Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja, naa tenkte jeg det skulle blogges litt her. Haaper for all del at det ikke blir for mange smilefjes, punktumer eller store bokstaver som ikke er til stede, eller ustedet.

Temaet jeg har tenkt aa ta for meg er et spill. Ikke noe serligt nytt fenomen, men denne gangen er det et spill som hver og en av oss kan spille, gratis! Ikke bare nok med det saa er det ogsaa online.

Spillets tittel er Wolfenstein: enemy territory. Jeg har selv hat gleden av det i noen uker etter aa ha sookt paa google etter "gratis online downloads", selv om jeg tror det er lettere aa faa tak i det for dem saa maatte oonske det ved aa sooke spillets tittel som jeg nevnte.

Naar du foorst har lastet ned aa starter spillet saa kommer det opp en liten skjermis der du kan klikke paa online spillining og noen andre alternativer. Etter aa ha klikket paa online seff saa kommer det en haug med servere der du selv kan bestemme hvilken bane du skal ha.

Det er god oversikt over alt fra om du maa ha passord eller til hvor mange spillere det er paa banen. Det er omtrent, tja 30 baner. Noen bedre en de andre. Mine favoritter er Fuedump, Oasis og Goldrush der du ofte kan finne meg med navnet "Kabutso Nero".

Saa dette var vel det grunnleggende. Etter aa ha valgt bane kommer loadingen aa av og til maa man laste ned noen spesiele kitter til serverene. Du bestemmer selv om du gidder aa vente eller bare ser etter en ny server.

Da var vi inne aa du faar et map opp hvor man bestemmer hvilken type soldat man skal veere. Ja, som du kanskje har gjettet vis du er god saa er temaet 2. verdenskrig. Da er det enten U.S.A eller de stolte tyskerne du velger mellom. Saa er det class velging hvor alt fra sniper til first aid kan tas med ver sin egen spesialitet.

Etter alt dette kan man endelig sette igang. Det som slo meg foorst var at ikke grafikken var spesielt god, men absolutt godkjent for en fin flyt. Noe som jeg ooyeblikkelig fikk taket i var atmosfeeren i spillet. Den synes jeg fortsatt i dag er like forlokkende som foorste gang jeg tok ned mine foorste man med den kjoonne rifla mi.

Kampene paa de forskjellige slagmarkene hvor alt fra byer, strender, fjell omraader, oorken og grashus vil veere dine omgivelser er et stort kaos. Misforstaa meg rett der for dette kaoset er fantastisk stemningsfyllt og det er action hele tiden om man oonsker det.

Man kan jo selvfoolgelig vis man har lyst og bare gaa rundt paa banen, men for det meste er det ikke saa altfor mye og utforske. For det naar man foorst er med i kampen man oppdager de mange kule gangene og trappene som er der. De fleste typer av kampene handler som regel om aa beskytte gull eller stjele det og transportere det.

Jeg selv bryr meg ikke saa mye om detaljene og blaffer ned veer jevla amerikaner jeg ser om jeg faar sjangsen. Etterhvert som det drepes kan du komme opp i rank der du kan faa tilgang til to gunnere paa likt istedet for en. Du kan ogsaa faa oppgradering i hvordan du behandler slagmarken, og om du oppdager fiende aa gjoor lure trekk. Ofte faar jeg rank og oppgradering uten at jeg helt forstaar det, men hva gjoor vel det?

Alt i alt er dette et spill som er en fin utkobling av verdagen. Stemningen er der, fysikken er vel ikke akkurat der hele tiden, men skytes det saa kommer det blod. Banene er der samt brukervenligheten og det hele toppes med at det er online.

Alt i alt er dette et gratis spill som kan lastes ned paa timen og nytes resten av livet. For det tar sin tid foor man gaar lei.

Selv har jeg aldri likt krigsspill om gamledager, men her har jeg jammen aappnet ooynene for nytenkning du. Har du tenkt aa begynne ikke nool. Si gjerne hva du skal hete saa kan det jo veer vi kan treffes der ute. Om det er hode ditt eller kroppen min som sprenges er vel likegyldiig, men at dette spillet rocker hardt er ialefall helt sikkert. For det gjoor det!
  • 0
Saa gratis som det kan bli .
  • 0
  • Trym
  • Trym
Denne like jeg meget godt å lese!
Oversiktlig, strukturert og behagelig å lese!

Bra blogg også! Stao no pao!
Upassende.
  • 0
Oi du godeste. Takk skal du ha NorwayBM. Var usikker paa om folk ville like den. Skal du begynne aa spille litt E-T?

Forresten betyr strukturert at det henger i sammen eller noe?
  • 0
  • Trym
  • Trym
Ja, du tar ting i logisk rekkefølge med avsnittene, intro, startup, spillet osv. Du har også godt med ''luft'' i teksten, så blir man ikke sliten av å måtte lese en hel sammenhengende bombe av tekst.

Lagt til 2007-07-02 18:28:
Skal nok ikke begi meg ut på noe nytt spill atm, har litt smått til PC og PS3 jeg skal gjennom, dessuten har jeg en jobb jeg må ta meg av.
Upassende.
  • 0
spilte det mye før....det er ett veldig bra gratis spill!

bra blogg altså!
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
OII det må jeg skjekke ut


Bra blogg foresten.
  • 0
Det så bra ut til å være gratis! Tips: Hvis du har Battlefield 1942, så se etter mods på nettet. Noen av dem er så gode at det er som å få et nytt spill gratis!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!