Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hah, nå trodde du sikkert at jeg skulle fortsette med konspirasjonsbloggene. Vel, ikke i dag, men jeg har en under planlegging. #Hype #FeatJoEy_Odd

I dag har jeg lyst til å komme med nok en anbefaling, nok en gang er det manga. Har du noen feels til overs? Føler du deg ikke nok emosjonelt tappet? Føler du at 20-årskrisa bare gjelder deg? Svaret er Solanin. Alltid Solanin.

Solanin handler om Inoue Meiko. Hun er i begynnelsen av 20-årene og er en kontorrotte. Hun håper det er noe mer ved livet enn denne drittjobben. Hun slutter i jobben og prøver å finne en viss mening med livet sammen med sin kjæreste, Taneda Naruo. Det viser seg at det ikke er så lett.

Solanin er hittil den eneste mangaen jeg har brydd meg med å lese to ganger. Den er kort og grei. (28 kapitler à ca. 20 sider hver) Grunnen til at jeg vil anbefale denne er vel åpenbar. Den tar oss med på en kort reise inn i noen få mennesker sine liv. Solanin appellerer til meg fordi jeg er i den samme aldersgruppen, fremtiden er usikker og det er lett å identifisere seg med den. Solanin er skapt av den alltid like mesterlige Inio Asano, som tegner veldig detaljert og nydelig samtidig som h*n greier å skrive en engasjerende historie. Anbefales.

Ingen her kommer sannsynligvis til å lese den, men hvis noen overhodet skulle være interessert, er den å finne her: http://www.mangareader.net/982/solanin.html
  • 0
Begynte å lese på den, takk for god anbefaling
  • 0
Siterer projecthammer:
Begynte å lese på den, takk for god anbefaling


You just made my day.
  • 0
Leste første 3 linjene og ble skikkelig spent, men så ble jeg litt skuffet.

Så leste jeg resten av bloggen og ble positivt ovverasket over hvor godt du forklarte mangaen med så få ord. Nå må jeg dessverre innrømme at jeg aldri har lest én eneste manga, men ett sted må vel alle begynne.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Høres ut som en mer eksistensialistisk manga, noe jeg har sett svært få av. Skal sjekke den ut.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Leste første 3 linjene og ble skikkelig spent, men så ble jeg litt skuffet.


Leste du ikke tittelen?

Siterer JoEy_Odd:
Så leste jeg resten av bloggen og ble positivt ovverasket over hvor godt du forklarte mangaen med så få ord. Nå må jeg dessverre innrømme at jeg aldri har lest én eneste manga, men ett sted må vel alle begynne.


Solanin var også den første mangaen jeg leste, så det er et bra sted å begynne.

Siterer remote:
Høres ut som en mer eksistensialistisk manga, noe jeg har sett svært få av. Skal sjekke den ut.


Bra.
  • 0
Så koselig å se noen som sprer viten. Solanin, som alt annet av Asano-san, er absolutt å anbefale.
du må høre ordentlig etter
  • 0
Siterer Sir Auron:
Så koselig å se noen som sprer viten. Solanin, som alt annet av Asano-san, er absolutt å anbefale.


Bra at du er fornøyd.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!