Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • gnyg
  • gnyg
15 år har gått siden Polyphony Digital ga ut det første Gran Turismo til Playstation 1. 20 år siden de startet utviklingen. De er kjent for å tilby mye til spillene sine, både i form av kjøreopplevelse, og spillbarhet. Dette skal jeg nevne her i denne skrytebloggen.

Man kan trygt si at jeg ikke er en fan av bilspill. Har prøvd Need For Speed-serien og den er altfor arkade til at jeg klarer å like det. Gran Turismo derimot tilbyr meg en god opplevelse. Følelsen av å slappe av. Har kun spilt GT2 og GT5 seriøst, men det er fortsatt digg. Spillet kan ligge i månedsvis i hylla, så tar jeg det fram og er hektet en god stund framover. Det å kjøre en 30 runder på samme bane er kanskje et ork for noen, men for meg personlig så blir det en sånn god følelse av det, man bare gjør det men det er ikke irriterende og repetivt. Prøver alltid å forbedre rundetidene med å kjøre teknisk godt.

Spillet tilbyr masse innhold. I GT5 for eksempel så finner vi kjøreprøver for å få diverse førerlisenser. Man har spesielle events som går ut på alt fra å kjøre go-kart til å drive med rally. Vi har et godt modus med mange forskjellige type løp, både som sjåfør og som trener. Dog, det er ikke det jeg vil trekke fram. Det beste med spillet så lenge etter utgivelse er seasonal events. Dette er løp som ikke nødvendigvis er der for alltid, men som tilbyr nye utfordringer for den som utført det meste i det originale spillet. I vanlige løp er det bare å ta den raskeste bilen og trykke kjør, så vinner man automatisk. I mange av disse sesongløpene har man noe kalt Performance Points som spiller inn. En grense for hvor sterk bilen din kan være. Dette er bra siden du får utfordringer og må kjøre teknisk og ikke bare på kraft.

Polyphony er etter min mening blant de beste utviklerene. Måten de fortsatt støtter spillet, tre år etter utgivelse er rett og slett fantastisk. Et spill på en konsoll og støtten er der fortsatt. Patcher, seasonal events, med mer er en god følelse. Det er deilig å vite at et spill man elsker faktisk blir tatt hånd om. De bryr seg om fansen. Dette er god forretningsdrift. Man får noe eget her, noe helt annet enn de griske jævlene i Bethesda som slepper ut uferdige spill, som driter i og fikse spillet etterpå, og som tar latterlig mye penger for ekstra innhold.

PS: Kommer en blogg til om Gran Turismo, men da ser vi framover til Gran Turismo 6.

Spørsmål:
- Hva synes du om Gran Turismo?
- Hva er god forretningsskikk innenfor spillstøtte for deg?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Åhhh, gran turismo, minner, minner.
  • 0
Egentlig kunne alle de som anmeldte GT5 i 2010 skrive en ny, fordi spillet har blitt fikset på såpass mye siden. Jeg liker GT5, og spiller det en gang i blant. GT6 er et spill jeg skal skaffe meg når det kommer.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Fin blogg!
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Når du nevner det har du egentlig helt rett. Det finnes ikke spillselskap som jobber mer med å perfeksjonere spillet sitt enn det Polyphony gjør. Vi skulle ha startet en kronerulling som takk!
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer The Cookiemonster:
Egentlig kunne alle de som anmeldte GT5 i 2010 skrive en ny, fordi spillet har blitt fikset på såpass mye siden.


Det har blitt gjort mye med. Men det er bra at de fortsatt støtter spillet.

Siterer Royality-indeed:
Når du nevner det har du egentlig helt rett. Det finnes ikke spillselskap som jobber mer med å perfeksjonere spillet sitt enn det Polyphony gjør. Vi skulle ha startet en kronerulling som takk!


Ja. Gran Turismo 5 skulle være flaggskipet ved lanseringen til PS3. Spillet kom tre år etter. Og de støtter det fortsatt, jeg kan godt leve med et spill pr generasjon. At de har en del dlc-er til varierende priser er forsåvidt greit, har ikke noe å klage på.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Enig, Gran Turismo-spillene er definitivt de beste bilspillene. Det er evighetsspill som holder seg svært godt - det er morsomt og hektisk, og kan lett finnes frem hvis man ikke har noe annet man vil spille. Mengden arbeid som er lagt inn i spillene er enorme! Jeg har så mange gode minner fra de første GT-spillene,og jeg gleder meg til GT4. Det er en grunn til å kjøpe Playstation fremfor noe annet.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Elsker Gran Turismo-serien. Gran Turismo 3 er vel fort favoritten, men har alle spillene som er gitt ut så langt. Presentasjonen er stilfull, bilene er lekre og baneutvalget har alltid vært (spesielt siden 3'ern) glimrende. Er enig i at Polyphony gir mer til fansen enn mange andre utviklere, men skal legge til at de tar en blodpris hvis du vil kjøpe SPA eller andre nedlastbare pakker. Gratisinnholdet er det ikke noe å utsette på.
  • 0
Jeg har aldri vært noen stor fan av bilspill, men jeg likte Burnout veldig godt tidligere. En av grunnene kan være at jeg generelt ikke er interessert i kjøretøy.

Sist jeg kjørte gokart på utebane, gjorde jeg det bedre enn de aller fleste, selv om jeg aldri har kjørt noe særlig bil. Det er ikke helt det samme, men det er gøy likevel. Jeg har derimot spilt en del «Drawrace» på iPhone, noe som gjorde meg kjent med det optimale kjøremønsteret.

Tror jeg aldri har prøvd GT, forresten.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Broren min spilte 3'eren da jeg var liten. Syns GT spillene er meget bra, men må innrømme at jeg aldri har spilt så veldig mye. Jeg har spilt GT5 litt, men eier det ikke selv. Bra blogg
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!