Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da er tiden kommet! Kåringen av den beste spillserien noen sinne. Vi vete dere har ventet på dette så altfor lenge, og vi er stolte av å presentere vårt valg! Er dere klare for den store avsløringen?

...

Ja?

...

Les videre og se selv!

...

Her!

...

1. The Sims
Maxis

For noen kommer kanskje dette som en liten overraskelse, men denne serien revolusjonerte spillmarkedet da den kom ut. Utviklere verden over fikk opp øynene for hvordan man kunne dra nytte av forbrukerne ved å selge en hel bråte tilleggspakker. Dette går ut på å selge litt av produktet til å begynne med, også la kjøperen betale mer for mer av spillet senere. Sims lar deg skape kunstige liv, og manipulere disse. Du kan knytte bånd mellom karakterene i spillet, og det mest fantastiske er at hovedpersonen i spillet er deg selv!

Smokbiten viste seg å være uenig i vårt valg, så vi dumpet han og utførte et rituale for å få tilbake Periso. Det var en suksess. Bare synd med de 17 jomfruene vi måtte ofre.

Periso: Endelig har vi kommet til førsteplassen på lista og det kommer vel ikke som en overraskelse for de fleste hvem som har vunnet. Når jeg tenker meg om så var det helt åpenbart at Sims kom på førsteplass. Hvilken annen serie fortjener denne plassen annet enn Sims? Ingen. Garantert den beste spillerien noen gang skapt. Jeg kan huske å ja startet som en underbetalt ung mann og jobbet meg opp til godt betalt familiemann hvor jeg hadde den beste villaen i byen. Folket respekterte meg, familien min var veldig takknemlige og jobben gikk om smurt. Helt til jeg bestemte meg for å la mine indre mørke tvangstanker gå ut i verks i min perfekte Simsverden. La oss bare si at folk forsvant, ingen trenger å vite noe mer.

Smørbukken: Nå har vi gått igjennom våre 50 favoritt spillserier og vi har kommet til den suverene vinneren, nemlig Sims. Ingen spillserie er like rutinert som Sims, og med 3 spill og over 9000 tilleggspakker så har serien blitt et trofast medlem av spillsamlingen til hvert et hjem over hele verden.
Ingen følelse er like god som den du får av å spille Sims. Det å leke Gud over en hel by, nærmere bestemt en familie, er veldig vanedannende og det å ha makt over flere personer samtidig er en god følelse. Yndlingsdelen av Sims for meg er når jeg får lov til å eksperimentere med folkene på Sims.
Jeg liker helst å kle opp menneskene i Sims som klovner før jeg sulter de og stenger de inne i huset før jeg setter hele bygget på fyr. Da brenner de godt. Nesten like godt som veden i peisen hjemme hos meg. Det å putte hele bygda i et lite svømmebasseng for å fjerne stigen slik at jeg kan se på at alle innbyggerne sakte, men sikkert sulter i hjel og drukner er alltid en liten «guilty pleasure» jeg har hatt. Jeg innrømmer gledelig at Sims er det mest komplette spillet for meg. Sims vil for meg alltid være det beste spillet noensinne og jeg kan aldri få nok av det.


Jompapa: Sims lot meg få spille ut mine mørke fantasier om å ha mine egne menneskelige kjæledyr. Som en følge av for mye voldelig TV og dataspill utviklet jeg nemlig noen mørke lyster. Sims var det jeg brukte som terapi, og selv om jeg først ble trukket mot å la mine innbyggere brenne ned sammen med husene deres, eller bade i basseng uten stige opp, så fant jeg fort glede i livets naturlige gang. Vokse opp, gifte seg og få barn. Se barna vokse opp, gifte seg og få barn, før man selv dør. Generasjonene fascinerte meg. Deretter følte jeg meg nok en gang trukket mot å tenne på levende folk, men Sims-innbyggerne dømte meg ikke. I stedet godtok de livet som det var: forutbestemt av en ytre kraft, noe som kanskje gjør hele spillserien til et progressivt teologisk eksperiment?


Kom tilbake i morgen klokka to (som på vårt språk betyr fire)! Da kommer vi med en liten rapport på hvordan vi har jobber sammen, hvilke serier hver enkelt gjerne skulle sett på lista, men som det ikke ble plass til. Kanskje plukker vi også ut noen av våre favorittkommentarer fra serien, for å gi en artig liten kommentarkommentar. Vi sees snart igjen, vesle epleplukker!
<bild>
Du trodde dette var slutten, men du må nok komme tilbake én siste gang, kamerat.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Nå kan det hende jeg har gått glipp av noe, men skrev dere en topp 50 liste, uten å nevne Zelda!!?
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Kanskje gjorde vi det, kanskje ikke. Hva slags serie skal Zelda liksom forestille uansett?
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Kan ikke si at jeg skjønner spørsmålet ditt.

Selv er jeg ikke så glad i Mario, og skulle heller sett at Link/Zelda fikk 3 plassen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg er egentlig også ganske glad i Zelda, men vi snakka litt i går, og kom fram til at vi heller ville ha Mario på lista.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Sims er en verdig vinner. Mer vanedannende spill har jeg ikke spilt på lenge, sims 2 vel og merke. Kun bubble shooter til android kan måle seg.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Sims er en verdig vinner. Mer vanedannende spill har jeg ikke spilt på lenge, sims 2 vel og merke. Kun bubble shooter til android kan måle seg.


Jeg vet! Sims 2 var fabulous, men skal innrømme at serien ble litt svakere mot treeren. Har ikke prøvd Bubble Shooter, men det lastes ned as we speak!
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Siterer sonic og link:
Nå kan det hende jeg har gått glipp av noe, men skrev dere en topp 50 liste, uten å nevne Zelda!!?


Skulle til å spørre det samme. Jeg er ikke verdens største Zelda fan. Men den er helt klart innen top 50 spillserier...
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
For meg er The Sims et "vane-spill", på linje med Angry Birds, Fifa og Minecraft. Fin underholdning, og sikkert ekstra bra om du klarer å basere en spillopllevelse på din egen fanntasi. Men det er milevis unna det jeg anser som mine beste spillopplevelser.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Er ingen kjempefan av Sims, men det er spill jeg kan kaste bort noen timer på om jeg ikke har noe annet å gjøre.

Etter å ha gått igjennom hele listen, ser jeg at jeg har spilt omtrent alle spill i 39 av seriene dere har skrevet om.
Ikke så værst.
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Skulle til å spørre det samme. Jeg er ikke verdens største Zelda fan. Men den er helt klart innen top 50 spillserier...


Jeg skjønner at du er bekymret over at Zelda ikke er tilstede på lista vår i det hele tatt.
Dessverre for alle Zelda-fans der ute så fant vi ut at Zelda egentlig bare er en veldig dårlig serie.
Vi ble tidlig enig om at serien ikke var god nok til å havne på vår prestisjetunge toppliste.
Det er selvfølgelig vår mening og du har rett på din egen mening, men det er bare slik at våre meninger er bedre enn dine.
  • 0
Remote kommer til å få anfall når han finner ut at Zelda er fraværende. Listen deres har uansett vært fortreffelig lesning hele veien. Hva med noe lignende en gang i fremtiden også?

Lagt til 2013-05-16 13:31:
Selv om jeg synes listen har vært litt i overkant Nintendo-preget. Det perfekte hadde vært om de tre som skrev listen var "fanboys" av hver sine konsoller/produsenter. For eksempel en Nintendo-fan, en Sony-fan og en Microsoft-fan. Eller noe sånt.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Merkelig at The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time er ikkje til å se på listen.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Merkelig at The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time er ikkje til å se på listen.


Kanskje fordi disse bloggene handler om serier, og ikke enkeltspill?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Citerer xXAkresSXx94:Merkelig at The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time er ikkje til å se på listen.

Kanskje fordi disse bloggene handler om serier, og ikke enkeltspill?


Eg meinte Zelda
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Remote kommer til å få anfall når han finner ut at Zelda er fraværende.


Bra at noen nevnte dette. Jeg går ut på jakt nå.

Sier ikke hva jeg jakter på.

Men noen vil merke noe.

Snart.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!