Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hei og hopp :]

Tenkte jeg ville dele noen tanker angående titler som har preget spillsamfunnet vårt de seneste årene. Hvor mange ganger har du ikke dratt fram et gammelt spill for å dyrke litt nostalgi? Personlig gjør jeg det rett som det er, og føler på ingen måte at det er noen skam når jeg dytter en xbox- skive inn i 360'n min.

Jeg må få lov til å trekke frem noen eksempler. Godt inne på hylla mi nede på rommet finner jeg Starcraft (1997). I Korea er det fortsatt som religion å regne, de spiller det som om det var lansering i går. Tenk, 10 år etter! Det er ganske fascinerende synes jeg. Pr. dags dato er det ikke mange spill som har så lang levetid som disse klassikerne.

Mulig jeg høres veldig Blizzard- fanboy ut nå, men Diablo- serien har også samme effekt på meg. Jeg har ikke peiling på hvorfor det er slik, men de spillene lever fortsatt i mine øyne. Blir omtrent som med Elvis for musikkfantaster, han er vel strengt tatt død? Døde skal jo egentlig Starcraft og Diablo også være, men for meg lever de i beste velgående.

Tenk, her sitter jeg med titler som Gears of War, Oblivion og Forza Motorsport 2 foran meg, allikevel tyr jeg ofte til nostalgiske titler fra 1900- tallet. Det er rart, veldig rart. Kanskje er det av rein medfølelse til de gamle storspillene, ikke vet jeg! Mer sannsynlig er vel teorien om at det er utrolig morsomt å mimre tilbake til den tiden.

Her en dag (hos fruen faktisk) slo det meg plutselig; Nå skal jeg jaggu fyre opp denne N64- maskinen! Haha, det var utrolig gøy. Kunne ikke huske sist jeg spilte N64, men du verden så morsomt vi hadde det. Vi satt der og spilte Pokemon Stadium, hvem hadde vel trodd det? Grafikken var naturligvis elendig, men som alltid når jeg spiller gamle spill, nostalgien og minnene sto sentralt i opplevelsen. Riktignok eide hun meg, noe som var temmelig overraskende. Allikevel lot jeg ikke tapet gå så innmari hardt inn på meg, jeg tok det heller med et smil. Bare det å ha gjenopplevd maskinen var mer enn nok for meg.

Avslutningsvis vil jeg bare komme med et lite råd, gi de gamle spillene / konsollene deres en sjanse! Dere vil garantert oppleve stor glede ved å blåse støv av gamle herligheter. Jeg er overbevist om at mange allerede gjør det, fortsett med det! Spillhistorien er viktig, og jeg håper så mange som mulig holder liv i gamle klassikere. Har du en commodore 64 stående inne på et kott, hvorfor ikke prøve den? Hadde det ikke vært knall å runne "Rick Dangerous" eller "The last Ninja" en siste gang?

Nostalgien kjære venner, den vil alltid stå i sentrum. De gamle er fortsatt eldst.

~Braxboy~
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Senest i går kobla jeg til N64 og spilte Zelda! Det er, til tross for at det er snart 10 år gammelt, mitt favoritt spill ennå. Det blir liksom ikke det samme med Gears of war, selv om jeg synes det også er veldig bra.
  • 0
Godt å høre!
Zelda dør ALDRI
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Meget bra blogg braxboy og ja, jeg kunne mer enn gjerne ha tenkt meg å runna både Rick Dangerous og The Last Ninja 1-3

Både Amigaen og Commodore 64 står meg veldig nær og det er disse maskinene jeg kan takke for at jeg befinner meg der jeg er i dag
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Godt å høre Bernt Rick Dangerous er min ultimate favoritt fra gamle dager ihvertfall
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Siterer braxboy:
Godt å høre Bernt Rick Dangerous er min ultimate favoritt fra gamle dager ihvertfall


Spilte det mye selv og det er et spill man kan mimre til
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Absolutt, soundtracket (om man kan kalle det for det) fenger meg fortsatt den dag i dag
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Commondore. Det var tider det... Starcraft spiller jeg vel enda .
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Aldri prøvd starcraft Hvorfor! Men jeg skal kjøpe 2 ern Jeg liker viritual console
  • 0
jeg fant starcraft for 99kr.

men det var så vanskelig å spille online, til slutt ga jeg opp
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!