Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ungkarer må kunne lage mat. Man må også tørre å eksperimentere. Så i helga satte jeg meg fore å gjøre nettopp dette. Helgas forsøk? Å grille en grandiosa.

På en gassgrill med lokk er det gode muligheter for å regulere temperaturen på en grill, og sluttresultatet indikerer nok at jeg burde kjørt en svakere varme over lengre tid fremfor en kort og intens periode.

Sluttresultatet ble absolutt spiselig. Minuset var at pizzabunnen ligger særlig utsatt til i en grillsituasjon, noe som gjorde at den ble en småsmule mer svidd en ønsket. På plussiden kan man jo nevne at pizzaen til gjengjeld ble godt sprø, og hadde til gjengjeld en egen smak.

Eksperimentet kan derfor klassifiseres som halvveis vellykket.

Idéer til nye eksperiment? Kjør på!

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Å ta mentos (mint) i en brunsflaske og riste de
Not race from me, if I say no.
  • 0
Grill tomater som har vært dynket i marinade. Skjær noen snitt i toppen så den får mett med gosaker inni også

Jeg har tenkt på å grille pizzaen jeg også, men så har det alltid endt opp med ovnen...
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Neste gang bør du bruke indirekte varme.
Da blir den ikke svidd..
Eksperiment: Lag popcorn i friryrkokeren.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Jeg har et forslag til et eksperiment du kan gjøre. Det heter Stanford Prison Experiment!
  • 0
Å steike pizza på grillen går fint an. Men jeg ser at du har vært litt uheldig. Ikke gi opp . Prøv med en hjemmelaget. Funker bedre med rå deig.
The gavel corrupts
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer bent_a:
Neste gang bør du bruke indirekte varme.


Indirekte varme er alfa og omega i grilling. Etter at man har brunet kjøttet da.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg husker da strømmen gikk på hytta for noen år siden, så måtte vi benytte oss av peisens varme for å steke pizzaen. Den ble god - ikke like god som vanlig, selvsagt, men god.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Du har jo ikke hatt noe ekstra på grandisen!!?!?!
''eh'' - Link
  • 0
Da vet jeg at jeg ikke skal prøve det til neste gang.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Kanskje ikke så smart å grille en Grandiosa? Så litt brent ut, hehe.
-NPC
I'm a monkey astronaut.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!