Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Forord:
I en æra hvor oppfølgere er en relativt vanlig affære, har vi i det siste skreket oss til å være mer gira over nye IP'r. Jeg ville sett på meg selv i å være i samme båt, men det er fortsatt mange gamle (og noen relativt nye) serier som jeg så gjerne skulle ønsket en oppfølger til. Om det blir en prequal, en spirituell eller en direkte oppfølger kommer an på serien, men i denne bloggen vil jeg ta for meg de 10 oppfølgerne jeg personlig har lyst til at skal se dagens lys. Listen er lagt til i alfabetisk rekkefølge.


Banjo Kazooie:
La oss glemme at Nuts n' Boltz i det hele tatt skjedde. En verre skam har aldri blitt gitt ut noengang. Banjo Kazooie var i sin tid på Nintendo 64 det beste eksempel på hvordan et platform spill skal behandles, en sjanger som i nåværende tid har ligget død en god stund. Hvis vi ser på hvordan Rare ligger an akkurat nå, tviler jeg sterkt på at et nytt spill i serien vil komme ut med det første. Men en spirituell oppfølger blant noen tidligere Rare ansatte har vært ryktet om en god stund. Hvorfor ikke arbeide med dette til WiiU?

Elite Beat Agents:
Det forbløffer meg at en oppfølger til det beste rytme spillet på Nintendo DS ikke er laget! I japan har denne spillserien holdt på ganske lenge, men Elite Beat Agents var det eneste spillet vi i Europa og America har tilgang til. Nå kan jo grunnen være at spillet solgte dårlig, noe som er synd, men ikke usannsynlig. Flere gamere må få vite om denne fantastiske serien!

F-Zero:
Miyamoto har en gang sagt i et intervju at han ikke hadde noe formening om å lage ett nytt F-zero spill. Grunnen? Han viste ikke hvor han skulle ta serien videre. Bullshit! Vi trenger ikke revolusjonerende nyvinninger i ett nytt F-Zero spill. Med teknologien til WiiU kan dere fokusere på å lage enda sprøere baner og få farts-følelsen på topp uten at frameraten henger etter. Legg også mer vekt på å kunne lage egne fartøy og online spilling og dere har basicly det neste store spillet til WiiU. Hvis Nintendo virkelig ikke har lyst til å lage ett nytt spill i en serie bare fordi de er redd for å ikke revolusjonere sjangeren, hvorfor i huleste lager dere 2 Mario Kart spill hver generasjon da? Nintendo forbløffer meg av og til...

Half Life:
Hva er det dere driver med, Valve? Dere vet at dette er basicly det mest requesta spillet noensinne. Half Life 2: part 3, Half Life 3, whatever! Bare kom ut med et nytt Half Life spill allready! En kunngjøring på neste E3 hadde vell gjort sin sak. Mer trengs ikke si.

Pure:
Den definitive største underdoggen i racing sjangeren denne generasjonen! Føler at jeg er den eneste som verdsetter dette spillet slik det burde. En oppfølger i mine øyne ville vært en åpenbar strategi. Det kan jo ha seg slik at spillet ikke solgte så bra, men hvem vet. Jeg gidder ihvertfall ikke gjøre researchen. Det eneste jeg vet er at spillverdenen trenger ett nytt Pure! Dere bare vet det ikke enda.

Red Dead ________:
Nå som R* snart er ferdig med GTAV, ville produksjon på ett nytt Red Dead spill falt i god smak! R* sitter på lisensen til tidenes vestern spill, en mulighet de ikke burde tulle bort innen neste generasjon. Jeg personlig ville likt å sett en prequal til Red Dead Redemption med selveste John Marshton i spissen. En direkte oppfølger ville ikke falt i smak hos meg, spesielt med ettertanke over slutten til Red Dead Redemption og det faktum at vi ble tvunget til å spille som den kjedelige sønnen.

RockBand/Guitar Hero: Dream Theater:
Selv om jeg ikke direkte savner RB eller GH serien etter sin død noen år tilbake, hadde det ikke gjort meg noe som helst å bringe seriene tilbake. Men denne gangen vil jeg at fokuset skal være på band utgivelsene! Guitar Hero har allerede tatt for seg mitt favoritt band, Metallica, og da er tiden kommet for å dekke mitt alltid lojale nummer 2 band, Dream Theater! Det er ingen tvil om at et Dream Theater fokusert RB/GH ville blitt det vanskeligste i serien. Disse gutta er alle guder på sine respekterte instrumenter! Hadde helst satset på en RockBand utgivelse ettersom de har tilgang til keyboard, og hvem vil ikke late som om de er trollmannen Jordan Rudess?

Snowboard Kids:
Dette spillet betyr mer for meg en det folk aner. Jeg vil verdsette det helt til jeg dør! Nå har det seg slik at Snowboard Kids har fått to oppfølgere opp i gjennom årene. En direkte oppfølger til samme konsoll (N64) og en spirituell oppfølger til Nintendo DS. Ingen av disse kom i nærheten av å slå igjennom med samme magi. Spesielt sistnevnte var forferdelig! Det hadde gledet mitt spillhjerte om Atlus ville fått fingern ut av rævva og innse at Snowboard Kids er mye viktigere enn alt Persona og det tullet der. Snowboard Kids U hadde vært det beste!

Timesplitters:
Vi lever i en tid hvor gamere druknes i generiske moderne krigs alder førstepersonskytespill. Hva skjedde med kreativiteten vi finner i de eldre spillene? Timesplitters er en av de fremste skytespillseriene som finnes, og det at en oppfølger enda ikke har vært i noen form for produksjon siden den tid frustrerer meg til tusen! Dette er det ikke bare noe jeg etterlengter i mine egne egoistiske tanker, men noe som jeg mener spillverden er i nød av! Et fjerde Timesplitters spill ville revolusjonert online spilling innenfor FPS sjangeren. Vi trenger det, nå!

Wave Race:
Enda en forferdelig undervurdert spillserie. Wave Race startet som et lanserinsspill til Nintendo, og er faktisk det aller første spillet jeg spilte til den konsollen. Her snakker vi om et jet-ski racing spill hvor fokuset er på den fantastiske vannfysikken og hvordan du må klare å kontrollere deg sammen med den. Det er et spill som kanskje ikke er like lett å få tak på med en gang, men fyfader for en mestringsfølelse mann får når alt sitter. Det er et spill som imponerer meg like mye den dag i dag som det gjorde i 98. En oppfølger til Gamecube ble lansert i 2001 ved navn Blue Storm, et spill jeg dessverre aldri har fått testet ut. Tviler på at det er like imponerende som det første. Uansett, et nytt spill i serien ville gjort under!


Etterord:
Det finnes utrolig mange spillserier jeg ønsker en oppfølger av, men disse er de jeg ønsker mest. For de av dere som leste min forrige blogg om mine 10 favoritt spill vil nok se at mange av de samme spillene er puttet på denne listen også, beklager det. Hadde satt stor pris på om dere kunne skrevet om hvilke spillserier dere ønsker oppfølgere til. Diskuter, ikke hat!

Takk for meg, og takk for at du tok deg tid til å lese.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
dårlig blog trenger mindre annesh
  • 0
trenger virkelig mer annesh
  • 0
Top 10 annesh
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Tviler på at vi får en skikkelig Banjo-Kazooie oppfølger hvertfall. Rare har vel ikke laget stort annet enn Kinect spill, siden Microsoft grep tak i dem og nektet å slippe. Men det hadde såvisst vært utmerket med noe annet enn det skvipet som er Nuts & Bolts.

Kunne også tenke meg nye Red Dead og TimeSplitters spill. De andre, not so much.
  • 0
God blogg! Av alle disse ville jeg likt å se neste Banjo Kazooie.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Et par spill(serier) jeg mener virkelig trenger oppfølgere:
- Viewtiful Joe
- Skies of Arcadia Legends
- Shenmue
- No More Heroes
- Okami
- Rhythm Thief
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Hvordan er Rhythm Thief? Klør etter nye rytme spill på en håndholdt konsoll!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
En oppfølger til F-Zero, hadde jeg ikke takket nei til. Skulle gjerne også sett Lost Kingdoms 3, og Conduit 3.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Du reddet deg inn ved at det stod Red Dead i bloggen din. Fy som jeg elsker det spillet. Helt til jeg runnet det, da er det bare stusselig. Sikkert fordi jeg ikke liker Jack.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Guitar Hero spillene er heldig vis død. Det var en grusom era å gå igjennom og jeg vil aldri tilbake.
Voksne mennesker står og later som de spiller gitar på en plastleke foran TV`n.

Hjelpe meg så patetisk.
The gavel corrupts
  • 0
Batman Arkham City - skulle gjerne sett et spill som fortsetter tidslinja fra Arkham City. Hadde vært artig å vite hva som skjer videre med Indenty thief og Azrael. Men nå som Rocksteady er ute av bildet og en prequel allerede er annonsert ser det ikke bra ut.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Guitar Hero spillene er heldig vis død. Det var en grusom era å gå igjennom og jeg vil aldri tilbake.
Voksne mennesker står og later som de spiller gitar på en plastleke foran TV`n.

Hjelpe meg så patetisk.


Hehe, føler meg litt stolt, siden jeg aldri har prøvd noen av spilla
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Guitar Hero spillene er heldig vis død. Det var en grusom era å gå igjennom og jeg vil aldri tilbake.
Voksne mennesker står og later som de spiller gitar på en plastleke foran TV`n.

Hjelpe meg så patetisk.


Det er på ingen måte noe form for simulasjon. Rytme spill har vært en populær sjanger lenge, og GH/RB var det neste store steget. Synes du virkelig et harmfullt rytmespill med stor party faktor virkelig er så patetisk? Det du sier kunne du relatert til alle videospill. Voksne folk som later som de redder verden fra de onde russerne ved å skyte hemningsløs på alt og alle? Herregud så patetisk! Du styrer en rørlegger som skal redde prinsessen fra en ond drage mens du på veien samler inn masse gullpenger og hopper oppå skilpadder og andre rare dyr? Og dette gjør voksne folk? pfffth, så patetisk! Få dere ett liv a!

Dessuten har RB og GH serien inspirert mange unge og eldre til å endelig plukke opp et instrument og lære seg det. Et spill som kan inspirere andre slik burde heller hylles isteden for å bli sett ned på.

Jeg kan takke GH serien for å komme inn i rock/metall sjangeren. Før den tid hørte jeg bare på hip-hop, nå har jeg en mye mer variert musikk smak. Jeg er også trommeslager i et band, og selv om det ikke direkte er takket være disse spillene ettersom jeg begynte med denne hobbyen før trommer ble introdusert til serien, har det fortsatt vært en form for inspirasjon.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Flott blogg. Av de du nevner er definitivt neste Red Dead-spillet det jeg ser mest frem til. Enig i at det ikke burde bli en direkte oppfølger til Red Dead Redemption, men det tviler jeg også veldig sterkt på at det blir.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Crazy Eyed Gamer93:
"CEG93 forklarer hvorfor GH/RB ikke er patetisk"


Kunne ikke vært mer enig.
  • 0
Du glemte Mirror's Edge
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Du glemte Mirror's Edge


Du og Mirror's Edge, altså.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Crazy Eyed Gamer93:
Dessuten har RB og GH serien inspirert mange unge og eldre til å endelig plukke opp et instrument og lære seg det.


Jeg er et eksempel her. Tror ikke jeg ville kommet meg inn på trommespilling uten.

Siterer Crazy Eyed Gamer93:
Jeg kan takke GH serien for å komme inn i rock/metall sjangeren.


+1

I tillegg til dette, så er GH/RB spill med en nokså stor partyfaktor. De inneholder en del kjente låter som alle kan være med på, og det at det er såpass lett å lære gjør det til noe alle kan være med på. Jeg har venner som nesten aldri har rørt spillene før, og som på LAN eller andre sosiale sammenkomster hos meg har trivdes veldig godt når vi har dratt det i gang.


Som en kommentar til selve bloggen vil jeg si meg enig i at Time Splitters, Half Life, Red Dead og GH/RB kunne trengt noen oppfølgere. Resten av seriene bryr meg rent lite.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer Ole-Christian / GR®:
Du og Mirror's Edge, altså.

Mirror's Edge er til dags dato det spillet i denne generasjonen med best design, det er det liten tvil om. Det ser fremdeles flott ut. Det er morsomt å spille, historien er interessant og som de fleste spill så legger slutten opp til en oppfølger.

Den oppfølgeren vil jeg ha så kjapt som overhode mulig.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Guitar Hero spillene er heldig vis død. Det var en grusom era å gå igjennom og jeg vil aldri tilbake.
Voksne mennesker står og later som de spiller gitar på en plastleke foran TV`n.

Hjelpe meg så patetisk.


Bullshit. Referer til det CEG93 skrev, det traff spikeren på hodet.

Men ja, herlig blogg. Kan faen ikke vente til neste Red Dead, forhåpentligvis blir det lansert på PS4 og Xbox One. I tillegg hadde Elite Beat Agents 2 vært helt konge - originalen er det beste spillet jeg har til DS, og en oppfølger til 3DS hadde fått meg til å faktisk kjøpe en 3DS bare for det spillet (og Pokémon X eller Y, selvsagt.)
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!