Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja, jeg bygger en radio, en modell av en radio, that is, en Tivoli Audio PAL. En fin radio, men jeg er dritt lei den. Jeg har holdt på med den i snart to måneder: Skisset den, tegnet den, analysert den, tegnet den, målt den, skisset målene, tegnet målene, modellert den, tatt bilde av modellen, og bildet skal leveres inn i morgen. Jeg tenkte jeg like godt kunne dele bildet med dere. Exclusive preview and shit.

Men, ikke minst, jeg ville med dette lage en anledning til å gjøre et poeng av at jeg går på et studie som lar oss studere radioer, tegne dem, modellere dem, og i neste omgang forbedre og redesigne dem. Det er kult, er det ikke? Hva studerer jeg? Industriell Design ved NTNU. Det er helt konge, helt prima, heelt krem lissom!

Vi har eget verksted, hvor utstyret spenner fra limpistoler og loddebolter til sveiseapparat, 3D-printer og datastyrt laserkutter. To fjernstyrte "marsrovere", hvorav én kontrolleres av en PlayStation 3-kontroll, står parkert i foajeen. I foajeen, spør du? Ja, for vi designstudenter har selvfølgelig vår eget dedikerte bygg, IPD - Institutt for Produktdesign. Vi er bortskjemte, bortskjemte som fasan. Men jeg liker det. Endelig har jeg funnet rett studium.

Jeg avslutter med en oppfordring: Kom til Industriell design! Gjør det. Tredjeåret kan du til og med spesialisere deg på interaksjonsdesign, og med det ta dine første skritt mot spillutvikleryrket. Ja, jeg vet det finnes en liten gnist i deg, innerst der inne. Se Indie Game The Movie, og gnisten blir til flamme.

Ockheey, vi snakkes på IPD!

Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Haha, kult! Bra skrevet blogg!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Virker som du driver med spennende greier, selv holder jeg meg til spillprogrammering inntil videre.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Har dere 3D-printer? Dere kan jo bare lage en radio med den!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Fett. Jeg er misunnelig
The gavel corrupts
  • 0
Da må jeg vente to år, og flytte til trondheim... Jeg tåler ikke å trøndersk, ikke i det hele tatt.
u mad bro?
  • 0
Jeg føler med deg. I really do. Jeg synes arbeid i 3D er noe bajs
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Høres ut som et spesielt, men kult studie. Du må gjerne poste flere av kreasjonene dine her.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!