og henge det opp overalt for å gjøre han kjent. Ja, som om det var den eneste grunnen.

Året er nå 2013. En brøkdel av befolkningen som var helt i paringssesongen og ''brant'' for denne saken for ca et år siden, husker mest sannsynlig ikke dette ''fenomenet'' lenger. Husker blant annet at jeg ble kalt for en usympatisk psycho, siden jeg ikke støttet de stakkars barna i Uganda, ved å kjøpe plakater og t-skjorter. Forbanna hyklere.

Grunnen til at jeg nå skriver denne bloggen er for å opplyse dere om en ting. Hva skjedde med Kony og barna? Fikk de stoppet han med alle de pengene som ble pumpet inn fra naive tenåringer? Nei, det gjorde de ikke. Faktisk så er om lag 20 millioner dollar av det som kom inn enda på kontoen til ''Invisible Children Inc''. Er dette ondskap fra eierne? Nja, kanskje. De spilte på hvor dum nettopp DU er, og utnyttet en situasjon.

Så er jeg tilbake til ragemodus

Så kanskje litt å tenke på!! Hvor dust går det an å bli, når du tror at verden blir et bedre sted når DU, din prepubertale fittetryne, skriker og jamrer ''KONEEE TWENYTVELVE'' 500 ganger og runker til plakaten du har klistra rett i panna på bestemorra di. Jævla suppehue. Snakk om å være naiv!

Og hvordan VÅGER man å si at en annen person er følelsesløs når man ikke har lyst til å støtte noe så forpult harry som ugandiske barn, som du ga så blanke faen i for 2 dager siden. Snakk om å hoppe på toget til idiotland.

Avslutter med å poste en gjennomsnittlig KONY 2012 sympatisør fra i fjor: http://www.youtube.com/watch?v=k1FKS1SHSsc
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
bedre propaganda utenfor Nord-Korea enn Kony 2012 skal man se lenge etter.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
bedre propaganda utenfor Nord-Korea enn Kony 2012 skal man se lenge etter.


[FAIL]

Husker forresten videoen, og at han som la den ut ble arrestert kort tid etterpå for å gjøre noe svært upassende på offentlig sted.
  • 0
Kony falt vel av moten for lenge siden? Så hvem bryr seg?
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Den videoen er så sykt morsom. psychicpebbles er genial.

Er forsåvidt enig i det du skriver. Det lønner seg å undersøke litt bedre før man begynner å engasjere seg. Kony 2012 var tåpelig.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Kony falt vel av moten for lenge siden? Så hvem bryr seg?


Er jo akkurat det jeg vil fram til. Det tok dem rundt 2 måneder ifjor fra å være pisseengasjerte til å gi blanke faen. Det sier jo bare litt om konseptet. Jeg tok opp dette, siden jeg synes det er morsomt å se hva som skjedde med hele greia.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Husker filmen tok helt av og venner på facebook inviterte meg til events. Var ganske careface til hele greia da opplegget virket for latterlig.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Vil vell tro at de fleste mista interessen for det når fyren bak videoen ble tatt for å nappe løken i full offentlighet.

Men ellers er jeg ganske enig.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Det lønner seg, også økonomisk, være litt avbalansert og ikke la seg rive med så lett. Jeg kan godt stå gjennom det å bli kalt for kynisk, for det er en ganske passende beskrivelse. Det er også et trekk som har vist seg ganske nyttig.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Oh God. Vil ikke en gang tenke på det.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
heh, god blogg ^^
Jeg er i stor grad enig også. Som en annen her også skrev oppsto det nærmest en hysteri blant mine facebook venner også, hvorav alle skulle like sidene og bli med på eventsene som du nevner. Hele konseptet med å henge seg på et sånt mainstream tog er relativt dumt. Hvis man faktisk hadde brydd seg hadde det vel bedre å meldt seg inn i amnesty og røde kors. Uten å skrike ut om det over alt på hele internett for å vise hvor samfunnsengasjert og snill du er.
  • 0
Jeg blir skeptisk hver gang det dukker opp en ny mulighet til å endre verden om man bare signerer her eller sender penger hit. Jeg gjør mitt for å hjelpe når jeg har anledning, men jeg stopper opp og ser nærmere på saken når andre hiver seg rundt for å støtte en ny kampanje.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Haha, ja, jeg husker dette godt. Vi så den, på lik linje med mange andre, på skolen, og det var mye prat og diskusjon rundt dette i historie&filosofi-timene våre. Verken jeg eller mine venner involverte oss i nevneverdig grad i denne saken, det ble for det meste litt prat rundt temaet og ikke noe mer, og nå ser vi jo hvordan det har gått. Jeg har ikke skjenket Kony en halv tanke på et år nå, så det er tydelig at dette var en døgnflue. Synd, spesielt med tanke på alle pengene som ble tjent inn.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Strategist:
Det lønner seg, også økonomisk, være litt avbalansert og ikke la seg rive med så lett. Jeg kan godt stå gjennom det å bli kalt for kynisk, for det er en ganske passende beskrivelse. Det er også et trekk som har vist seg ganske nyttig.


Ble kalt kynisk av mange når Kony sto på som værst. Men i lengden var det nok et smart valg av meg å ikke bry meg.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Elsker deg, Anders <3
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!