Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Når jeg sitter og skriver denne listen, så ser jeg på den som en "mimreliste" med spill som har gitt meg mest minner og de beste opplevelsene. Derfor er de fleste spill på denne listen relativt gamle klassikere, men i dette tilfellet er det faktisk stikk motsatt. Dette spillet har jeg faktisk nettopp rundet....

Jeg hadde visst ikke hørt så mye om Xenoblade Chronicles, men så har det seg slik at jeg var veldig spent på Nintendo Direct under E3. Her var det mye jeg gleder meg til, både Mario og Zelda og Smash Bros. var med, men det spillet jeg fikk mest bakoversveis av, var det såkalte "X" av Monolith Soft. Førsteinntrykket var "i helsikke og det ser heftig ut".
Så begynte jeg da å søke litt rundt på nett og fant ut at utvikleren av dette nye spillet allerede har et spill på Wii og tilfeldigvis hadde vi også et igjen av det spillet på Elkjøp butikken jeg jobber. Takk og lov for det...

Når jeg først fikk fyrt opp spillet så synes jeg det minnet litt om noe Final Fantasy opplegg, men kampsystemet var noe nytt og der kjente jeg meg nesten litt mer igjen i World of Warcraft. Det tok egentlig litt tid før jeg ble ordentlig "hekta" på spillet, men da smalt det skikkelig også. Først og fremst så er historien i spillet helt fantastisk og du er vel nesten innom hele menneskets følelsesmessige register i løpet av spillet. Det ene øyeblikket får jeg lyst til å hive kontrollen i veggen, mens i neste frister det mer å legge seg ned på gulvet og grine. Det er lenge siden jeg har spilt et spill der historien er så oppslukende og setter slike spor som Xenoblade sin.

Spillet har også vanvittig mange kule karakterer. Hovedpersonen er en sånn fyr du blir glad i med en gang, mens min favoritt er han som går rundt og herjer med en Katana.... med en arm. Han er så awesome at jeg vurderer nesten å oppkalle mitt neste kjæledyr etter han. Spillet er jo også så vanvittig svært og selv om jeg har spilt igjennom hovedhistorien en gang, så har jeg sikkert det dobbelte antall timer igjen om jeg vil fullføre quester, levle, drepe sjeldne monstre osv. I tillegg så har det spillet her et av de sjukeste soundtrackene jeg har vært borti når det gjelder spill. Garantert gåsehudfaktor omtrent over hele fjøla og nesten samtlige sanger gikk rett inn på iPhonen. Det eneste jeg kan se som kan "trekke" spillet litt ned for noen, er at grafikken kan virke litt snål til tider, men for min del så er grafikk det minst viktige i et spill, så for meg er dette spillet nærmest helt perfekt. Jeg synes faktisk grafikken gir en slags "Old-School" feeling.

Nei, takk og lov for at jeg klarte å rote meg borti Xenoblade Chronicles for jeg har nesten ikke ord. Det skøyt seg hvertfall rett opp på plass nummer 3 på lista mi.
Og hvis jeg var gira på "X" til Wii U fra før så blei jeg ti ganger mer gira på det etter dette og i mellomtida så får jeg vel spille igjennom spillet en gang til....eller kanskje to. Jeg lider hvertfall av "Post-game" depresjon enda....

Største Utfordrer til nr. 3: The Elder Scrolls: Skyrim
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Blant mine favoritt spill også. Historien er engasjerende, musikken fantastisk, samt at det er stort fokus på utforskning, noe jeg er glad i.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Om du spiller det på wiiU så blir graffiken oppskalert noe, siden den bruker en hdmi inngang
  • 0
Ja merker en liten forskjell mellom Wii og Wii U. Har som nevnt ingen problemer med grafikken, men sier ikke nei takk til en HD utgave på Wii U heller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Et kjempespill som jeg dessverre ikke har hatt tid å gjennomføre

Jeg syns også ''X'' ser veldig spennende ut!
''eh'' - Link
  • 0
Har ikke prøvd det! Noe jeg skulle ønske jeg hadde. Skal nok ha det en gang.

Siterer Subject 17:
Jeg syns også ''X'' ser veldig spennende ut!


"X" blir absolutt et kjøp fra min side. Håper det blir awesome.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!