Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

- Xbox er i ferd med å bli den neste vannkjøleren, hevder Nancy Tellem, sjef for Xbox TV Studios.

For noen spillkonsoll er det tydeligvis ikke.

I hvert fall ikke om man skal ta kveldens Xbox-avdukning i betraktning. Det var voldsomt mye fokus på Xbox som senter for hjemmeunderholdning med raskt bytte mellom TV, spill, film og nett.

Men lite spill.

Kanskje ikke uventet. Microsoft hevdet allerede før presentasjonen at de skulle fokusere på maskinvaren i kveld, og heller spare spillfokuset til E3-messen som går av stabelen om et par uker.

Likevel synes jeg det ble i overkant mye tåkeprat. Mange store ord. Lite som ble vist frem.

- Xbox, go home!

Jeg krympet i sofaen da Microsoft begynte å skryte av Kinect.

Og talestyring.

Det er ikke fremtiden for meg. Jeg vil ikke kjøpe Xbox One for de funksjonene.

Jeg vil kjøpe en konsoll som er en god spillmaskin, med hjemmeunderholdningsfunksjonaliteten som en bonus - ikke omvendt.

Det er mulig at en mer presis Kinect kan fungere, men vi vet alle (som har testet det i nåværende form) at det ikke er optimalt til spilling. Jeg kommer trolig ikke til å juble når Joy Ride 2 blir annonsert. Noe det heller ikke ble. Heldigvis.

For det var ikke mange spillannonseringer Microsoft kunne skryte av i kveld. Joda. Remedys Quantum Break virker svært spennende. Men det var også det.

EA Sports fikk en del sendetid. Her prater stjernespillere om mentalitet og sporten, mens de lirer av seg noen visdomsord. Men fikk vi se noe konkret? Fikk vi se hvordan utviklere utnytter maskinkraften i de nye konsollene til å lage en mer autentisk spillopplevelse?

Nei.

Jeg er litt skuffet over hele opplegget. Ikke nødvendigvis konsollen i seg selv, men det svevende og innholdsløse showet.

Jeg hadde håpet at Microsoft skulle kline til. At de skulle avsløre den nye konsollen med et smell. At de skulle vise noe som tok pusten fra oss. Noe du bare måtte vise til vennene dine.

Men det gjorde de ikke.

Ifølge Microsoft så har de mye kult. Mange kule spill. De ville bare ikke vise det under avdukningen av sitt splitter nye nestegenerasjonskonsoll all in one system.

Forstå det den som kan.

Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Dette fikk meg til å gi opp Xbox One.

Det blir nok PS4 på meg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Helt enig med deg. Ikke det at jeg forventet så mye fra MS heller da....

Vi får bare vente til E3.

PS4 all the way <3
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Hadde håpet at de skulle imponere, men det skjedde ikke. Ser ikke ut til at konsollen blir skaffet, i hvert fall ikke med det første.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg begynner å bli lei av det tunge fokuset på hvordan konsollene kan gjøre "alt" og at det er "the next generation" at de skal fokusere på all hjemmeunderholdning. Vi har allerede en maskin som kan gjøre alt, og det er PC. De burde fokusere mer på det som faktisk skiller konsollene fra PCen, og ikke omvendt. Det er på ingen måte revolusjonerende å kunne twitre mens man spiller, eller se TV på spillkonsollen i stedet for på, vel, TVen. Kinect-fokuset er det som virkelig plager meg, dog.

Jeg var ganske sikker på at PS4 blir mitt valg, og jeg er enda sikrere etter denne (gørrkjedelige) konferansen. Forventer at de retter opp i en del av skaden under E3, men likevel. Skuffende.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Eg har gitt opp håpet om at Xbox One kom til å bli ein god konsoll. Dette er skuffende, rett og slett.
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Det er på ingen måte revolusjonerende å kunne twitre mens man spiller
Det har man da en telefon til.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Den konsollen ser stygg ut, designmessig. Også det at man ALLTID må ha Kinect var en stor skuffelse.

Blir nok PS4 for denne generasjonen!
  • 0
Gi meg spill. Jeg vil spille, om Xboxen min hadde klart å få vinger og flydd avgårde, hadde det ikke brydd meg.
http://www.youtube.com/user/KimSpillerSpill
  • 0
Det er merkverdig at samtlige konsollprodusenter først velger å fokusere på konsollen og det rundt fremfor spillene. For Wii U har det ikke gått, så hvorfor fortsette i den samme gata?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Det er merkverdig at samtlige konsollprodusenter først velger å fokusere på konsollen og det rundt fremfor spillene.


Sony gjorde det da i mye mindre grad enn Microsoft gjorde nå. Et visst fokus på selve maskinen må man jo bare forvente.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Det eneste som jeg gleder meg til med de neste konsollene, er at de kommer til å gjøre slik at PC spill kan dra det enda litt lenger (igjen). Må nok snart gjøre et par bytter inne i kassa mi for å holde følge, men jeg betaler heller 3-4 høvdinger for et nytt skjermkort enn en ny konsoll.

Ingen av de nye konsollen har interessert meg stort, men må si at Sonys PS4 avduking var langt mer imponerende. Det eneste som kan få meg til å kjøpe en konsoll er hvis det kommer noen helt sinnsykt kule eksklusiver. Jeg likte det jeg så fra enkelte av PS4-spilla, men jeg foretrekker Xbox sin kontroller pga av joystickene. Derimot er jeg ikke så hypp på å betale for Xbox Live. Nei folkens, jeg står nok over.
  • 0
Siterer Smæ:
Det eneste som jeg gleder meg til med de neste konsollene, er at de kommer til å gjøre slik at PC spill kan dra det enda litt lenger (igjen).


True. So true and epic.
  • 0
Siterer Smæ:
Det eneste som jeg gleder meg til med de neste konsollene, er at de kommer til å gjøre slik at PC spill kan dra det enda litt lenger (igjen).


Det kjipe er jo at PS4 og Xbox One holder igjen PC allerede ved launch.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer remote:
Det er merkverdig at samtlige konsollprodusenter først velger å fokusere på konsollen og det rundt fremfor spillene. For Wii U har det ikke gått, så hvorfor fortsette i den samme gata?


Med Wii U viste de ihvertfall frem en ny måte å spille på. Dette var bare løfter om bedre grafikk (som på ingen måte ble demonstrert) og tv-titting uten å trenge å strekke seg etter fjernkontrollen.
Ja, også fantasisport da.
  • 0
Betyr dette at vi må vente 719 generasjoner til før vi får den etterlengtede og svært mye omtalte Xbox 720 ? Du vet.. den det florerte så mange ubekreftede rykter rundt ?
The gavel corrupts
  • 0
Er selv xbox fanboy men, etter i kveld så er jeg nesten usikker.

xbox er gått fra og være for hardcore til casual gamers.

liker ikke og vil aldri like kinect så hvorfor tvinge det på folk?
  • 0
Bryr du deg veldig om grafikk og frames per second etc. Kjøp pc, enkelt og greit.
Noe interessant er at Cloud kan ta seg av noe av det konsollen jobber med slik at det blir som en pc som du oppgraderer uten å betale direkte(kanskje de finner på det). Med de 30000(?) serverne skal det gå.
Trying to be reasonable
  • 0
PS3 og x360 hadde en ganske jevn kamp, mens her derimot er det tydelig hvem som vinner.

Dessverre.
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Siterer civicshelf:
Er selv xbox fanboy men, etter i kveld så er jeg nesten usikker.

xbox er gått fra og være for hardcore til casual gamers.

liker ikke og vil aldri like kinect så hvorfor tvinge det på folk?


Var selv Xbox-kar en periode, til jeg gikk over til PC, men dersom jeg skulle velge nå hadde jeg nok også vurdert PS4. Er helt enig med det du sier om at det er blitt casual, men jeg er ikke overrasket over at det er blitt slik, fordi Microsoft vil treffe et større publikum og tjene mer penger.

Siterer U_MAD:
PS3 og x360 hadde en ganske jevn kamp, mens her derimot er det tydelig hvem som vinner.

Dessverre.


Jepp, Microsoft må step it up på E3 hvis de skal ha sjangs til å stå frem mot hovedkonkurrenten Sony. Når det mest imponerende de viste frem idag var det nye Call of Duty, ja da sier vel det sitt.
  • 0
Etter å ha lest reaksjonene etter Xbox One sin presentasjon så lurer jeg på om jeg har logget meg inn på PlayStation Home... Men jeg har vist logget meg inn på Gamereactor hvor til og med redaktøren tror han er inne på PlayStation Home
  • 0
En utrolig underwhelming presentasjon, håper virkelig at de sparte de store kanonene til E3.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Morosomt at Mircosoft klager på at Sony ikke viser frem sin konsol når de selv ender opp med den firkanta elefantskiten selv.

Tror faktisk dette var den værste presentasjonen jeg har sett på lenge. Nesten ingen spill, selv om Quantum Break kan bli kult pga utvikleren. Men så mye om å vifte vekk vinduer med hendene? Stemmekontroll? Sikkert kult når dame går lei av at du spiller og sier Xbox off jerkoff. Nesten ingen spesifisering av hardware`n? COD som ser ut som et PS3-spill mot slutten? Fake applaus fra salen?

Navnet er jo helt idiotisk også. Xbox 1 spilte jeg for lenge siden. Infinite eller noe annet hadde vært langt bedre.

Får håpe de har noen spill å vise fram på E3. Dette var tragisk dårlig. Eneste trøst er at det ikke blir dårligere enn dette
  • 0
Det ble skuffende lite spillfokus ja. Men godt å vite at med den nye xboxen kan jeg spille, se tv, surfe og høre musikk samtidig som jeg prøver å følge med på den jækla filmen! Hvem kjøper et helt verktøysett når alt de vil ha er en skikkelig hammer?
  • 0
Føler det samme her. Viss jeg skulle kjøpt en Xbox; hadde det vært for spilling. Alt av TV og underholdning skal bare være en bonus, det bør ikke bli fokusert på.
Vi kjøper en spillkonsoll for å spille på den.
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!